miercuri, 1 aprilie 2009

TORTA PASQUALINA


Ca o avant-premiera la apropiata Sarbatoare a Pastelui,
va propun aceasta tarta traditionala italiana, din regiunea Liguria
care este foarte usor de pregatit si extrem de gustoasa.

INGREDIANTE ALUAT
- 1 ou
- 1 galbenus
- 500 g de faina
- 200 g de unt la temperatura camerei (puteti folosi margarina)
- 50 ml de iaurt
- 1 lingurita de sare
- 2 lingurite de praf de copt

INGREDIANTE PENTRU UMPLUTURA
-6 oua
- 1 si 1/2 kg de spanac proaspat
- 3 linguri de ulei
- 200 ml de smantana
- 1 ceapa potrivita, uscata
- 1 legatura de ceapa verde
- sare
- piper
- suc de lamaie

PENTRU UNS
- 1 galbenus frecat cu putin lapte.

PREPARAREA
Amestecati untul moale cu sarea, iaurtul, galbenusul si oul intreg.
Adaugati faina, praful de copt si framantati usor,
pana la obtinerea unui aluat omogen.

Puneti aluatul obtinut in folie de plastic
si pastrati la rece cca. 1 ora,
timp in care va ocupati de umplutura.

PREPARARE UMPLUTURA
Spalati si curatati spanacul, apoi il fierbeti timp de 15 minute,
dupa care il scurgeti,

si-l tocati marunt.
Intr-o cratita incingeti ulei si caliti ceapa tocata marunt,
timp de 2-3 min.

Adaugati spanacul.
Amestecati si lasati 15 minute, adaugand cate putina apa,
nu foarte multa, atat cat sa nu se prinda si ceapa sa se inmoaie bine.
Opriti focul, adaugati smantana, sare si piper dupa gust.

Eu am stors si zeama de lamaie,
pentru ca imi place ca spanacul sa fie ceva mai acrisoar.

Impartiti aluatu in doua bucati.
Intindeti fiecare bucata de aluat cu sucitorul, pana cand obtineti 2 foi subtiri.
Asezati una dintre foi intr-o forma rotunda pe care ati uns-o in prealabil cu unt.
Forma mea a avut 26 de cm.

Puneti umplutura de spanac in tava in care ati intins foaia de aluat
si cu ajutorul unui polonic mai mic sau a unei linguri faceti 6 causuri.
Spargeti ouale si asezati-le in aceste causuri.

Cinci pe margini si unul in centru.

Acoperiti cu cealalta foaie.

Ungeti cu galbenus amestecat cu lapte.

Apoi intepati cu un pai in mai multe locuri, ca sa nu se umfle.

Lasati la cuptorul incins la 170 - 180 de grade CELSIU pentru 40 de minute.

Este de preferat sa folositi o forma cu inel detasabil,
in acest fel va va fi mai usor sa scoateti tarta.

Se serveste calda.

Dar nici rece nu e rea.

POFTA BUNA SI UN PASTE FERICIT VA DORESC !!!

21 de comentarii:

CristinaK spunea...

Ce bine arata tarta, Gabi! Minunata pentru o masa festiva si nu numai!

dora spunea...

Fata draga ce-ai facut tu aici arata bestial!!!...deja sta cap de lista pt pregatirile mele de Paste!!!...pupacesc dulce o fatuca cu manute de aur!!!

Anonim spunea...

Gabi,o fac sigur pentru masa de paste, dar te rog sa-mi spui cum e reincalzita la microunde, pentru ca am sa o pregatesc cu o zi inainte.
multumesc

ps da sunt tare pofticioasa

mihaela I. spunea...

desi locuiesc in italia si reteta o am,nu m-a convins nimeni niciodata sa o incerc.Tu ai facut-o insa!Arata super,deja mi-e pofta!Paste fericit si mai asteptam retete minunate de la tine!

Gabriela Cara spunea...

La noi a avut viata scurta, dar o mai fac de pasti, asta in caz ca nu insista grasul meu sa o fac mai repede.
Numa' de bine!

Gabriela Cara spunea...

Dora scumpa, ce tare ma bucur ca iti place si pe cuvant e foarte buna. Sunt incantata ca ai ales-o sa-ti fie pe masa Pascala.
Te imbratisez cu drag!

Gabriela Cara spunea...

Anonima mea draga, este minunata si incalzita la microunde si rece, fiecare cum doreste. Noi am servit-o cu ceapa si usturoi verde, si gata s-o dus.
Haidi pup!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc frumos si promit ca am sa mai pun retete faine, sa va fie de folos. Cu toata dragostea!

Edith spunea...

Ce frumoasa este, Gabi! Arata superb si cred ca si la gust a fost la fel!
Super si pozele :)

Gabriela Cara spunea...

Gustul parca intrece aspectul. Multumesc Edith!
Pupic!

Lissa spunea...

Gabi ,tarta asta arata minunat,imi place tare mult si am sa o fac de sarbatori ..dar cred ca inlocuiesc spanacul cu carne ,de data asta ,apoi o sa-i vina randul si cu spanac.
Multumesc de reteta si te pup!

Anonim spunea...

F bine arata torta....cred ca o voi incerca si eu.Felicitari pentru blog....e super!

Gabriela Cara spunea...

Multam fain! Incearc-o si nu o sa-ti para rau, Si e tare simpla de facut, pare complicata, dar nu-i asa.
Spor!

Gabriela Cara spunea...

Te pupic si eu, draga mea Lissa!
Sigur, o poti face si cu carne, chiar te rog sa-mi zici cum ti-a placut. Aluatul o sa-ti placa tare mult, are un gust super.
Iti doresc tie si intregii tale familii, un Paste linistit si plin de lumina!

LF spunea...

Am facut tarta de Paste. E o bunatate!Nu prea ma dadeam in vant dupa spanac, dar tarta asta a iesit o minunatie! Multumesc pt.reteta. Sunt fan(a) al retetelor tale. Spor la treaba, ca sa ne mai "luminezi" cu cate-o bunaciune!

Gabriela Cara spunea...

Foarte frumoasă și reușită tarta ta. Ți-am scris aceleași aprecieri și pe blogul tau, dar era musai să o fac și aici, să nu las un mesaj atât de fain fără răspuns. Felicitări dragă LeoFlori. E rândul meu să aștept o bunăciune de la tine.

Ca la jocul leapșa, EȘTI...

Amellia spunea...

Wow cum arata .Trebuie neaparat incercat .
Ca paranteza .. credem ca s singura care are "piticul " asta .. cu spanacul acrisor . eu ii pun intotdeauna un pic de bors la fiert .. . am incercat si cu lamie dar parca tot cu un pic mic de bors .. mhhhh ..
Fug sa ma mai o data la poze ..pana o sa am timp sa il fac .

Laura spunea...

Gabi, te pup pentru tarta asta, nu doar aratoasa :P, ci si delicioasa la maxim!!!
Totul a fost extra-bun, si aluatul si umplutura ;)
...acum tot ce sper este sa am putere (si timp) sa o refac de Paste :)

gloxinia spunea...

Gabi, mi-am reamintit aceasta reteta, ii multumesc si Laurei pentru asta. Am sa o fac cu siguranta pe duminica :) (deh musafiri ). Data trecuta cand am facut-o am pus in spanac si niste macris. Dementiala! Multumim frumos!!!

Laura spunea...

Te pup, Gloxi!!!!!!!!!!!!! :)
Imi era dor de tine...

...mersi fain pentru pontul cu macrisul, asa o voi face si eu data viitoare ;)

alina spunea...

Gabi draga,admir tot ce iese din mainile tale! Referitor la torta asta, as vrea sa fac de paste dar am spanac congelat.Crezi ca ar iesi la fel de buna? Daca nu e nici o problema,ce cantitate ar trebui sa folosesc? Multumesc si sa ai un Paste fericit!