vineri, 27 martie 2009

PLACINTA CU IAURT

Pe cat de simpla este reteta, pe atat de fain-i rezultatul.
Se prepara rapid, dar tot asa se si termina.
Un adevarat "drog", pentru ca da dependenta.
Portiile, oricat te-ai abtine, se "lipesc" intre ele
si de la una, ajungi la trei ... sau patru ... si tot mai vrei.
Reteta asta a ajuns la mine multumita doamnei Silvia Ionescu
si se aseamana mult cu cea prezentata de Anomis.
INGREDIENTE
- 1 pachet foi deplacinta de 400 g,
- 6-8 oua,
- 1 cana mare de zahar,
- 3 linguri de gris,
- cca 125 g unt topit,
- 800 - 1000 g iaurt natural, cu cat mai gras, cu atat mai bine,
- stafide,
- rom,
- vanilie,
- coaja de lamaie,
- 1 praf de sare,

La 6 oua - 800g iaurt, la 8 oua - 100o g
depinde de marimea tavii pe care o aveti.

PREPARAREA
In vasul de mixare se pun ouale impreuna cu zaharul si 1 praf de sare...
Se mixeaza pana ce se obtine o spuma crema consistenta.
Se amesteca iaurtul cu cele 3 linguri de gris,
romul, vanilia si coaja de lamaie si se aduga la spuma de oua.
O tava de placinta se tapeteaza cu unt moale.
Se numara foile din pachet si se impart in doua.
Prima parte de foi se aseaza in tava,
una peste alta, iar intre ele se pensuleaza cu unt topit.
Se toarna intreaga cantitate obtinuta, ...
Se adauga stafidele, care se vor ineca in compozitie,
apoi se inveleste luciul cu celelate foi de aluat,
musai in aceeasi ordine, foaie, unt, foaie, unt...
...iar ultima se picteaza cu unt mai cu darnicie.
Se impunge suprafata ici, colo, cu furculita,
nu doar de frumusete, ci pe' ca tre' sa rasufle,
ca urmeaza zapusala.
Se coace in inima cuptorului incins la 180 grade Celsius,
iar cand s-a rumenit si infoiat,
se scoate si se laca la racit.
Se serveste cum iti place.
Calda si crocanta, mustind de suc in umplutura,
Rece si usor asezata,
numa' buna sa-i savurezi pe-ndelete aroma.
Pentru cei si cele ce se zbat sa se abtina pentru Dumnezeu stie ce cura,
pazea,
ca placinta aiasta-i mare dusman cu sulieta.
TOTUSI, POFTA MARE !
...da' cu duhu' blandetii.

22 de comentarii:

Daniela Addario spunea...

Buna placinta, am servit o felie virtual, desi n-am mai mincat de cind eram acasa,... se vede ca aici nu au inventat foile de placinta. Multumesc pentru masa !

Miha spunea...

Fooooarte buna placinta asta! Mie imi place rece.

Gabriela Cara spunea...

Eu o pap oricum si oricand, sunt moarta dupa ea.
Ceva timp in urma am mancat intr-o zi numai placinta de asta si altceva nimic, in afara de cafeaua obisnuita.
O fost buuun!

Crinutza spunea...

Buna Gabi, cu toate ca n-am scris niciodata pe blogul tau te urmaresc de mult si aici si pe alte forumuri.Placinta asta si dobrogeana arata bestial sigur le voi incerca.Multumiri pentru ca imparti cu noi retetele astea minunate

Gabriela Cara spunea...

Crinutza draga, ma bucur ca mi-ai scris si iti recomand sa incerci aceste doua retete si nu numai, sunt foarte gustoase si deloc elaborate.
Pupici!

Simo spunea...

Felicitari pentru reteta! Este extraordinara!Am pus in aplicare reteta ta si a iesit dementiala, daca imi permiti sa-i spun asa! Asteptam noi provocari-cu drag Simone

Anonim spunea...

Buna Gabi! Desi probabil ca nu-s chiar originala in ceea ce scriu, totusi nu ma pot abtine. So...te urmaresc de ceva vreme-nu te speria, ca nu o fac decat pe site, nu te uita peste umar :)), si te apreciez foaaarte muuuult. Am incercat si chiar mi-a reusit placinta ta cu iaurt (desi nu-s chiar tinerica, pana acum nu m-am bagat in dulciurele...), este extraordinara si...ca sa pun capac la toate, pt ca mi-a ramas gandul la cozonacii tai, voi incerca si acea reteta. I will let u know!!! Anyway, e super blogul!!!

Gabriela Cara spunea...

Wow, multumesc pentru cuvintele frumoase, ma simt coplesita.
Te astept cu cozonacii, uita-te si peste reteta de cozonac cu aluat oparit, zic ca este mai simpla, iar rezultatul e foarte bun.
Puuup!

Cristina spunea...

Absolut delicioasa! Sambata am preparat-o si eu, iar duminica a fost ff apreciata de musafiri ...
Multumesc!

Anonim spunea...

Super prajitura este ne mai pomenita chiar si poza arata delicioas.Deeabea astept ca sa mananca prajitura

Gabriela Cara spunea...

Sa va fie de bine, Cristina! Ma bucur tare mult ca v-a placut.
Te pup!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc! Incearc-o degraba, vei fi placut surprinsa de gustul ei.

Anonim spunea...

super placinta, iti vine sa mananci toata tava odata

florin spunea...

incercati in locul grisului nuca de cocos rasa.are acelasi efect dar un gust foarte bun

Elena Gartu spunea...

Foarte buna...ca multe alte retete care ni le-ai impartasit!...ups....nu se impaca cu silueta...asta e...crezi ca se poate la fara frecventa?...

savy spunea...

as avea o intrebare...cu ce as putea inlocui grisul?pt ca nu am gris aici unde suntem....Multumesc

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Elena, te pup!

Gabriela Cara spunea...

Savy, mai sus spunea Florin ca se poate inlocui cu nuca de cocos razuita, poti incerca asa sau poate cu orez macinat fin.

Unknown spunea...

Cred ca este foarte buna praji asta.Eu chiar sunt la dieta,insa cred ca pentru praji asta o sa fac un time-out.Mersi pt reteta.Felicitari pt blog.Ma bucur ca ti l-am gasit.

Maria spunea...

e foarte foarte buna, am facut-o si eu sambata trecuta (alaturi de painea cu lapte care e de asemenea dementiala).Am inlocuit stafidele cu fructe de padure uscate (merisoare)si a iesit o nebunie de placinta.Multumesc Gabriela, o sa incerc si alte retete de pe blogul tau

Marina spunea...

De ceva vreme am descoperit minunatia asta de blog...apropo, FELICITARI!... si, intamplare sau nu, intaia data mi-au picat ochii pe placinta asta.
Astazi am facut-o! Este cevaaaa...cum sa spun?!..."io asta visez, asta pictez". Nemaipomenita!
Cat de curand imi voi exersa talentu' si-n materie de Placinta ca la Mama Luta.

dia_diana58 spunea...

Imi place blogul tau , pacat ca n-am gasit si locul de abonare prin mail , sau poate n-am vazut io ...