duminică, 7 septembrie 2008

TARTĂ MASCARPONE CU AFINE

Aceasta tarta se poate face cu orice fruct de padure, asa cum specifica reteta originala, eu am facut-o cu afine pentru ca astea le aveam la indemana.
Blatul iese pufos, chiar daca la ingrediente nu regasim praful de copt cu care suntem obisnuiti in general la blaturi. El creste foarte frumos.
Din lipsa pricomigdalelor am folosit biscuiti integrali, insa sfatul meu este sa folositi neaparat fursecurile cu migdale. Blatul va avea o alta consistenta.

BLAT CE CIOCOLATA
- 100 g fursecuri cu migdale (macinate)
- 200 g ciocolata cu lapte sau amaruie (cum va place)
- 100 g unt
- 3 oua
- 100 g zahar
- 4-5 liguri suc de portocale

COMPOZITIE DE AFINE
- 450 g afine
- 80 g zahar pudra

CREMA
- 150 ml smantana
- 250 g mascarpone
- 50 g zahar
- 1 plic zahar vanilat

ORNAREA
- 2 plicuri Tort Gelee rosu
- 4 linguri zahar
- 500 ml suc de afine
- 200 ml frisca (facultativ)
In reteta originala este specificat doar un plic gelatina,
2 linguri zahar si 250 ml suc de afine.
Mie mi-a placut ca fructele sa fie bine acoperite de gelatina,
asa ca am dublat cantitatile.


INGREDIENTE
Se incinge cuptorul la 180 grade C.
Se unge fundul unei forme de tort cu diametru de 26 cm.
Se topeste ciocolata in unt, in bain-marie.
Se separa ouale.
Galbenusurile se bat cu zahar...

...se toarna ciocolata topita si fursecurile zdrobite.
Se bate albusul spuma...

...se pune deasupra compozitiei si se inglobeaza.
Se aseaza compozitia in forma...
...se coace la mijlocul cuptorului cca 25-30 minute.

Se scoate si se lasa la racit pe un gratar de bucatarie,
apoi se aseaza pe un platou si se insiropeaza cu sucul de portocale.

Se prepara compozitia de afine,
adica amestecati fructele spalate si scurse cu zaharul pudra.
PREPAREAREA CREMEI
Se amesteca smantana cu mascarpone, zahar tos si zahar vanilat...

...apoi se aseaza pe blat,
dupa ce ati pus in jurul acestuia inelul formei in care am copt.

Deasupra se aseaza compozitia de fructe.
Se prepara glazura de gelatina din praf Tort Gelee, zahar si suc de afine.
Se da in fiert, apoi lasati putin sa se racoreasca si turnati peste fructe.
Puneti la frigider si lasati sa se intareasca.
Indepartati inelul din jurul tartei.
Se orneaza pe margini cu frisca batuta
(facultativ, cui ii place frisca).


Si sectiune.

Daca am reusit sa va starnesc pofta,
va doresc spor la treaba si pofta buna!


Am repetat aceasta tarta si cu zmeura,
iar rezultatele au fost la fel de satisfacatoare.
Cu frisca nu am mai ornat-o,
ca nu aveam in dotare,
dar nu i-am simtit lipsa.


POFTA BUNA!!!

10 comentarii:

Anonim spunea...

Ciao! Arata asa de bine... as vrea si eu sa incerc aceasta reteta, doar ca am o problema: smantana in Italia nu are nimic de-a face cu smantana noastra. Aici e ceva tip un lapte un pic mai gros, nici macar ca sana nu arata...
Asa ca as avea o intrebare pt tine: ai idee cu ce anume as putea sa inlocuiesc smantana?
Multumesc! Sorina

Anonim spunea...

Buna .... e forte interesanta reteta si arata super ...dar am si eu o intrebare legata tot de smantina ..este smantana obisnuita sau frisca nebatuta ?


merci
Carmen

lauralaurentiu spunea...

Gabi draga, asta e o nebunie! Arata grozav de bine si stii ca eu ma inebunesc dupa tot ce inseamna prajitura fructata! Felicitari, e superba!

Gabriela Cara spunea...

Carmen, raspunsul meu de abia acum vine, cer scuze!
Smantana este cea normala de 20% grasime, cea pe care o folosim la dres ciorba sau la mamaliguta.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Laura! Imi place sa o fac cu orice fruct de vara, dar sa fie proaspat, nu congelat, aroma este alta.
O saptamana buna!

Anonim spunea...

Oi, sou o Clausewitz e gostaria que você visitasse meu blog para conhecer alguma coisa sobre o Brasil. Abração

mamiloi spunea...

Buna Gabriela,
Sunt Denisa.Imi plac foarte mult prajiturile tale si aveam o nelamurire despre branza Quark dar am inteles din comentariile dupa blog. Gelatina foite nu stiu unde sa gasesc poate ma ajuti te rog frumos.
Merci!

Gabriela Cara spunea...

Mami draga, foite de gelatina nici eu nu am mai gasit in ultima perioada, noroc cu rezerva serioasa pe care mi-am facut-o cu ceva timp in urma.
Dar nu este un bai mare, caci poti folosi granule in locul foilor si faci conversia de 1,66gr= 1 foita, dar procedura de dizolvare este usor diferita. Dupa ce hidratezi granulele in multa apa rece timp de 10min. strecori si pui gelatina impreuna cu 2-3 linguri de apa pe foc mic, mic, amesteci cu atentie sa nu depaseasca temperatura de 60grade, iar cand s-a dizolvat complet o poti folosi .Intotdeauna pui lichidul rece in gelatina calda, iar daca o faci invers, ai mare grija sa torni gelatina in fir subtire, amestecand repede in crema.

Dya spunea...

Nu am cuvinte sa descriu cat de mult imi place! E pur si simplu minunat! Felicitari!

Ramona spunea...

Eu nu pot sa cred ca de atata timp de cand fac retetele tale pe asta am ratat-o!!! Nu am nici o scuza!...Abia astept sa fie gata sa mai fac una, si inca una:).