duminică, 26 aprilie 2009

CIORBĂ DE MIEL

Ciorba asta este una dintre preferatele mele.
Se prepara la fel de ușor ca orișicare ciorbă, dar are ceva aparte.
Poate faptul că se pregatește în special la Sărbătoarea Paștelui,
și că masa îți este plină de bunătăți care mai de care mai apetisante,
la care ospatează minunata ta famile.
La cât este de gustoasă, nu văd nici o problemă în a o mai prepara și cu alte ocazii.
Si chiar așa o să fac. Merită.

INGREDIENTE PENTRU 3-4 l DE CIORBĂ
- 1 kg de carne de miel, cu os
- 2-3 legături de ceapă verde
- 1 ceapa uscată
- 2 morcvi MICI
- 1 pătrunjel rădăcină
- 3-4 ulei pentru călit legumele
- 30-40 g de orez
- 2 legături de leuștean proaspăt
- 1 l borș proaspat, după gust
- 2 gălbenușuri
- smântână pentru decor
- sare după gust

PREPARARE
Ceapa verde și uscată, morcovii și albitura se toacă ca pentru ciorbă,
apoi se călesc in ulei.

Carnea spălată foarte bine se pune la fiert in apă rece.

După ce dă în clocot, se aruncă apa,
carnea se spală bine de tot și se pune iar la fiert.

Zarzavatul călit se pune la fiert împreună cu carnea opărită.

Spre final se adauga orezul spălat bine.
După ce și orezul a fiert, se pune si borșul dat in cateva clocote.
Se lasă să fiarbă la foc mic.

Când toate au fiert bine și carnea se desprinde de pe os,
se pune planta aromatica fără de care ciorba e incompletă:
leușteanul tocat marunt.

Schimbă aroma, schimbă gustul, schimbă aspectul.

Într-un castron se bat cele două gălbenușuri,
peste care se adaugă cu duhul blândeții,
puțină câte puțină zeamă de ciorbă, evitând astfel să se "taie" gălbenușurile.
Apoi se toarnă tot castronul în ciorbă, dându-i astfel gustul si aspectul final.

O porție fierbinte, cu un ardei iute, pâine proaspătă,
ouă roșii, friptură de miel, pască, cozonac, vin, veselie, fericire...
... ce de plăceri.

POFTĂ BUNĂ !

21 de comentarii:

Bunny spunea...

Gabi, este grozava ciorbita ta! Pup fata frumoasa si harnica!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Arata extraordinar si cred ca e cel putin la fel de gustoasa!

Isabela spunea...

Pare foarte gustoasa ciorba...deocamdata o admir in poze, ca nu voi indrazni asa curand sa fac si din pacate nici nu cred ca voi avea ocazie sa mananc pe undeva asa bine facuta.

Gabriela Cara spunea...

Mierșî bre Bunny. Și io ti pup, di nu ti vezi.

Gabriela Cara spunea...

A fost, că s-o gătat. Gustul nu a fost "cel puțin", a fost peste aspect. Dacă ceva a fost "puțin", aia a fost ciorba și se vede treaba că-i musai să mai fac. O cadă plină...

Gabriela Cara spunea...

Dragă Isabela, dacă treci prin București, ești invitatata mea, dar dacă nu ai drum prin "satu' cu miniștrii", încume-te și fă-o. N-ai să regreți. Ba mai mult, ai să o tot faci, iar și iar.
Parol, mon cher.

Ruxi spunea...

Minunata ciorbita, am incercat-o astazi, la fel si Stufatul...au iesit super...si pentru asta iti multumesc Gabriela
daca iti face placere te astept sa le vezi aici
http://www.reteteinimagini.com/forum/viewtopic.php?f=93&t=1542

http://www.reteteinimagini.com/forum/viewtopic.php?f=93&t=1544

Paste Fericit! alaturi de cei dragi

Gabriela Cara spunea...

Monica draga, ma bucur ca ti-au placut retetele mele, chiar acum merg sa le vad facute de tine.
Iti doresc sa ai parte de sarbatori minunate in continuare!
Te pup!

catalin spunea...

foarte reusita,felicitari!

MARIAN spunea...

chiar acum am dato jos de pe foc a iesit o bunatate

hargita02@yahoo.de spunea...

Dragä Gabriela,
Multumesc frumos pentru reteta, eu sint un om din Ardeal, de 20 de ani in Hollandia, nationalitatea maghiara, dar sint un admirator de bucataria romana, si sint prieten toti romanilor, n-am intilnit oameni mai buni, ca romanii. Respect!!!!

Anonim spunea...

esti tare, am preparat si eu de doua ori ciorba si a iesit traznet, felicitari

andreea spunea...

foarte buna ciorba am facut si eu si a iesit super ... felicitari

Edy spunea...

Ciorba mea a iesit cam seaca. Am pus de toate, mai putin bors (ca nu mananca prietena lactate)
Poate am pus prea multa apa?

alina spunea...

arata delicious, o sa ma duc tinta la piata sa-mi cumpar ingredientele si de abia astept sa vad ce-mi iese, o sa revin cu detalii ;))

Elena Nalbaru spunea...

Imi place reteta ta! O sa incerc sa o fac si eu azi :D

Cristi spunea...

Ciorba asta e cât se poate de gustoasă. Nici nu terminasem de citit modul de peparare că aveam gura plină de salivă.

Doina spunea...

Pardon ! Cum poate sa fie gustoasa ciorba daca aruncati apa in care a-ti fiert carnea ?????? De acea se pune la fiert in apa rece pentru ca sucurile sa treaca in apa !!!!Bravo A-ti aruncat ce era mai bun !!!!

Gabriela Cara spunea...

Doina spunea...
"Pardon ! Cum poate sa fie gustoasa ciorba daca aruncati apa in care a-ti fiert carnea ?????? De acea se pune la fiert in apa rece pentru ca sucurile sa treaca in apa !!!!Bravo A-ti aruncat ce era mai bun !!!!"

Pardon pentru ce? Pentru ce ați scris, sau pentru cum A-TI scris. Daca stiti sa gatiti tot la fel precum stiti gramatica, imi este clar de ce nu intelegeti ca:
1-Gusturile nu se discuta! Eu una nu apreciez sangele fiert. E treaba dumnevoastra daca sunteti un vampir la dieta.
2-Daca tot va cereti scuze cu acel Pardon de introducere, o fac si eu, sa fim chit: Pardon, carnea de miel, ca de altfel si carnea de vita, au un gust foarte pregnant, care nu dispare cu prima apa, plina de spume, deci daca aveti si veleitati de lup la stana, atunci va inteleg nemultumirea. La oameni asa e, putin diferit.
3-Nu va place reteta mea, va zic la ce canal am aruncat prima apa, poate va trebuie.
4-Din tot ce ATI scris apreciez doar cuvantul BRAVO. Tai totul si pastrez doar asta. E blogul meu si fac ce vreau, ca sunt la mine-n batatura.

P.S.
- sunt suficiente trei semne de exclamare. Patru sunt deja prea multe. Ce sa mai zic de cele de intrebare,
- semnele astea, bata-le norocul, se aseza exact langa cuvantul care incheie propozitia, nu se lasa spatiu.
- in schimb, dupa orice semn care incheie o propozitie, se lasa spatiu.
- de aceea se scrie cu doi de "e"
- cat despre A-TI, ati facut-o lata...

Grea gramatica asta, dar si mai grea bucataria.

Anonim spunea...

Nu am mancat niciodata ciorba de miel cu placere... pana acum. Am incercat aceasta reteta si a fost grozava. Ideea cu aruncatul primei ape dupa ce a dat infiert a fost geniala. Multumesc!
Roxana

Gabriela Cara spunea...

Ma bucur, Roxana! Sa va fie de bine!