miercuri, 21 octombrie 2009

LASAGNA

Sunt un distrugător de paste. Nu paste de dinți, nici de lipit. Paste bree, de halit, de glojdit, de înfulecat, de mâncat. Și distrug orice paste, sub orice formă, spaghete, fusilli, penne, tortellini, macaroane, avioane, aeroplane și tot ce mișca prin farfurie. Dom'le, da' cele mai gustoase, cele mai fățoase și tot odata cele mai laborioase sunt pastele:
LASAGNA

Se fac greu, dar se manâncă repede, ies puține, dar porția trebuie să fie mare. Și știți de ce? Pentru că sunt bestiale, fine, supergustoase, aromate, pline de ațe de cașcaval, carne tocată, sos cât cuprinde, calde, aburinde, iar eu SUNT CEL MAI MARE COȘMAR AL LOR.

Băi, ce porție...mică. Prea mică. Abia dacă...

INGREDINTE
- 10-12 foi lasagna cu spanac
- cașcaval și
- parmezan la greu

INGREDIENTE SOS RAGU
- 400 g carne tocată de vițel
- 1 cub de unt
- 1 ceapă potrivită
- 1 morcov mijlociu
- 1 pahar (200 ml vin roșu)
- cca 100 g pastă de roșii
- foi de dafin
- cimbru
- delikat
- piper

INGREDIENTE SOS BECHAMEL
- 60 g unt
- 70 g făină
- 1,1 litru de lapte rece
- delicat
- piper

PREPARARE
În primul rând se fac 100 de mătănii,
apoi îți ei un distonocalm.. cu ceai de tei,
că până-s gata...te trec toate apele.

Deci...
Ceapa tocată mărunt împreună cu morcovul dat pe răzătoarea mică...

...se călesc în untul topit.

Se adaugă carnea tocată...

...și se călește până aceasta își schimbă culoarea. Belea, nu alta.

Se adaugă vinul...
...în carne, nu în gâtul tău...
...obligatoriu roșu și se fierbe neacoperit,
până la evaporarea completă a vinului...

...moment în care adăugăm pasta de roșii
și suficientă apă, cât să acopere bine carnea,
care va trebui să fiarbă la foc mic, acoperită.

Se condimentează...

...și se lasă să scadă până la consistența din imagine.
Ia-ți degetele din sos, că-ți trebuie la rețetă, foamea-n gât ce ești.

PREPARAREA SOSULUI BECHAMEL
Se topește untul...

...se adaugă făină...

...și se lasă să sfârâie puțin.

Se adaugă laptele rece, puțin câte puțin...

...până la obținerea sosului, care se va lăsa să dea câteva clocote,
până când consistența lui devine ca cea a unei smântâni.

Se condimentează, se acoperă cu folie alimentară
și se pune la răcit, sub lacăt, că tentația e mare.

ASAMBLARE
Acu' să te ți...
Tava se tapetează cu unt.

Se așează un prim strat de sos Ragu...
...fără să furi din el...

...se continuă cu un strat de foi de Lasagna cu spanac...
...apoi sos Bechamel...
...fără să mănânci din el (fac și rime)...

...și cașcaval și parmezan ras. Bărbierit, tuns, frezat...

Se repetă toată ordinea.
(Dacă totuși ai furat câte ceva, parte asta nu se repetă.)
Se pune din nou un strat de sos Ragu,
urmat de foile de Lasagna, sosul Bechamel,
cașcaval și parmezan și tot așa,...

...în așa fel încât să avem 4 straturi de foi.
Ultimul strat de cașcaval și parmezan se presară cu generozitate,
din abundență, mult taică, ca la topire să facă o crustă,
de să stea mâța-n coadă când l-o vedea.

Se coace la 180 de grade Celsius, timp de 35-40 de minute,
salivând pe lângă cuptor și tot privind și înjurând ceasul,
că nu merge mai repede. Gata-i!
MAMĂĂĂĂ, CUM ARATĂ...!!!
Stiți ce e rău aci? Că-i poză și nu e vie.
Mâncao-ar tata Zamzuu pe ea.

Se servește după ce s-a mai răcorit,
timp în care ți-ai umplut stomacul cu salivă, de-ți gâlgâi la gât.

O porție doar, că ce-i prea mult strică
și nici loc prin foale nu mai ai.

Da' parcă mai marge încă una, că n-o fi foc.

Și ca desert, încă o porție, că-i așa de delicioasă și gustoasă și frumoasă
și pe masă și...și...Gabi nu mă vede!
POFTĂ BUNĂ !
...da' nu mai e...

10 comentarii:

CamiWitt spunea...

Gabi draga, ce n-ai facut sa rid. Mersi mult pentru comentariile tale. As distruge si eu o portie de la tine...lol. Saluatri din Hamburg. Cami (PS:m-au blocat in culinar, s-a dus membru Camila, hi,hi...)

Miha spunea...

Daca nu mai e..atunci...sa va fie de bine! :)

Gabriela Cara spunea...

Cami, te pup! Esti invitata mea, sa stii ca la noi mai tot timpul gasesti lasagne, in fel si chip, caci place intregului familion, lucru rar intamplat, asa ca... te astept!
Nu-i bai, nu ar trebui sa te afecteze. Ei au pierdut. Cine te iubeste stie unde sa te gaseasca.
Un sfarsit de saptamana linistit iti doresc!

Gabriela Cara spunea...

Multumim Miha! Nu-i asa ca tu vi cu desertul?
Pupic!

raluca spunea...

Am intrat din intamplare si ce imi vad ochii ? Prea tare reteta, imi saliveaza gura de nu mai pot si nu mai zic de rime :)))
Super....

Roxana spunea...

Draga mea prietena...( pentru ca de cand te-am descoperit esti prietena mea pe viata), am facut pana acum zeci si zeci din retetele tale. Absolut minunate TOATE!..Incepand de la ciorbe...lasagne.....dulciuri..rolls..si altele cate si mai cate...le-am incercat pentru cei doi gurmanzi ai mei , cel mare tatic..si cea mica ( aproape 6 anisori) Delicioasa mamei. Mai mult decat atat...daca sunt indispusa..trista..sau intoarsa...daca n-am chef pur si simplu de nimic..deschid pagina la tine..si ma delectez cu comentariile facute pe marginea povestilor tale culinare care ajung in farfuriile mele:)Te pup si te imbratisez.. Tare mi-ar mai placea ..la un moment dat..sa ne sii intalnim:)

OANA spunea...

Am incercat si eu reteta aseara...bestiala...Ai un nou fan pe blogul tau... Toate retetele suna DELICIOOOS...

tudo spunea...

deci eu chiar va iubesc....felul in care prezentati fiecare reteta e super.ca si cum ai vorbi cu fiecare persoana in parte care viziteaza blogul.de fiecare data cand citesc o reteta de-a voastra ma simt ca-n ziua de Craciun.fiecare cuvintel imi smulge un suras.sunteti minunati va pup.

Iulia spunea...

... Buna Gabriela, cum am mai spus...retetele tale sunt minunate...pozele si textele asemenea , azzi am facut papanasi dupa reteta ta, dar nu am apucat sa fac nicio poza..ca au disparut inainte de a termina de prajit toata compozitia :) ... fiului meu ii place lasagna, am facut de cateva ori, desi s-a papat eu nu am fost incantata de foi , le-am cumparat de la lidl , imi poti recomanda ce foi sa cumpar? ... Multumesc, Doamna cu maini minunate! ...

Gabriela Cara spunea...

Sa va fie de bine, Iulia si iti multumesc mult pentru aprecieri. Toata gama de paste de la Barilla, inclusiv foile de lasagne, fie simple sau cu spanac, sunt extraordinare. Spor in toate!