miercuri, 20 mai 2009

TARTA TATIN CU MERE

Mere, mere și iar mere.
Mere coapte, mere rase și călite cu zahăr și scorțișoară, suc de mere,
tort de mere, plăcintă cu mere, tarte cu mere, etc.
Mărul, ce fruct banal ați zice.
Vă contrazic. Sunt atâtea soiuri, culori și gusturi ...
Ia fiți atenți:
BRAEBURN, CAMPION, ELSTAR, FUJI, GALA, GLOSTER, GOLDEN DELICIOUS,
GRANNY SMITH, JONAGOLD, JONAGORED, MUTSU, COREDAR,
COREDANA, FLORINA, GENEROS, fară să mai vorbim de cele autohtone,
atotștiutele IONATAN, BUZĂ DE IEPURE, GOLDEN, FRUMOSUL DE VOINEȘTI, CREȚEȘTI...

Astazi vă fac poftă cu o tartă cu mere.
TARTA TATIN

INGREDIENTE
- cca 1 kg de mere din soi acrișor
- zeamă de lămâie
- cca 125 g zahăr tos (atât cât să acopere într-un strat subțire fundul tăvii)
- 50 g unt
- 1 plic zahăr vanilat Bourbon
- scorțișoara
- 400 - 500 g aluat foietaj (depinde de marimea tavii pe care o folosiți)

PREPAREA
Merele se curăță de coajă și se taie felii,
apoi se stropesc cu zeamă de lămâie.

Se pun zahărul tos, zahărul vanilat, untul și scorțișoara în tava
în care veți coace tarta și plasați forma pe foc mic,
amestecând până ce zahărul se va carameliza frumos.

Când în tavă s-a format un sirop mai gros, gălbui,
se ia de pe foc și se așează în sirop feliile de măr.

Peste acestea se așează foaia de aluat...

... în așa fel încât să se acopere cât mai bine fructele.

Se pune tava la cuptor la foc potrivit, 180 grade Celsius.

Când tarta s-a rumenit uniform, se scoate din cuptor,
se lasă puțin la răcit, se acoperă cu un platou mai mare
și tinându-le strâns pe amândoua, conținutul tăvii se răstoarnă pe acel platou, ...

... în așa fel încât merele să rămâna sus..

Se servește cu sos de vanilie.

Aceeași MĂRIE,
cu altă pălărie.
Tarta Tatin preparată în tavă mică, pătrată.

Zahărul, untul și scorțișoara...

Se caramelizează...

Solzi de mere, așezați în sosul caramel...

Machiaj făcut cu scorțișoară...

Nani, nani sub păturica dantelată de aluat...

Coaptă și răsturnată pe platou.

Deliciu rapid, fățos și super-gustos.
Ia felia, neamuleeeee.....

POFTĂ BUNĂ!

12 comentarii:

Bunny spunea...

Bine ai revenit, Gabi scumpa! Tartele Tatin sunt preferatele mele, mai ales pe timp de iarna... Cand ne vedem trebuie sa iti arat o carte cu astfel de retete daca te intereseaza :) Salutari trupei de acasa!

Miha spunea...

[emoticon cu ala care suspina] :))

lauralaurentiu spunea...

Gabi, ce frumoase ti-au iesit! Tot ce iese din manutele tale arata intr-un mare fel! Multe salutari celor de acasa si iti tin pumnii :) .

Oana spunea...

Am si eu o intrebare: aluatul nu ramane crud la intalnirea cu merele si siropul? Oare eu ce am gresit de am patit asa???

MONONOKE KITCHEN spunea...

Ce bine arata... Chiar imi lasa totul impresia sa se topeste in gura!

yafa spunea...

Bine ai revenit cu retete delicioase draga mea. Tarta arata ca si surorile originii ei ar pali de invidie....Pupicei

Gabriela Cara spunea...

Multumesc, draga mea Corina! Abia astept sa ne vedem, desigur ma intereseaza tot ce inseamna preparate culinare.
Te pup mult!

Gabriela Cara spunea...

Miha mea draga, te pupacesc si nu mai suspina, vino la mine la o portie de tarta.

Gabriela Cara spunea...

Te pup de mii de ori si iti multumesc pentru tot!

Gabriela Cara spunea...

Oana, aluatul nu ramane crud, doar daca ai pus prea mult zahar si merele au fost apoase iar dupa rasturnare ai lasat ca siropul in exces sa imbibe aluatul. Aceasta tarta este buna in aceeasi zi in care o faci.

Gabriela Cara spunea...

Impresia ta este cat se poate de reala.
Pupici!

Antonina Sofia Sociu spunea...

love tarta asta!! dar am mancat atat de multe mere inca astept sa-mi mai revin si apoi ma bag iar ! pupici