marți, 10 martie 2009

MUCENICI MOLDOVINEȘTI

În această lună, în ziua a noua, se face pomenirea Sfinţilor Patruzeci de Mucenici,
cei ce au mărturisit credinta lor in Dumnezeu
şi care pentru indrazneala lor, au fost chinuiţi în cetatea Sevastiei.

In afara de cinstirea lor prin consumarea a patruzeci de pahare cu vin,
cine poate,
traditia cere ca in fiecare casa de roman sa se prepare minunatii mucenici.
Fie din aluat dulce ca de cozonac,
fie fierti in sirop, cu nuca, scortisoara si esenta de rom.

Insiropati din belsug in clasicul sirop preparat din apa, zahar, miere si coaja de lamaie.


Sau acoperiti cu miere peste care se presara nuca din belsug.



Aluatul din care sunt preparati, este aluatul de la reteta BUCTE.

21 de comentarii:

Unknown spunea...

Ce frumusei sunt,Gabi!Foarte bine arata!O sa salvez si eu reteta ta!Iti multumesc de pe acum!Pupici multi!!!

Ral spunea...

Arata foarte bine sfintisorii, dar cel mai mult de pe blogul tau imi plac torturile... arata SUPERB.

Acusi vine ziua mea si ma gandeam sa incerc tortul sah.

Ai putea posta si un tort de post?

Mi-am facut si eu blog culinar mai altfel... te invit sa ma vizitezi si daca-ti place sa te abonezi :D

http://openbucket.blogspot.com/search/label/COOKING%20AND%20FOOD

Gabriela Cara spunea...

Frumosi, dar ce pufosi! Iti recomand sa-i incerci, nu o sa regreti. Eu mai pregatesc si astazi o sarja, caci ceilalti s-au topit deja si mai vreeem!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Ral! O sa-ti vizitez blogul, in ceea ce priveste un tort de post, sa stii ca nu m-am gandit pana acum. Ar fi o buna solutie pentru cei ce tin postul.

Irina XII H spunea...

Păi da, măi, Gabi, faci aluatul de la bucte şiiiiii.....? Modelezi mucenici în formă de 8? Şi apoi? La cuptoriu? îi mai laşi la crescut în tavă? Cam cât timp? Şi cât se coc? La ce temperatiură? Şi apoi ungem, daaa?
Poze nu ie?:))
Să mă laud, citez "Nici mama nu face cozonaci atât de buni!" - ăştia fiind cozonacii mei de la Crăciun, după cei babani ai tăi. Ai mei fiind "babani tufliţi spre dreapta". Chiar, cum faci să nu-ţi iasă umpluturile umede pe toate părţile?
Îmbrăţişări.

Gabriela Cara spunea...

Da, mai Irinuca, le dau forma de 8 dupa ce rasucesc snurul de coca, ii mai las putin la dospit in tava, ca orice aluat dospit, de fapt procedez ca si in reteta Buctelor, doar ca le dau alta forma. De copt ca si timp, nu ma uit la ceas, ii vad pur si simplu cand sunt gata, rumeni si frumosi. Poti face testul cu scobitoarea daca nu esti sigura pe cuptorul tau. Temperatura este data in reteta, cand sunt gata ii bagam in sirop ca pe orice mucenic, dar bineinteles nu fierbinte ca se face praf.
Sorry, poze nu am mai pus ca procedeul este deja aratat la bucte, iar impletirea nu mi s-a parut iesita din comun, mai toata lumea o face.
Ma bucur sa aud cum iti lauzi cozonacii si nu ma indoiesc ca asa este. Felicitari!
La umplutura nu am avut niciodata probleme, eu o fac ca pe o crema, necurgatoare si nu foarte umeda.
Am grija sa impletesc in asa fel incat nu ii dau voie umpluturii sa iasa afara.
Daca mai ai nelamuriri, astept intrebari.
Pupic!

mb09 spunea...

Buna. Acum ma pregatesc si eu sa fca mucenicii moldovenesti cu aluatul de bucte. Sper sa imi iasa. Am putine emotii mai ales din pricina impletitului aluatului. O sa va povestesc cum au iesit.

Gabriela Cara spunea...

Si eu ii fac maine, abia astept sa ii savurez.
Hai ca nu-i mare lucru sa impletesti la ei ca doar nimeni nu ti-i ia la masurat. Spor!

mb09 spunea...

Gata. Super reteta. Eu fac de multi ani mucenici , cu diferite tipuri de aluat dar pufosi si moi ca astia nu am facut vreodata (si nici nu am mancat). Grozavi. Si ... da, nu a fost mare lucru sa impletesc la ei, mi-a luat ceva timp dar gatitul cere rabdare :) .

claudia-andi spunea...

Astazi fac si eu mucenicii! Arata prea bine! Si familia abia ii asteapta! Dar nu am inteles cum ii insiropez dupa coacere! Mai exact cum procedez?

Gabriela Cara spunea...

Mihaela, brava, nici nu stii cat ma bucur ca iti plac!
Sa-i mancati sanatosi!

Gabriela Cara spunea...

Claudia, draga mea, procesul de insiropare este cel mai simplu din aceasta reteta. Se face banalul sirop de zahar si miere, apa, coaja de lamaie, aroma care va place (vanilie, rom), iar cand mucenicii nu mai sunt asa fierbinti, se toarna siropul peste ei intr-o tava adanca si ii lasi sa traga atat cat va place voua de insiropati, apoi i scoti pe un platou, pensulezi cu putina miere si pui nuca. Siropul trebuie sa fie cald.
Spor la treaba!

claudia-andi spunea...

Multumesc mult! Ma gandeam eu ca trebuie sa fie simplu, dar fiind prima oara cand ii fac, voiam sa fiu sigura! Revin cu impresii!

mb09 spunea...

Inca o tura de mucenici deliciosi. in cursul saptamanii asteia sper sa fac si bucte.

claudia-andi spunea...

I-am facut! Au fost de senzatie! Nu mai am, desi am facut dintr-un kg de faina! Multumesc mult pentru reteta!

Ado spunea...

Vai cum arata sectiunea aia. O sa i incerc si eu musai anul asta, ca tot am dat peste aceasta reteta exact cand trebuia.
Felicitari

Anonim spunea...

Gabriela vreau si eu sa incerc reteta de mucenici,arata foarte bine,dar am o intrebare -ii pot face la masina de copt paine .Multumesc pentru acest blog,gasim aici cam tot ce vrem,am facut minunata maioneza rapida ,a iesit super.Astept raspuns in legatura cu mucenicii.Iti multumesc si sa ai o zi buna.

Gabriela Cara spunea...

Desigur, poti framanta aluatul la masina de paine, pastrand pasii retetei de Bucte.
Spor la treaba! Pup!

Mioara spunea...

Multumesc frumos de raspuns Gabriela .Si eu te pupacesc,sunt bucuroasa sa-ti incerc retetele pentru ca au reusita.

Mioara spunea...

Gabriela mai am o nelamurire,cand sunt calduti turnam siropul peste ei ,dar nu se inmoaie painea-mucenicul.Multumesc.

Gabriela Cara spunea...

Mioara scumpa, eu insiropez mucenicii cand sunt fierbinti si ei sunt capabili sa primeasca mult sirop, altfel siropul nu patrunde in ei si raman doar vag insiropati la suprafata. Daca va plac imbibati in mult sirop, sa faci ca mine, daca nu, lasa-i sa se raceasca putin si de abia apoi ii bagi in sirop. Oricum coca se preteaza bine la insiropare si chiar fierbinti fiind, nu vor deveni coca cruda.
Pup!