joi, 29 decembrie 2011

ALFAJORES

De fiecareCraciun, draga mea Gabriela, frurnicutza mea de apatament, face ce face, zgurmaprin sertare si dulapuri, alege, prepara, framanta, dospeste si coace tot felulde bunaciuni si umple casa de arome care mai de care mai bestiale. Daca iesi otzara din casa, sa duci pisica la Opera, sa stergi pestii de praf sau sa mai aprovizionezi camara cu niscaialtele mai cu motz, iti trebuie sprijin de care sa te tii cand revii in casa, ca de dupa usa,misheleste, te paleste direct in mijlocul nasului o haita de miresme de te lasa lat. Astazi uppercut-ul e dat de
ALFAJORES

niste fursecuri fragede, doldora de aromade lamaie, albe la fata, taiate rotund, care se umplu sandwich cu o minune decrema, intregind buchetul de arome care iti vor bombarda bolta palatina.Minunea dintre fursecuri este Dulce de Leche, o crema fina din lapte condensatcaramelizat. O nebunie. Si au un pumn asa de greu... de te face masochist. Ti-ai tot lua pumni dintr-astia in mijlocu' meclei, doar, doar oi primi si tu cateva rondele in plus pe farfurie.

Aceasta minunata reteta m-o palit direct de pe blogul Cakes in the city. Tare faina. Merci beaucoup.

INGREDIENTE
- 100g de faina
- 150g de amidon
- 1/4 lingurita de bicarbonat de sodiu
- 1 lingurita praf de copt
- 100g de unt
- 75g de zahar
- 1 ou + 2 galbenusuri
- coaja de la o lamaie
- esenta de vanilie
- un praf de sare
- 1 cutie Dulce de Leche (vezi mai jos cum se prepara. Simplu.)

PREPARARE
Untul se freaca cu zaharul.

Se adauga oul si galbenusurile.

Se pun aromele.

Apoi faina amestecata in prealabil cu amidonul, bicarbonatul, praful de copt si sarea.

Se framanta foarte putin, pentru ca biscuitii sa iasa pufosi.
Coca se lasa la rece pentru cel putin 2 ore.
Eu am lasat-o peste noapte.

Se intinde foaie foarte subtire, pentru ca ei vor creste destul de mult.
Se decupeaza in cerculete cu diametrul de cca 4 cm,
sau cu ce fel de cuter cu brizbrizuri aveti.

Se coc la 180 de grade Celsius timp de aproximativ 8 minute.
Musai sa ramana albi, sa nu se rumeneasca.

Aici aveti si varianta de capac in care se poate face o decupatura in ce forma va place,
da musai inainte de copt.

Se lipesc doi cate doi cu Dulce de Leche.
Se obtine fierband la foc mic timp de 3 ore,
o conserva nedeschisa de lapte condensat indulcit, acoperita de apa.

Se lasa o noapte sa se imbine aromele si sa se pufoseze biscuitii.
Abia a doua zi aveti liber la ele. Da' cu mila, ca sunt super calorice
si in loc sa ne trimiteti mesaje de multumire, o sa ne vedem bombardati
cu note de plata de la nutritionisti.

Spor la meci si...
POFTA BUNA!

15 comentarii:

Edith spunea...

Superbi au iesit!
Sa-ti traiasca Furnicuta! :)
La multi ani!

Radu Cristina spunea...

Foarte frumoase au iesit..
Sunteti foarte tari la detalii..

*ii am si eu pe lista pt revelion..

Va doresc din tot sufletul un an nou cat mai bun,mai imbelsugat,plin de fericire si bucurii...

LA MULTI ANI !

Happy spunea...

Pfiuuuuuuuu! Io azi am trecut pe ciaiuri diuretice, din motive de mancat ca haplea în zilele din urmă. Dar recunosc spășită că am lins unpic monitoru', sper să nu-mi cauzeze...

Pfiuuu, da' cum poa' să arate alfahorele aștea... dolce-de-leche zici? De puneați și niște nuci, vă uram din tuată inima... Aho,aho, sorcova vesela, la anu' și al mulți ani, I lăv iu! Bye-bye!

zamzuu spunea...

Multamiesc mumos draga Edith. O sa-mi traiasca furnicutza, ca am io grija sa-i mearga ghini si sa primiasca toati cati le vrea, ca-i una si-i buuuna.
Hai "La multi ani!"

zamzuu spunea...

Mie mi-a ca pana de Revelion se gata si doamna mea tre' sa faca niscai clone, sa prind si io de ziua mea cateva.

LA MULTI ANI!

zamzuu spunea...

Draga Happy, ma gandesc ca si pozele mele iti pot face bine, ca daca bagi la diuretice e clar ca vrei sa scapi de niscai umezeala de prin tzesuturi si cum pozele vinovate zici ca te fac sa-ti ploua-n gura, stai cu leptopu' deasupra cazii, baga priviri p-aci si-ai sa vezi ce de economie faci la ciai de pishatoare.

Ce zici, sunt mai tare ca Conduratzeanu? Sunt bun de baba cu leacurile mele?

Happy spunea...

Zamzuuu, dragule, sunt precisssă că Condurățeanu ie mai mult decât invidiossss pe leacurile tale, am presimțirea că te voi vedea în curând ca invitat de onuoare pe la zeroteveul poporului deștept care ieste.

Hai, vă pup, mă duc să văd dacă rochia-mi e tot cu burtă mare. Io vreau cu burtă mică, poate am noroc de data asta, cu așea leacuri naturiste...

pansy spunea...

daca zici ca-s pufoase,le fac si eu !

Lucia spunea...

Buoni, questi!!! E' da tanto che cercavo una ricetta affidabile per provare a farli... Finalmente l'ho trovata! Grazieeeeeee!!!

Mihaela spunea...

Gabriela,
Te rog sa-mi spui cata valabilitate are Dulce de Leche dupa deschiderea cutiei ? Cum si cat se poate pastra ?
Multumesc,
Miha

Alexandra spunea...

Buna, imi poti spune unde gasesc Dulce de Leche ? eu n-am vazut in magazine lapte condensat la conserva, numai din acela lichid...
Multumesc anticipat

petruta spunea...

buna,
tocmai am facut aluatul, am respectat cantitatile dar mi-a iesit destul de moale, asa trebuie sa fie? cam cati biscuiti ies din cantitatile date, vreau sa pregatesc acesti biscuiti petru Craciun... multumesc!

Gabriela Cara spunea...

Poate untul a fost prea moale sau poate ai folosit unt cu grasime redusa. Pune-l la frigider, sigur se va intari si mai poti adauga putina faina, dar nu multa pentru ca vor iesi fursecuri tari.

krina21 spunea...

Buna, as vrea sa fac biscuitii pentru Craciun,cu cat timp inainte i-as putea face?Eventual sa fac biscuitii si sa-i umplu doar inainte cu 1-2 zile?
Multumesc !

Gabriela Cara spunea...

Se pot face si umple si cu o saptamana inainte, doar sa ii pastrezi in cutie de tabla inchisa bine si la rece.