luni, 8 septembrie 2008

TORT CROCANT CU PIERSICI

Un tot care se lucreaza usor si repede, care numai dupa doua ore si jumatate de cand ati inceput sa-l preparati, va va satisface din plin.
L-am rapid facut pentru ziua sotului meu si cand sunt presata de timp, aleg aceasta reteta.

INGREDIENTE BLAT

- 100 g de ciocolata cu lapte, sau amaruie (eu am folosit cu lapte)
- 100 g unt
- 120 g fulgi de porumb
- 100 g alune de padure tocate

PREPARARE BLAT

Fulgii de porumb se zdrobesc, se adauga alunele tocate...

Apoi se topeste ciocolata impreuna cu untul si...

...se toarna peste fulgii de porumb si alune

Se incrusteaza bine pe o tava tapetata cu hartie de copt, cu diametru de 26cm.


Se lasa sa se intareasca la frigider pana preparati crema.

INGREDIENTE CREMA SI ORNAT

- 8+4 foi gelatina
- 850 g piersici
- 500 ml iaurt cu piersici
- 3 linguri da zahar
- 400+200 ml frisca

Se inmoaie 8 foi de gelatina in apa rece pentru 10min, apoi...

...se dizolva gelatina la foc moale in 2 linguri de apa...

Se amesteca iaurtul cu 2-3 linguri de zahar...

...si 3 linguri din aceasta compozitie se inglobeaza in gelatina
si totul se adauga la cantitatea mare de iaurt.


Se da la frigider.
Cand incepe sa se intareasca, se inglobeaza 400ml de frisca batuta.

450 g de piersici din compot
(eu am folosit caise combinate cu piersici)
se taie felii si se pun la scurs.

Pe blat se repartizeaza un strat de screma de iaurt,
apoi feliile de piersici...

...peste care se aseaza restul de crema...

...si se da la frigider pentru doua ore.
Asa arata dupa cele doua ore de stat in frigider
si dupa ce a fost "desbracat" de inelul formei.


ORNAREA TORTULUI

Se inmoaie 4 foi de gelatina pentru 10 minute in apa rece,
se dizolva in 2 linguri de apa la foc mic
si se adauga alte 400 g piersici taiate feliute.
Amestecati ca piersicile sa fie uniform imbracate in gelatina.
Se lasa sa se racoreasca.


Compozitia de fructe se aseaza pe mijlocul tortului si...

...cu alte 200ml de frisca batuta imbracam tortul dupa bunul plac.

Eu l-am ornat si cu carlionti de ciocolata.

Si acum, ca la politie, fata si profil in felie


POFTA BUNA!!!

14 comentarii:

Anonim spunea...

Gabriela, explica-mi te rog si mie cum faci ornarea cu frisca pe laterala tortului ca arata foarte profesional, de fapt tu esti o profesionista, dar mi-as dori sa invat si eu sa fac asa frumos ca tine.

Merci mult.

Cristina

Gabriela Cara spunea...

Este foarte simplu, numai ca asa, doar in cuvinte este mai dificil de explicat si inteles. Incerc sa vad cum fac sa pun un link la un filmulet pe aceasta tema.
Imi cer scuze de raspunsul intarziat, dar asa cum am mai explicat si la alte posturi, am descoperit aseara 109 mesaje blocate pe site, care nu mi-au intrat pe e-mail asa cum trebuia. Si eu nu stiam de ce in ultima perioada nu mi-a intrat nici un mesaj pe nicaieri.
Multumesc de laude! Puuup!

Luciana spunea...

Am incercat si eu acest tort rapid.Este foarte gustos si aspectuos!!!Bravo, Gabriela!!

delia spunea...

buna...as avea si eu o intrebare..ce dimensiune are tava aceea cu pereti detasabili?multumesc...

Gabriela Cara spunea...

Delia, daca citesti cu atentie reteta ai sa vezi ca am scris dimensiunea tavii cum de altfel precizez la fiecare reteta de a mea.
Numai bine!

Anonim spunea...

Am facut si eu acest tort zilele trecute. La gust a iesit foarte bun...doar ca nu s'a intarit asa cum vad ca este al tau in poze...si nu stiu cu ce am gresit..E drept ca am folosit pt prima data gelatina (am folosit granule) si aveam emotii cu ea. Am respectat pasii zisi de tine.. Poate am batut prea mult frisca...era aerata compozitia de iaurt cu frisca si moale, nu era legata bine. gelatina am folosit 2 pliculete si un pic.
Alexandra

Gabriela Cara spunea...

Cu siguranta greseala este la prepararea gelatinei. Cu cea foite se lucreaza mai usor. Gelatina granule se hidrateaza in apa multa cam 10- 15 minute, apoi se strecoara si se dizolva in lichid pe foc foarte mic, dupa care se amesteca cu cate putina crema rece, pusa lingura cu lingura peste gelatina si nu invers. Cel mai bine procura-ti gelatina foi si procedezi cu ea exact ca in reteta. Acum se gaseste in Carrefour.
Acest tort este super-simplist si chiar daca nu ai mari veleitati de cofetar, reuseste lesne.

Gabriela Cara spunea...

Si revin, poate ai incins prea tare gelatina pe foc si ai distrus-o.

Anonim spunea...

La multi ani! Am o mare rugaminte la tine, poate reusesti sa ne explici si noua cum pui frisca pe margine. Nu-mi iese grilajul de frisca, oricat as incerca.

Anonim spunea...

Stimata doamna ,am facut tortul dvs.si ce pot sa va spun decat un cuvant 'minunat' un gust extraordinar de bun,va multumesc pt. reteta.LILI S

anomisana spunea...

Gata, nu mă mai uit la nici un tort, altfel mă mut în bucătărie şi fac dezastru în buget. Aceste creme răcoroase, sunt preferatele mele.

Anonim spunea...

as vrea sa imi precizezi si mie cate grame are o foaie de gelatina ,eu nu sunt in tara si am mari probleme cu gelatina ,felicitari pentru ce faceti si va iubesc ca va respectati si va iubiti frumos !! multumesc! dorina caramel,egipt

Gabriela Cara spunea...

O foaie de gelatina cantareste 1,66g.
Multumesc de aprecieri! Pup!

Anonim spunea...

e super bun! l-am facut la ziua baiatului in februarie,iar acum mi-am amintit de el. il voi face pe duminica viitoare