luni, 6 aprilie 2009

CIORBA DE LOBODA

Este poate cea mai usor de preparat ciorba, dar are un gust...
Daaa, de parca n-ati stii!
Ma incapatanam sa nu ma ating de ea.
Bunica tot incerca in fel si chip sa ma faca sa gust macar,
da' io nu si nu, tare pe pozitie,
refuzam sa o privesc, daramite sa o mai si mananc.
Si asta a tinut ani in sir, pana cand foamea-n gat de Zamzuu mi-a luat
un snop, trufandale, ca abia iesisera si mi le-a pus in fata, inocent si zambitor,
el fiind un mare pofticios de ciorbe din balarii, fie loboda, urzici sau salata.
L-am privit patrat si am anuntat sec ca eu asa ceva nu gatesc, ca nici nu mananc.
Dezamagit, le-a oferit unei cunostinte venita in vizita, care de cum le-a vazut,
i-au sticlit ochii la ele si a exclamat uimindu-ma: LOBODAAA, DE UNDE?
La plecare le-a uitat pe masa si intrigata de asa aprindere, am cautat reteta si le-am facut.
DOAMNE, CAT TIMP AM PIERDUT!
Nu cu gatitul lor, ci nemancand atatia ani asa bunatate.
Acum e in meniul meu, la preferate. Draga bunica, ai avut dreptate, sunt excelente.
INGREDIENTE
- 1 snop de loboda, cam 10-12 legaturi, cum fac taranii
- 1 ceapa uscata
- 2-3 legaturi de ceapa verde, pe care eu nu le-am avut cand am pozat-o
- 2-3 linguri de ulei pentru calit
- 3-4 linguri de orez, curatat si spalat
- 1/2 litru de bors
- 1 legatura sanatoasa de leustean
- 1 ou intreg

PREPARAREA
Se toaca ceapa marunt.
Va recomand sa aveti si ceapa verde. Ii da un gust mai deosebit.

Se caleste ceapa pana se inmoaie putin.

Se adauga loboda curatata si spalata in multe ape,
pana te trec apele.

Se caleste impreuna cu ceapa,
pana ce loboda se inmoaie bine.

Se adauga apa si se lasa sa fiarba putin, pentru ca fierbe repede.

Se adauga orezul, borsul fiert separat si mult, mult leustean.
Se drege de sare.
Inainte sa inchideti focul, cand inca clocoteste,
dregeti-o cu oul batut si turnati-l rapid sa se faca zdrente, praf si pulbere.

Portia se coafeaza cu o omleta cu ceapa verde.
Mie imi place fierbinte, abia luata de pe foc,
dar domnului mei ii place mai mult rece.
Voi faceti cum vreti, oricum e buna.

POFTA BUNA !!!

6 comentarii:

lauralaurentiu spunea...

Am lansat un concurs pe care il gazduiesc la mine, poate vei dori sa participi.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Laura!

cleopatra micu spunea...

felicitari!

Diana spunea...

yammmmy delicioasa ciorba

lucyaneya spunea...

eu de origine sint moldoveanca si imi aduc aminte cu drag cind bunica imi facea acesta ciorbita,neacrita cu bors,imi place si acum sa o savurez cu ceapa verde!Acum locuiesc in Banat si astia nu au auzit de asa ceva,dar vecina mea se da in vint dupa coltunasii mei cu brinza"si alivenci,deci banatanul fruncea,moldoveanul mintea DA ???

Anonim spunea...

excelenta ciorbita, eu oprefer rece! Felicitari!!