miercuri, 25 martie 2009

KIBBE PRAJIT

Un preparat din carne, din bucataria lumii arabe,
aceste, sa le spunem chiftele, sunt pline de condimente specifice,
seminte de pin si nuca,
iar aroma tare de carne de miel, le face intotdeauna insuficiente.
Termini una si parca tot ai mai lua alta.
multumiri Elena Antony
INGREDIENTE KIBBE
- 2 cups (cani) de burghul marunt, nr. 1, un soi de grau macinat
- 500 g carne tocata de miel (eu am folosit vitel)
- 1 ceapa
- 1/2 pahar cu apa + 1/2 pahar cu apa,
- 1/2 lingurita condiment All Spices,
- 1 lingurita condiment Cumin,
- chilli, optional,
- sare.

INGREDIENTE PENTRU UMPLUTURA
- 200 g carne tocata de miel sau vita,
- 2 linguri de ulei,
- 50 g de seminte de pin,
- 5 mieji de nuca,
- 1 ceapa,
- 1/2 lingurita condiment All Spices,
- sare,

PREPARARE
Intr-un castron se pune Burghur-ul si se toarna peste el
o jumatate de pahar cu apa.
Se amesteca si se lasa 20 minute sa se umfle.

Între timp, faceți umplutura.
Mugurii de pin se prajesc usor, intr-o tigaie fara grasime,
pana se rumenesc cat mai uniform.
Ceapa se toaca marunt si se caleste în 2 linguri de ulei,
se adaugă carnea si se calesc impreuna.
Se adauga sâmburii de pin, se condimentează,
apoi se ia de pe foc si se lasa sa se racoreasca.
PREPARARE KIBBE
Ceapa tocata marunt, impreuna cu bulghur-ul inmuiat,
carnea si condimentele se pun in vasul robotului,
se mixeaza cat mai bine,
iar in timpul mixarii se adauga cealalta jumatate de pahar cu apa.
Din acest amestec trebuie sa rezulte o compozitie de consitenta unui aluat.
Se ia cam o lingura de compozitie,
se da o forma rotunda, apoi o forma mai lunguiata.
Se introduce degetul aratator in mijloc
si printr-o miscare de rotatie si apasand catre margini,
se formeaza o gaura in aluat, cu peretii cat mai subtit.
Se ia cu lingurita din umplutura si se pune inauntru.
Gura de umplere se inchide prin miscari rotative
in podul palmei, strungand usor aluatul cu degetele,
pana la astuparea completa.
Forma finala trebuie sa arate ca o minge de rugbi, ascutita la capete.
Se prajesc in ulei incins si se auresc frumos pe toate partile.
Se servesc langa o salata verde sau de rosii,
ori langa o portie de Tabouleh.
Despre Tabouleh, o noua postare viitoare.
SAHA sau POFTA BUNA !

14 comentarii:

Anonim spunea...

Draga Gabi, astea erau preferatele mele cand comandam de la arabesc. Am incercat si eu sa fac, dar nu mi-au iesit, caci imi lipseau indicatiile pas cu pas. Acum cred ca ma mobilizez din nou, poate dupa paste, sa le fac. Pupici multi!

Gabriela Cara spunea...

Nu sunt atat de greu de facut pe cat se spune. Eu le-am gatit acum pentru prima data. Doar ca dureaza ceva timp. Sa le faci cu carne de miel, vita este prea fada. Sa-mi zici si mie cum au iesit. Spor!

Dana2dor spunea...

Foarte interesante! Nu am gustat niciodata dar cred ca le voi incerca!
Felicitari pentru toate retetele teribil de savuroase!
Ai un premiulet fresh la mine care te asteapta sa-l ridici :) Pupici!

Gabriela Cara spunea...

Te pup, Dana, tu esti o scumpa, ca de obicei!
Multumesc mult pentru inca un premiu, ma rasfeti.
O zi buna iti doresc!

lauralaurentiu spunea...

Foarte interesate, Gabi! O sa le incerc si eu!

Amalia spunea...

Draga Gabi iti multumesc mult pentru premiu ! Esti tare draguta si sa stii ca-ti urmaresc retetele cu atentie :)). Te pup!

Flor spunea...

Am mancat si eu asa ceva intr-un restaurant cu specific arabesc! Acum ca mi-ai oferit reteta nu ramane decat sa le execut singura! Mersi!
Te asteapta un premiu la mine pe blog!

Edith spunea...

Foarte faine ti-au iesit, Gabi! N-am mancat dar sigur sunt delicioase.
Multumesc frumos pt premiu! Tu meriti vreo 100 pt minunatiile pe care le faci! :)
Te pup!

Gabriela Cara spunea...

Laura, de abia astept! Sa-mi zici cum ti-au placut. Neaparat se servesc cu ceva salata sau multa lamaie, noi ne topim dupa ele.

Gabriela Cara spunea...

Te pup, Amalia! Iti multumesc si ma bucur ca imi urmaresti blogul. Imi doresc sa va fac cunoscute cat mai multe retete delicioase.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc si tie Florance! Daca va plac,este si pacat sa nu le faci acasa, mult mai ieftin si curat.

Unknown spunea...

Au iesit fantastic, felicitari ! Soacra libaneza din doatare cand le modeleaza isi unge mainile cu ulei de masline, e si mai usor de facut forma iar uleiul da gust bun.

Anonim spunea...

Da,interesant dar cate case atatea obiceiuri.Praful de cumin este chimenul la noi.Eu le am facut la mama lor acasa cu vreo opt araboaice la o masa ca erau in meniul de la o petrecere si au fost peste 1200 bucati.E multa munca dar merita.

Sarah Mihaela spunea...

Cine are curaj si ingredientele necesare sa le incerce.Un pic de munca mai multa dar si la sarmale e munca asa ca cine le are cu bucataria ,eu zic ca la urma satisfactia e mare.Si eu tot pentru o petrecere le am facut,trebuia sa fie de dimensiunea unei nuci ,adica foarte micute,vreo 4000 de bucati ,cu vre o 8-10 araboaice la o masa rotunda ,lucrat de dimineata de la 6 pana seara la ora unu,apoi visat in fiecare noapte timp de o luna de zile numai chiftelute.Gabriela daca sti poti prezenta si varianta de Kibbe la tava ,se merita!!!!