luni, 26 octombrie 2009

SNITEL "BELLA ITALIA" CU SOS DE MOZZARELLA

Asa de tare imi plac snitelele, ca de fiecare data regret ca nu-s mai multe. Si mai rau decat atat este ca am deja concurenta in facutul sa dispara sinitele din farfurie. Gasca mea de pitici s-a specializat in astfel de magii. Si sunt trei la numar. Vedeti de ce o astfel de reteta trebuie facuta nu dintr-un singur piept de pui, ci din doua, cel putin. Stiti de ce ? Pentru ca au un mare defect snitelele astea. Sunt excelente. Cu o camasa crocanta, un continut fraged, impaturite intr-un sos aromat de rosii, invelite cu sos de mozzarella si ninse cu parmezan ras, portia din farfurie ti se va parea atat de efemera, ca gusti din snitel si deja scanezi platoul pe care troneaza suplimentele, ochind portia a doua.

Reteta austriaca, cu sosuri si branzeturi italienesti, preparata de o romanca, cu stramosi basarabeni, glojdita pe nerasuflate de un roman neaosh si prezentata lumii intregi, multumita revistei Secretele Bucatariei.


INGREDIENTE
- 250 g de spaghete
- 30 g de parmezan ras
- 5 linguri de pesmet
- 1 lingura de verdeata tocata (busuioc si cimbru)
- 1 piept de pui mare filetat
- 3 linguri de faina
- 2 oua
-1 lingura de unt
- alte 2 linguri de faina
- 250 ml de lapte
- 125 g de mozzarella taiata cuburi
- sare
- piper
- nucsoara
- 300 ml de sos de rosii

MOD DE PREPARARE
Spaghetele se fierb "al dente" in apa cu sare,
conform indicatiilor de pe ambalaj.
Se amesteca pesmetul cu parmezan ras si verdeata.

Se bat feliile de carne, se sareaza, se pipereaza...

...si se dau prin faina.

Se ineaca in ouale batute...

...si apoi se tavalesc prin compozitia de pesmet.

Se incinge uleiul...

...si se prajesc snitelele pe ambele fete,
la foc mijlociu, pentru cca 4 minute.

Pentru sosul de branza, se topeste untul
in care se caleste restul de faina.

Se stinge cu lapte, (sau supa)...

...si se adauga cuburile de mozzarella.

Se lasa sa se topeasca, amestecand continuu...

...si se condimenteaza cu sare, piper si nucsoara.

Se incalzeste sosul de rosii,
(pregatit in prealabil, care contine rosii decojite si curatate de samburi,
ulei, sare, piper si busuioc, fiert la foc mic pana scade).

Snitele se servesc cu sos de rosii si paste,
iar deasupra se repartizeaza sosul de branza,
peste care se rade parmezan.
Alaturi se serveste salata verde.
POFTA BUNA !

8 comentarii:

CamiWitt spunea...

Gabi draga, da chiar ca BELLA arata...minunate. Un inceput de saptamina minunat ! Cami

Sarea in bucate spunea...

uite o modalitate sa-l fac pe sotu sa pape si paste:)))arata delicios..ceva de guma se servea intr-un restaurant in care am lucrat, pui a la parmigiana...:)))

Ari spunea...

trebuie sa fie delicios :)

pansy spunea...

m-ai lovit cu reteta asta !!

pansy spunea...

le- am comis asta seara.doar snitelele si bechamelul cu mozzarella.foarte bun !!!!!!!!!poate ca si sosul de rosii potenteaza gustul.nu l-am facut.eu le-am servit cu piureul meu de cartofi cu ceapa verde si parmezan.

pansy spunea...

am facut azi snitelele tale .foarte bune,am facut si sosul mozzarella.dupa parerea mea la sos trebuie doar o lingura de faina si 1/2 l lapte.am facut cu 2 si a intrat aproape 1 l de lapte.stiam de la bechamel asta,dar am crezut ca branza il fluidifica.

Gabriela Cara spunea...

Parerea ta, pansy! Stiu eu cu ce linguroi ai masurat tu faina? Cand cantitatile din reteta sunt date in linguri, nu putem folosi linguri obisnuite cu care servim supa, ciorba, acestea pot fi mai mici sau mai mari, mai mult sau mai putin adanci, depinde de producator si nu sunt exacte ca si masuratori.Asadar, exista set de astfel de linguri special create si destinate pentru o masuratoare exacta, iar cand spun lingura, aceasta nu trebuie incarcata mai mult decat fix rasa.
Reteta mea este cat se poate de corecta, ca de altfel toate retetele mele puse pe blog, alese cu multa grija.
Oricum sosul de branza nu este la fel de fluid ca sosul bechamel pe care il folosim la lasagne sau la perisoarele cu sos. Se vede clar in poza finala ca este un sos mai grosut, contine branza si obligat se serveste cald, altfel branza il intareste, LOGIC!

Vicky spunea...

Doar acum am gasit acest blog si sunt incantata de ce gasesc aici.Va pup si va multumesc pentru ce ne oferiti si noua.