miercuri, 22 aprilie 2009

FRIPTURA SIMPLA DE MIEL

Cand ii vine vremea fripturii de miel sa fie servita, suntem deja in prima zi de Paste,
asa ca se cuvine sa incep prin a va da minunata veste:
HRISTOS A INVIAT !
Considerand ca mi-ati raspuns, ca buni crestini ce sunteti,
va poftesc la o FRIPTURA DE MIEL.
Am denumit-o SIMPLA, pentru ca asa si este.
Reteta este traditionala si nu necesita mari batai ce cap,
insa ingredientele de care musai are nevoie ca sa iasa frageda si gustoasa sunt:
LINISTE, PACE IN SUFLET, IUBIRE SI LUMINA
ingrediente pe care le veti gasi cu sigurtanta in inimile voastre,
asa ca nu am nici o indoiala ca va veti bucura de un ospat pe cinste.

INGREDIENTE
(pe langa cele de mai sus)
- pulpa din spate si coaste de miel
(omului meu ii place sa aiba ce rontzai)
- 3 - 4 cartofi de marime medie ca si garnitura
- 1 capatana de usturoi
- 2 -3 legaturi de usturoi verde
- 1 cana de vin rosu
(nu pentru bucatar, pentru sos)
- piper
- sare sau Delikat dupa gust
- rozmarin
(de preferinta proaspat)

PREPARARE
Se curata si se spala carnea foarte bine.
Se aseaza intr-o tava mare si pulpa se impaneaza cu catei de usturoi.

Cartofii se curata, se spala si se taie in bucati mari.

Se condimenteaza totul cu piper ...

... si sare (eu am folosit Delikat).

Se pun frunze de rozmarin pe carne, ...

... iar pe cartofi se presara boia de ardei dulce.

Se adauga apa proaspata, cca 100 ml, in functie de cantitatea de carne si cartofi.

Se baga in cuptorul incins la 200 grade Celsius.

Jonglati cu temperatura intre 200 - 220 grade Celsius.

Dupa ce pulpa s-a rumenit usor, se scoate tava si
se intorc bucatile de carne si cartofi, pentru o rumenire uniforma.

Se adauga usturoiul verde taiat in bucati mai mari ...

... si o cana de vin rosu, stropind carnea uniform.
Restul de vin e premiul bucatarului.

Din timp in timp, folosindu-va de o lingura,
stropiti carnea cu sosul format in tava.
Sfat important: aroma cara va va invada narile cand deschideti cuptorul,
nu trebuie sa fie un motiv sa nu mai aveti rabdare si sa va bagati nasu
sa gustati. Rabdarea va va fi resplatita in curand, iar mesenii,
musafiri sau doar cei din familie, va vor da cel mai mare premiu:
Farfuria goala, linsa de sos, aproape spalata.

Cand pulpa de miel si cartofii sunt rumenite si pe a doua parte,
se incearca fragezimea carnii cu furculita.
Inca putin si ...

Daca intra usor, e vremea sa intindeti masa.
Yes, yes, yes...e gata!
- Pot sa gust? Te roooog!
- Mai rabda un pic.
- Mamaaa, cum miroase, imi ploua in gura in averse cu trasnete si tunete.

POFTA BUNA !!!

Ca o recapitulare inainte de a incepe, iata un filmuletz
cu pasii de urmat.
Va sfatuiesc sa opriti o muzica, ori a filmului, ori a blogului,
ca se bat cap in cap si iese o harababura....
- Gabiii, am revazut filmu'!
- Asa si...?
- Mai faci una?
- Ia-mi pulpa si-ti fac!
- Am fugit...

15 comentarii:

mihaela I. spunea...

wow,si cu filmulet!! Foarte tare,cel mai fain blog culinar pt mine!!!

yafa spunea...

Gabi trebuie sa fi fost delicioasa, ca la cum arata....
Felicitari
si felicitari omului tau pentru filmulet caci din cate am inteles el e cu "cinematografia";)
Pupicei

Gabriela Cara spunea...

Multam fain, Mihaela! Sunt incantata ca ti-a placut si imi doresc sa va ofer cat mai multe retete bune.
Te pupic!

Gabriela Cara spunea...

Iti multumesc, draga mea Yafa!
Friptura de miel este intr-adevar delicioasa chiar si rece. Este simpla, dar tare gustoasa.
Si da, ai inteles bine, dragul meu sot se ocupa de filmulete de pe blog. Vreau sa-mi fac un obicei, ca la fiecare reteta sa fie atasat si un filmulet scurt.
Puuup!

adriana gherman spunea...

In primul rând La Mulţi Ani! Deşi sunt mai nouă printre bucătărese, îţi urmăresc blogul de foarte mult timp.Este minunat, atât prin conţinut cât şi prin imagini. Friptura arată bestial, musai să o încerc .

Flor spunea...

Adevarat a inviat! draga Gabi
Tare apetisanta friptura ta! La cum arata cred ca si pofta afost mare!

yafa spunea...

Gabita ca bine zici, gand la gand cu bucurie cu filmuletul. Si eu m-am gandit la fel sa fac, poate chiar si cu explicatiile. Acum sa vedem ce o iesi.Pupic mult!

diana spunea...

Asta da friptura! Ca la mama acasa.
Hristos a inviat!

Gabriela Cara spunea...

Mulțumesc Nana pentru urare. Nu e musai sa încerci, e musai să o faci. Dacă doar încerci, faci pași mici. Ia frâiele în mâini si pune-te la treabă. Succesuri maxime. Să mai treci și să văd cum te lauzi cu rezultatele. Ordin!

Gabriela Cara spunea...

Dragă Flor, îți răaspund la trecut. La cum arăta, da, a fost mare cât pofta lui Zamzuu, că el e cu carnea de miel. Da' mă rog, cu ce nu e el? Pupici pitici!

Gabriela Cara spunea...

Sper să pot să fac cât mai multe filmulețe d-astea. Dar e musai să fie și remorca mea acasă, că făr' de Zamzuu, care e responsabil cu cinematografu' rămân doar la stadiul de intenții frumoase. E și el bun la ceva, asta în afară de faptul că termina tot din farfurie, spre marea mea mândrie. Ce copil cuminte a fost la mama lui. Păpa tot, tot.

Gabriela Cara spunea...

Ei, cât mă bucur că reușesc să aduc aminte cuiva de cum se gătea acasă. Dragă Diana, dacă am reușit asta, este si meritul tău, că ai păstrat în amintire gustul copilăriei, ca să am termen de comparație. Te sărut cu drag.

Anonim spunea...

MINUNAT! Te urmaresc de mult si vroiam sa te intrb cu ce ai vopsit acele oua, ca arata ca in reclama.De restul nu mai discut... o zi placuta.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc mult!
Eeeh, datorita unei bune prietene de peste hotare, care mi-a adus acele minunate culori sidefate. Anul acesta am luat ceva culori sidefate din carrefour, sa vedem ce v-a iesi.
Un Paste fericit si plin de lumina!

aadriana_ady spunea...

MULTUMESC,MULTUMESC,MULTUMESC...SA-TI DEA DUMNEZEU SANATATE....SI..TE MAI ASTEPT.SARBATORI FERICITE !