duminică, 8 februarie 2009

LEMON TART

reteta de Anna Foster

INGREDIENTE
- 300 g biscuiti aromati
- 125 g unt
- 3 lamai medii (coaja si zeama lor)
- 400 g lapte condensat
- 250 ml smantana lichida Dorna 36%

Biscuitii se macina, apoi...

...se amesteca cu untul topit.

Se tapeteaza o forma rotunda cu diametrul de 26cm
si se incrusteaza bine biscuitii pe fundul acesteia, obtinand un blat subtire.
Pana pregatiti crema, dati blatul la rece.

PREPARAREA CREMEI
Coaja si zeama lamailor se amesteca cu laptele condensat si smantana.


Turnati crema peste blatul de biscuiti
si lasati cateva ore bune la frigider, sa se inchege.

Recomand folosirea a 1-2 foi de gelatina,
pentru obtinerea unei creme ferme.
Hidratati gelatina in apa rece pret de zece minute,
apoi, impreuna cu zeama de lamaie,
o puneti pe foc mic, amestecand pana la dizolvarea completa.
Raciti si urmati pasii retetei in continuare.

Ornati cu ciocolata rasa si felii de lamaie, portocale,
sau ce alte fructe va sunt pe gust.
Se serveste egoistic, ca vor toti si ramaneti fara...

17 comentarii:

Flor spunea...

Buna, Gabi!
Excelenta tarta asta, ca de fapt toate retetele tale! Trebuie neaparat sa o incerc!

Anonim spunea...

Gaby,de unde ai cumparat laptele condensat? Tarta arata minunat si as vrea sa o incerc. Multumesc.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Flor!
Este foarte gustoasa si rapid de preparat. Timpul de asteptare pana la inchegarea cremei este cam mare, asa ca te sfatuiesc sa pui in crema o foaie de gelatina.

Gabriela Cara spunea...

Laptele condensat l-am cumparat de la o macelarie arabeasca, de pe Virtutii. Este singurul magazin arabesc din acea zona.

Anonim spunea...

Multumesc de raspuns.Eu nu sunt din Bucuresti, deci trebuie sa rog pe cineva sa-mi cumpere. Am uitat sa spun ca sunt un mare fan al dulciurilor facute de tine. Urmeaza tortul Winter.Sper sa-l reusesc.

Gabriela Cara spunea...

Cineva spunea ca a gasit lapte condensat la tub de 150g in Kaufland. Poate la tine in oras este un astfel de magazin.
Ma bucur ca iti plac dulciurile postate de mine si chiar iti recomand Tortul Winter. Este o delicatesa.E adevarat ,ia ceva timp, dar merita. Succes!

Edith spunea...

Super tarta asta! Cred ca e o nebunie! Si eu "i-am pus gand rau", numai ca nu reusesc sa ajung in militari sa iau lapte condensat...

Gabriela Cara spunea...

Intr-adevar, nebunie curata. Si noua ne-a placut tare mult, e asa de racoritoare.
Apropo de lapte condensat, a pus Laura A reteta de lapte condensat, super si rapid. Si eu o sa fac dupa reteta ei, cu toate ca mai am cateva cutii. Niciodata nu am suficient.

Anonim spunea...

Draga mea Gabi, tarta ta pare a fi delicioasa si o voi presta cu prima ocazie :) Voi face niste musafiri fericiti!

Ileana spunea...

Tarta aceasta nu este greu de facut , o voi incerca si eu Dar inafara problemei cu laptele condensat (procurare) mai este o intrebare: Punem coaja galbena de la lamaie ??? sau doar cea alba?Lamile la noi sunt tratate...
De fapt am remarcat pe Culinar multe retete noi de ale tale.Cu bine Ileana

Gabriela Cara spunea...

Cori, draga mea, sa o faci neaparat, e atat de buna.
Sanatate si multi pupici!

Gabriela Cara spunea...

De la lamai pui doar partea galbena, cea alba este amara, deci atentie cum razi lamaile. Poate stie cineva cum putem deosebi lamaile tratate de cele netratate si ne spune si noua. Rog!
Toate cele bune iti doresc si tie, multumesc ca m-ai vizitat!

romyn_a spunea...

foarte buna tarta am incercat-o si de atunci a ajuns preferata familiei...felicitari pt toate retetele

Anonim spunea...

Lapte condensat se gaseste si la Carrefour (DeLatte) ,dar eu as fi vrut sa stiu daca se poate inlocui laptele condensat cu mascarpone?

Gabriela Cara spunea...

Ma bucur, Romina! Sa va fie de bine!

Gabriela Cara spunea...

Nu stiu, nu am incercat, insa nu cred. Diferenta intre mascarpone si laptele condensat indulcit este foarte mare.

Ramona spunea...

Buna Gabriela, sunt in mare incercator al prajiturilor tale, Tortul Winter, Magic Moments, Creme a la creme, Pasiune intunecata, Prajitura cu mar si bezea si azi am facut pentru fetita mea Tortul crocant cu piersici doar ca in locul blatului acela l-am facut pe cel de la Tarta cu lamaie (fetita mea are un an si jumatate si nu mananca inca ciocolata:). Singura mea problema este cu ornarea, nu prea imi reuseste. Cum faci fulgisorii de ciocolata sa arate asa de simpatici? Multumesc mult de raspuns si de inspiratiile dulci.