luni, 13 octombrie 2008

CIORBĂ DE FASOLE BOABE CU AFUMĂTURĂ


Eu sunt obisnuita sa fac ciorbele si mancarea gatita fara a tine cont de cantitati cantarite.
Le fac la ochi, asa cum le face si buna mea.
Aceasta ciorba o gatesc de obicei in sezonul rece, dar cu ardeiul iute de langa ea,
sau o ceapa sparta, tratata taraneste cu sare alaturi de un pahar scuturat de palinca de casa, sigur vei uita de frigul de afara.

INGREDIENTE
- 1 ciolan de porc afumat, cca 1,2 kg
- 500g fasole boabe
- 2 morcovi campioni
- 1 ceapa mare, marisoara
- 1 ardei capiat si rosu de furie
- 1 telina mica
- ulei, cam 5 linguri
- 2 linguri de faina
- sare
- piper
- cimbru
- tarhon
- 1 paharel mic de suc de rosii concentrat

PREPARARE
Fasolea se alege si se pune la inmuiat de cu seara in apa calduta.
A doua zi se pune la fiert in apa rece si dupa primele clocote se adauga o lingura de bicarbonat care ajuta la eliminarea toxinelor si face ca fasolea sa fiarba mai repede.
Se arunca aceasta apa de culoare galben-verzuie si se pune o alta apa,
de acesta data fierbinte cu care se lasa fasolea sa mai dea cateva clocote.
Se arunca si aceasta a doua apa si astfel fasolea este pregatita pentru prepararea ciorbei.

Ciolanul se spala, se cresteaza pana la os, in cateva locuri,
se pune pe foc in apa rece si se da in cateva clocote.
Prima apa se arunca.
Se spala din nou si-l asezam definitiv intr-o oala cu capacitate de 5 litrii.

Se taie zarzavatul marunt si-l se pune in oala cand apa fierbe,
dupa ce s-a spumuit apa, daca mai era nevoie.

Se lasa sa fiarba pana ce carnea este pe jumatate fiarta,
apoi se adauga fasolea pregatita.

Se condimenteaza cu sare, piper (eu pun in loc de sare Delikat).
Se pregateste rantasul din ulei si faina, insa trebuie avuta grija sa nu se prajeasca faina.
Trebuie lasata doar sa sfaraie putin, asa cum se vede in imagine.

Apoi se adauga la ciorba impreuna cu sucul de rosii.

Inainte de a fii gata, se adauga cimbrul uscat si tarhonul tocat marunt.

26 de comentarii:

Anonim spunea...

TREBUIE INCERCATA

Edith spunea...

Gabi, ce bine araa ciorbitaaaa. Chiar n-am mai mancat de mult...

Anonim spunea...

Ciorba ta e de-a dreptul cri-mi-na-laaaaaaaa!

Gabriela Cara spunea...

Sa vezi ce criminal a fost Zamzuu cu vreo trei portii. Si asta in prima zi, iar a doua zi a lins oala, ca s-o gatat iute.

Anonim spunea...

Stimata Doamna,

Doresc sa va aduc la cunostinta faptul ca blogul dumneavoastra a fost nominalizat in cadrul Festivalului Blogurilor Gustoase. Intrucat nu am gasit o adresa de mail in profilul dumneavoastra, am ales sa va comunicam acest lucru printr-un comentariu pe blog-ul dumneavoastra. Astazi, 22 octombrie 2008, este ultima zi de inscriere si in niciun caz nu am dori ca inscrierea in Festivalul Blogurilor Gustoase sa se faca fara acordul dumneavoastra.

Simpatizantul blogului dumneavoastra, cel care a facut inscrierea, v-a inscris blogul la urmatoarele categorii: Blogul cu cele mai gustoase: Mancaruri traditionale romanesti, Torturi, Dulciuri diverse, Blogul cu cele mai frumoase poze. Pentru a vizualiza posturile cu care cititoarea dumneavoastra v-a inscris blogul in concurs, va invitam sa accesati pagina Festivalului Blogurilor Gustoase de pe Gustos.ro

Va rog sa imi transmiteti daca sunteti de accord cu inscrierea blogului dvs la aceste categorii. Daca preferati ca blogul dumneavoastra sa fie inscris la alte categorii, va rog sa mi le transmiteti si eu voi face modificarile necesare. Asa cum este specificat in Regulamentul Festivalului, autorul blogului are ultimul cuvant de spus in inscrierea blogului la festivalul nostru.

Mai mult, Gustos.ro v-a pregatit un widget special, care va certifica drept participant in cadrul Festivalului Blogurilor Gustoase. Puteti descarca acest widget din pagina Festivalului si il puteti afisa pe blogul dumneavoastra. De asemenea, pentru a familiariza cititorii dumneavoastra cu acest concurs si pentru a-i indemna sa va voteze (perioada de votare incepe pe 23 noiembrie), puteti scrie un post special despre Festivalul Blogurilor Gustoase.

De asemenea, daca nu sunteti de accord cu intregistrarea la festival, va rog sa imi comunicati acest lcuru si astfel blogul dumneavoastra va fi retras din concurs.

Toate informatiile despre festivalul Blogurilor Gustoase le gasisti pe Gustos.ro.

Astept raspunsul dumneavoastra in legatura cu inscrierea si va stau la dispozitie pentru intrebari si nelamuriri.

Cu drag,

Alina Marin,
Project Manager Gustos.ro
alina.marin@tree.ro
tel. 021.324.14.04
fax. 021.326.72.33

Laura spunea...

Asta-i o adevaraciune de ciorba!!! :D
Si noi sintem lesinati dupa ea dar nu fac prea des fiindca sintem cam ticniti...si nu ne putem opri din mancat :))
...ceva asemanator Zamzuului tau giumbuslutic :P

Gabitza draga, eu am intrat de fapt ca sa-ti urez: Multi ani fericiti!!! ...caci pana acum n-am avut timp nici sa respir...
Mai primesti urari intarziate ca ale mele...dar sincere?! :)
Iti doresc tot binele din lume si sa ramai mereu la fel de frumoasa si tanara...si la infatisare si in suflet!
...si nici o mahnire sau boala sa nu-ti brazdeze chipul! :)

Pup familia trasnita!!! :D
...si nu plec pana nu te invit sa iti ridici premiul de la mine de pe blog :P

Anonim spunea...

Eu o zic pe romaneste, mancati-as ciolanul... LOL

Si sotul meu mananca de sparge, zice ca e in crestere, se si vede :))

Tot ce faci arata nemaipomenit de delicios.

Anonim spunea...

Nu stiu cine esti dar TE IUBESC!!!

AM INVATZAT SA GATESC LUMEEE :)

Bitul meu e total socat :"Nici la mama acasa nu am mancat asemenea ciorba!"

Gabi te anunt k am devenit fana ta ...thoamne abia astept sa mai incerc si alta reteta de`a ta.Te imbratisez pwp (Elena c-ta)

Anonim spunea...

superrrrrr...yumy,yumy ce bine arataaaaa;)

Gabriela Cara spunea...

In primul rand, ma scuz pentru raspunsurile intarziate, din cauza lipsei de timp.
Va multumesc tuturor de laudele aduse! Ma bucur ca va place ciorba, nu este atat de frumoasa pe cat de apetisanta! :)

Gabriela Cara spunea...

Vi Wood, iar eu iti urez la cat mai multe ciolane! :D

Gabriela Cara spunea...

Laura, sa-ti dea Dumnezeu ce mi-ai urat tu mie! Sa-ti traiasca copilul si sa te bucuri de el! Pup o fata harnica! :*

Andriana spunea...

am gatit si eu ciorbita...fara ardei infuriat si telina ca nu am avut in casa...saru mana pt reteta detaliata si explicita!

Gabriela Cara spunea...

Andriana spunea...am gatit si eu ciorbita...fara ardei infuriat si telina ca nu am avut in casa...saru mana pt reteta detaliata si explicita!

Să iți fie de bine și te mai aștept p-aci. Pup you.

Anonim spunea...

Multumeeeesc! Foarte buna ciorba!!!

Unknown spunea...

Multumesc pt. aceasta reteta si aceasta asezare in pagina nemaipomenita, am invatat sa fac ciorba yuhuuuuuuu!!! :))) e Superciorba de ciolan cu fasole!! :))) Sunt baiat, si sunt fericit ca mi'am gatit ciorba pt. prima data. ;) te pup!

Gabriela Cara spunea...

Cu mult drag si ma bucur ca ti-a reusit o ciorbitza adevarata, sa-ti fie de bine! Felicitari pentru un flacau harnic si priceput:)
Toate cele bune1

cristina spunea...

La sapte m-am apucat de ciorba acum o temin,arata superb La amiaza tai o ceapa cu sare si otet,deja salivez
POFTA BUNA
CRISTINA

Anonim spunea...

SUPER AM FACUT SI EU
POFTA BUNA

Anonim spunea...

IMI SPUNETI VA ROG,DE CE TREBUIE ARUNCATA APA DE LA FASOLE DE 2 ORI?

Gabriela Cara spunea...

Apa trebuie schimbata de multe ori, chiar cunosc o doamna venerabila care schimba apa pana cand fierbe fasolea, acea apa contine toxine care ne fac rau la burtica.

Anonim spunea...

Arata bestial ! In drum spre casa am sa cumpar ciolan , deja-mi ploua in gura !

Anonim spunea...

Acum am terminat ciorba . Ma tem ca ceilalti din familie nu o sa mai apuce nimic.Bestiala!
Multumim Gabriela, te pup.
P.S. Salutari din Spania

G.R.E.G. spunea...

BESTIALA!!!

Unknown spunea...

Buna reteta dar nu mai folositi Delikat ca e gustoasa si fara acele chimicale.
Felicirari pentru blog.

Gabriela Cara spunea...

Este adevarat, foloseam Delikat in acea vreme ( 2008).
De multi ani imi fac singura amestecul de legume la aparatul de deshidratat sau cand raman fara, imi cumpar din plafar legume deshidratate, iar sarea musai de mare neiodata sau sare de Himalaya.
Vremea trece, oamenii se schimba, gusturile, obiceiurile... insa nu intervin pe vechile postari, raman asa cum au fost postate la acea vreme, ca si o carte veche de bucate cu plusuri si minusuri.