duminică, 8 ianuarie 2012

PAINE CU LAPTE

La masaaaa... Cam asa suna alarma cand Gabriela da liber la cotropit bucataria. Toate de pe masa sunt facute in ciuda cantarului. Bunatati care mai de care mai apetisante iti fac cu ochii. Dar vedeta de azi este in cosul de paine. Calda, mirosind parca a cozonac, dar nu e, cu o coaja moale, rumena si doldora de seminte. Nu stii de unde sa incepi. Parca partea cu susan te imbie, dar nici cea cu mac nu e de lepadat. Off, ce dilema. Si incepe masa. Te decizi cu greu ce vrei si alegi, cu gandul ca mai apuci sa gusti si din celalat capat. Aiurea. Paine asta e prima care pleaca in cele patru colturi ale mesei, unde fiecare pofticios isi face rezerve. Si stiu ei de ce. E minunata, de pufoasa, e apetisanta, e...

PAINE CU LAPTE

Si contrar aparentelor si ingredientelor, merge de minune facuta sandwich cu crema de branza si sunca, dar daca o pui in prajitorul de paine, ii dai adevarata ei valoare. Zaharul si mierea din compozitie sunt in doza perfecta pentru a "carameliza" felia care se va intregii cu un strat de unt peste care se va intinde gem. De caise, sau ce va taie la lingurica acu'. Scriu si mi se face pofta.

 Ma duc sa-mi mai fac o felie...

Mmmm...ce...bune-...tate... (ase citi ca-s cu gura plina). Si e musai sa va dau reteta. O sa apreciati. 
Asa am primit-o si noi de la Elena Antonios. Multumim.

INGREDIENTE
- 500 g de faina
- 220 ml de lapte
- 2 oua
- 2 linguri de zahar
- 2 lingurite de miere
- 2 lingurite de sare
- 2 lingurite de drojdie uscata
- 70 g de unt

PREPARARE
Se face o maia din drojdia uscata amestecata cu zaharul, mierea,
4 linguri de faina si jumatate din laptele caldut.
Se lasa 10 minute la dospit.
In masina de paine se pune restul de lapte, sarea, ouale, 
untul moale, faina ramasa si maiaua dospita.
Se pune pe programul pentru framantare si dospit, cca. 1 ora si jumatate.
Aluatul va iesi usor moale, dar nu se va lipi de mana.
Se imparte aluatul in sase bucati.

Fiecare bucata se intinde in forma de dreptunghi.
Se ruleza pe latura lunga si se mai lasa zece minute la dospit,
acoperite pe blatul de lucru de un prosop textil.

Se tapeteaza o forma de cozonac cu hartie de copt,
apoi se unge cu unt.
Se iau bucatile de aluat si din nou se intind in forma dreptunghiulara.
Se ruleaza si se pun in tava pregatita.
Se lasa o ora la dospit

Se incinge cuptorul la 180 de grade Celsius.
Painica se unge cu lapte.

Se presara cu susan... 

...si mac. Se coace cca 30-35 de minute...

...pana ce va prinde o crusta aurie.

Se poate taia perfect in felii pentru sandwich-uri.

Am rupt o bucata de aici doar ca sa puteti vedea cat e de "fashioasa".

Se face repede, se consuma la fel, iar piticii nostrii sunt incantati de ea.
De ce sa ne tot pierdem vremea sa citim etichete cu continut plin de conservanti,
cand furnicuta personala e in stare sa faca asa minune.
Si nici nu ai nevoie de conservanti. Ghici de ce?


POFTA BUNA!

27 de comentarii:

Mari spunea...

Ce apetisanta e!
Din lene eu o las sa se coaca tot in masina de paine si nu iese asa frumoasa, dar la fel de gustoasa.

Anonim spunea...

Arata super!Sigur o s-o incerc!Agnes

Bucate Apetisante spunea...

Ca e atat de buna si nu va tine mai mult de o zi ! :)
Tentatia e mare, nu stiu daca rezist sa nu o fac :) Numai de masina de paine sa fac rost.

pansy spunea...

super a iesit !ai folosit faina de paine? o s-o incerc si eu azi,dar am s-o fac dintr-o singura bucata,nu din 6.sa dea dumnezeu sa-mi iasa!pupu-te
ce drojdie ai folosit?

Ioana V. spunea...

e painea mea preferata!

Gabriela Cara spunea...

Mari, painea dupa dospire mai are 2 etape de impaturire, roluire. Nu garantez pentru acelasi rezultat daca sari aceste etape, iar cuptorul ii da o anumita culoare pe care nu o vei regasi dupa coacerea in masina de paine. Deci Atentie!

Gabriela Cara spunea...

Agnes, ma bucur ca ai ales reteta asta si iti urez spor!

Gabriela Cara spunea...

Se poate face si la robot sau manual, doar sa folosesti untul moale la framantat dupa ce incorporezi restul ingredientelor. De multe ori framantatul manual este mai benefic pentru aluat :)

Gabriela Cara spunea...

Pansy, ti-am raspuns deja pe fb dar repet si aici pentru cine este interesat: faina 000 si drojdie uscata Dr Oetker. De obicei pentru alte tipuri de paine folosesc faina tip 650. De aceasta data avem de a face cu o paine dulce si folosim o faina cu mai mult gluten ca si cea pentru cozonac.

Corina spunea...

Cat de bine poate sa arate! Chiar ca un cozonac. Cu siguranta am sa incerc reteta!

Lucia spunea...

Un pane che soddisfa non solo il gusto, ma anche la vista! Bravissima :-)

Elena Toma spunea...

Eu vreau s-o incerc folosind faina integrala. Sper sa nu masacrez bunatate de idee! Daca nu, ca razbunare, mai fac una rugandu-ma sa iasa la fel. Gabi, ai manute de aur!

Antonina spunea...

Gabita esti fenomenala! Imi ploua in gura ce sa mai! Voi incerca reteta saptamana asta, garantat! Vin cu impresii! Te pup

yaya6 spunea...

se vede cat e de pufoasa!!!

Mari spunea...

Gabriela am facut painea in varianta ta, dar n-am pus drojdia la dospit ci am folosit drojdie de la Dr. Oetker si pe plic spune sa o folosesti asa. A iesit super buna! Multumesc de reteta!

Antonina spunea...

Gabyta azi vreau s-o fac! Am crezut ca am tot ce-mi trebuie in casa si cand colo am drojdie proaspata! pot pune in locul celei uscate???? Uff.. nu stiu daca vei avea cum sa-mi raspunzi in timp util.. ca eu ma apuc de treaba. Iti spun ce am facut dupa! Te pup

Fancy Cake spunea...

Cea mai buna paine pe care am mancat-o! Mi-a iesit fenomenala.

ophelia1983 spunea...

sunt super incantata de painica asta! la mine s-a pastrat proaspata 3 zile ( suntem doar 2 in casa si nu mancam asa multa paine)...dar delicioasa! cozonac ce sa mai zic!

Carmen spunea...

am incercat painea cu lapte si este foarte buna, insa reteta mea este usor diferita fata de aceasta.
multumesc pentru sugestie, o voi incerca fara sa stau pe ganduri !

Apetito spunea...

am facut-o azi...imi pare rau ca pe langa imagini nu putem trimite si miresme, pufoshenii, senzatii...e de vis, nu alta!! mie mi-au iesit 2 paini, una mai mare si una mai mititica, plus un melc pe care na-m avut unde-l indesa. succes total. data viitoare ii inlocuiesc o parte din faina alba de grau cu faina integrala si de secara. muuuultuuuumeeesc!!

Unknown spunea...

paine cu lapte e cea ma buna!

Rosita Vargas spunea...

Muy rico luce absolutamente bello y bien hecho me encanta,abrazos y abrazos.

Adina spunea...

Felicitari pentru preparate !
Sunteti o iscusita in ale culinaritului !:)

Salvez painica asta minunata !

mihael@ spunea...

Nemaipomenita! Am facut azi, mi-a iesit foarte buna,sunteti MAESTRA. Va felicit!Cu drag!

maria spunea...

Sarut-mana de inca o reteta minunata, asa ca tine! Pupici nestemati din inima Ardealului :)

Unknown spunea...

Dupa ce de mai bine de 2 ani fac reteta ta de cozonac cam la o luna😄, care face senzatie la serviciu, in seara asta am incercat painea cu lapte care este grozava! Nici nu am avut rabdare sa se raceasca complet! Sotul meu este incantat mai ales de coaja f fina si nu in ultimul rand de gust! Multumesc ca existi!

Ana spunea...

Aveam si eu o reteta mai veche pe care o foloseam si toata familia era super incantata, insa am incercat reteta ta de paine cu lapte si a iesit mai buna :)
Desi era fierbinte, nu a rezistat foarte mult:) Multumim!:)