duminică, 13 mai 2012

INGHETATA TIRAMISU IN CORNET FACUT IN CASA


Vara bate la usa, iar pietzele incep sa se aglomereze de fructe. Dar majoritatea lor sunt inca trufandale si buzunarul plange mai tare ca pofta. Dar daca preturile sunt inca prohibite, nu inseamna ca nu ne putem bucura si cu alt fel de bunatati de sezon. Iar cel mai perfect tratament al efectelor caniculei mi se pare a fi inghetata. Nu inseamna acum ca va recomand sa o prapaditi, consumand-o aiurea pe niscai cataplasme pentru arsurile solare, desi la cat lapte contine, n-as zice ca nu ar merge, dar suferinta la care se preteaza cel mai bine s-o aline, e cea a papilelor gustative, care inecate de pofta, mai pot reveni la ce sunt, doar dezmierdate de un gust dulce, rece, de la congelator, plin ochi de aromele nenumarate in care se pot prepara inghetatele. Astazi va propun sa salivati in fata ecranului, gandind si tanjind la o portie generoasa de 

INGHETATA TIRAMISU

made in "POTOL FACTORY", servita ori in cupe de sticla, ca cea de jos, multa, super-buna si de casa, ori in cornete facute tot de manutele Gabrielei, dupa retzetele de mai jos. 
De ce sa mai pierd timp sa merg la coltul strazii si sa arunc banii pe conservanti si coloranti congelati, cand nevestica de apartament face asa dulcegarii. Doamne, cata bafta am ca o am. Iar inghetata... miam, miam...
reteta inspirata de la Isabela Cuisine


INGREDIENTE INGHETATA
- 3 galbenusuri
- 150 g de zahar fin
- 250 g de branza mascarpone
- 200 ml de frisca lichida
- 50 + 50 ml de cafea expresso
- cateva picaturi de esenta de cafea
- 5 piscoturi savoiardi
- cacao pudra pentru machiaj

PREPRARE
Galbenusurile se freaca cu zaharul pentru a obtine o crema fina si alba. 
Se adauga branza Mascarpone si se bate incontinuare,
apoi 50 ml de cafeaua, esenta de cafea si la sfarsit, frisca batuta.
Compozitia obtinuta se pune la frigider, pana se raceste bine, 
dupa care se pune in masina de inghetata pentru 15-20 de minute.
Piscoturile se imbiba cu restul de cafea. Inainte sa punem inghetata in cutie, 
la congelator, se amesteca cu piscoturile. 
Dupa asezarea in cutie, se macheaza cu pudra de cacao.


INCREDIENTE CORNET
- 125 de grame de unt
- 250 g de zahar tos
- 2 oua
250 ml de lapte
- 1 lingurita de scortisoara
- cateva picaturi de esenta de scortisoara (optional)
- un praf de sare
-250 g de faina

PREPARARE ALUAT CORNETE
Untul se freaca bine cu zaharul. 
Se adauga pe rand ouale, sarea, scortisoara si esenta,
apoi, cu grija, laptele si faina.
Din aceasta compozitie se iau portii mici si se coc in presa electrica.
Dupa rumenire, se ruleaza in forma de con, ajutandu-va de accesoriul din setul
cu care se vinde presa.

Caldura mare, mon cher...

POFTA BUNA !!!

22 de comentarii:

Unknown spunea...

Cat de bine arata! Ma bucur Gabi ca ai incercat-o! Musai incerc si eu cornetele! :*

Liana10 spunea...

Minunata inghetata!! Merci si pt. reteta de cornet, asa-i ca pot sa fac in formele de waffle? pupici multi :*

Gabriela Cara spunea...

Te pup, Isa! E minunata, am stiut asta inca de cand am citit reteta la tine pe blog. Vreau sa spun ca acum musai sa fac si inghetata Mars, visez deja la ea :) Multumesc tare mult!

Gabriela Cara spunea...

Liana draga, nu stiu daca este ticmai nimerit sa le faci in aparatul de wafe, acum poti incerca, dar nu garantez ca va iesi ce trebuie. Presa asta le face fff subtiri. Te pup si astept vesti bune!

Paradis spunea...

Bine ai revenit!:)mi-a fost dor de voi!:)Inghetata Arata tare yammy si musai sa o prepar si eu la vara!

Maria spunea...

Imi place tare mult inghetata:X!!!!!Trecuta la favorite:)!!!!!Cat despre cornet...ce sa mai...!!!!!!Pupici

Any spunea...

Cara carissima, imi face placere sa te regasesc aici!
Inghetata e fenomenala, iar prezentarea fara cusur ca de fiecare data. Mi-era dor de retetele tale!
Te pup!!!
Any (any_annette)

Gabriela Cara spunea...

Ei, stii cum sunt eu... apar, dispar, in functie de timpul meu liber. Gatesc de altfel, tot timpul, insa cu postarile stau extrem de prost. Sunt restanta, of, of!
Multumesc si te pup, Paradisule!

Gabriela Cara spunea...

Any, draga mea, ce bine imi pare si mie ca te "vad" pe aici!
De citit, sa stii ca te citesc pe arta, tot timpul, asa ca sunt la curent cu ce e nou pe la tine si te admir pentru harnicia ta (m-ai dat pe spate cu pregatirile ce le-ai facut pentru sarbatorile de iarna, un mare FELICITACION!!!!)
Te pup si sper sa ne mai auzim!

Any spunea...

O sa vin mai des pe la tine! Te pup si eu!

Inchiriere dance floor spunea...

Ce pacat ca nu am si eu o presa din asta desteapta sa faca cornetele... :)
Dar reteta e minunata, poate fac doar compozitia si o pun in boluri!

Roxana spunea...

Un desert delicios! Nu am incercat pana acum sa fac cornete acasa, dar reteta propusa ma tenteaza! :)
Sper sa imi iasa!
Multumesc pentru idee!

Andrada spunea...

Of, of... ma lasa fara cuvinte si cu o pofta...

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Cat de bine arata! Cremoasa, exact cum imi place!

Antonia spunea...

Crede-ma pe cuvant ca arata delicios. De aceasi parere cred ca sunt toti.

Set de tacamuri spunea...

Arata superb. O sa fac si eu diseara!

Andra spunea...

Chiar arata bine si pe caldura asta ar merge de minune.

Unknown spunea...

Foarte interesante toate retetele.foarte multe dintre ele le-am pus in aplicare si au fost un real succes!as incerca sa fac si cornete dar nu stiu de unde sa imi procur o presa, poti sa imi dai o sugestie te rog? Iti multumesc si "la cat mai multe retete minunate postate!"

Haplea spunea...

Mama ce pofta mi-ai facut de inghetata!Arata extraordinar de bine!

roryta spunea...

tare bine mai arata.... :)

nicu spunea...

mm interesanta indeea) cu ata de mult bun gust si plus si cu o savoare aparte... ah m-ai oprit si din hobby-ul meu cu Premier league... ce as da sa am si eu o gf care sa poata gati asemenea bunatati numai penru mine...acum nu-mi ramane decats a visez la inghetata asta...

Ana spunea...

Pff ce pofta mi-ati facut cu aceasta reteta.Arata super