vineri, 15 ianuarie 2010

KOMBE, UN ALT FEL DE PLACINTA CU BRANZA SI SPANAC

Multumita unei bune prietene, cu afinitati otomane si aici o numesc pe Poca, am facut placuta cunostinta cu inca una dintre minunatele preparate din bucataria turceasca, placinta KOMBE. Daca va imaginati ca va propun o iesire la pascut cu reteta asta, va inselati amarnic. Este atat de perfecta, ca in mai putin de 10 minute de la iesire din sauna, tava cuptorului era jumatate goala. Oari di ce?
INGREDIENTE
- 350 ml de lapte
- 100 ml de apa
- 25 g de drojdie proaspata
- 1 si 1/2 lingurita de sare
- 600 g de faina
- 100 g de margarina
- 5 linguri de ulei

INGREDIENTE UMPLUTURA
- 350 g de branza telemea de oaie sau vaca
- 400 g de spanac

PREPARARE
In vasul robotului se pun laptele caldut,
apa si drojdia maruntita, se amesteca si se lasa 20 de minute.
Se adauga faina si sarea si se framanta aluatul.
In aceasta faza nu se lasa la crescut.
Putei folosi si framantatul cu mainile,
pana cand aluatul devine la fel de moale si elastic,
care nu se lipeste de maini.
Eventual, mai adaugati putina faina.
Aluatul se imparte in 3 parti egale,
din care se vor intinde pe masa bine infainata
3 foi, cat se poate de subtiri.

Margarina impreuna cu uleiul se incalzesc in cuptorul cu microunde,
pana cand margarina se lichefiaza.

Grija ca masa sa fie tot timpul bine infainata
si sa presarati mereu faina sub si peste foi, cand le intindeti.
Peste prima foaie de aluat se imprastie cu lingura,
jumatate din amestecul de margarina si ulei.
Deasupra se pune cea de-a doua foaie...

...peste care se pune umplutura de branza si spanac.

Peste umplutura se aseaza si cea de-a treia foaie,
peste care se imprastie restul de amestec ulei-margarina.

Se impacheteaza in doua etape.
Prima...

...si a doua,
avand grija ca suprafata aluatului sa fie bine infainata.
Dupa impachetare, viitoarea placinta se intinde cat este tava de mare,
folosindu-va tot de facalet.

Placinta se intoarce si se muta in tava tapetata cu hartie de copt.

Cu un cutit bine ascutit se taie in portii
si se lasa la crescut exact 1 ora.

Dupa acest timp, se unge cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte
si se presara cu seminte dupa placul inimii.

Se coace la 180-190 de grade Celsius,
timp de cca. 25-30 de minute.

Portiile se servesc calde...

...sau incalzite (daca mai apuca a doua zi, eu una nu prea cred)

POFTA BUNA!

61 de comentarii:

ana-maria spunea...

wow. superb. ce ma bucur. o noua reteta de care se va bucura familia mea. imi plac mult aluaturile dospite. si masina de paine face totul asa de usor...multumiri

Unknown spunea...

Mmm...ce bine arata!
Cred ca este buna buna!
Pe curand.

Mariana spunea...

Vai ce placinta grozava!!!
A mai ramas?
Si arata si tare bine datorita tie!
O zi excelenta Gabriela!pa,pa

maria mihalache spunea...

Ce bunatate............

Jack T spunea...

Hallo Gabi,

un Börek de Minune mare ai vräjit aicia.
Eu cunsosc Gustul la Delicatesse asta si pot sä väd Differenza intre al täu si al Turcilor de la noi ( si Turcii sint Maestrii mari la Aluaturi).
Al täu este mult mai pufos si mai aträgätor.
Minunat. Compliment mare !

Multe Salutäri Jacob

Elena Toma spunea...

Dupa aceasta retete o sa incerc si eu - NEAPARAT! - aceasta combinatie de branza si spanac! Felicitari!

Alexandrina spunea...

Arata excelent, si gustul cred ca e pe masura! Felicitari pentru retete si fotografii!
P.S. De cand am descoperit blogul tau urmand un link spre cozonacul Rosenkranz pot sa spun ca m-am indragostit, si de blog si de minunatia de cozonac; l-am facut prima data la Craciun, si am repetat reteta chiar saptamana trecuta.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc, Ana- Maria si ma bucur la randu-mi ca ti-am mai putut oferi inca o reteta minunata!
Este simplu de facut acest aluatul chiar si la mana, nu se framanta ca si cozonacul, secretul este sa intinzi foarte subtiri foile, aproape sa poti vedea blatul de lucru prin ele. In rest umplutura poate fi si numai din branza sau numai din spanac, cum va place voua.
Spor!

Gabriela Cara spunea...

Daniela, intr-adevar este taaaare buna, pufoasa si merge bine alaturi de un pahar cu lapte.
Toate cele bune!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc, draga Mariana! Din pacate pentru toata lumea, nu a mai ramas nici firimitura dar, se repeta curand ca ne-a ramas la suflet.
Puuup!

Gabriela Cara spunea...

Maria, incearca si ai sa te convingi de ceea ce ai afirmat.
O seara placuta!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc mult, draga Jacktels! Un compliment mai frumos nici ca puteam auzi.
Intr-adevar este tare pufoasa si nu te mai poti opri din mancat.
Un sfarsit de saptamana minunat iti doresc!

Gabriela Cara spunea...

Draga Elena, de abia astept sa faci placinta. Astept sa ne impartasesti impresiile tale.
Te pup de mii de ori!

Gabriela Cara spunea...

Alexandrina iti multumesc tare mult pentru cuvintele tale de apreciere si ma bucur din inima ca ti-au fost pe plac retetele pe care le-ai incercat.
Sa incerci si placintutza asta, e nemaipomenita!
Pupici si te mai astept!

Elena Toma spunea...

Gabriela si Zamzuu, in semn de admiratie, va asteapta un premiu - al prieteniei - la mine pe blog. Daca va face placere, il ridicati si oferiti cui va place!
Muuuulte reusite va doresc.

dana spunea...

gabriela, am venit sa ma laud: uite ce cozonaci am facut dupa reteta ta! buuuni rau, pufosi cum ai promis! i-am facut de craciun, si o sa-i tot fac la fiecare ocazie. mersi mult!
http://arhivafleurdesel.blogspot.com/2009/12/christmas-wonder.html

Laura spunea...

Gabriela, ma tenteaza tare placinta asta. Spanacul e crud sau fiert?

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Elena! In perioada asta sunt foarte ocupata dar, o sa-mi fac timp sa trec si pe la tine si pe la alte fete sa-mi ridic premiile.
Spor si tie!

Gabriela Cara spunea...

Dana draga, am vazut ce cozonaci minunati ai facut. Felicitari, arata de nota 20!!!
Te pup cu mare drag!

Gabriela Cara spunea...

Spanacul a fost congelat, eu doar l-am dat in cateva clocote, dupa care l-am scurs. Se poate face si cu spanac crud si este chiar mai bun, in acest caz se opareste sau se caleste pana se inmoaie putin.
Spor si sper sa iti placa!

Amalia spunea...

Si eu si am vrut sa o fac , da' asa spanac urat am vazut ieri ca m-am razgandit. O pun in asteptare, alta reteta ia luat locul saptamana asta :))

Gabriela Cara spunea...

Amalia, poti sa o faci si numai cu branza sau cu branza si patrunjel. Oricum va iesi foarte buna.
Te astept cu impresii saptamana viitoare. Puuup!

Olgutza spunea...

Ce-mi faceti cu Kombe-le voastre :))
Am ochit-o si pe culinar si acum o vad si la tine pe blog.. Ma scurg usor usor sub birou de pofta. Sa termin cu sesiunea si o fac si eu ca nu se mai poate... Arata minunat :)

Ana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Draga Gabriela, am descoperit blogul tau cu prajitura cu mere si bezea...Ti-am lasat pe atunci un comentariu dar... cand am vazut cate minunatii faci... am ramas muta. Am vrut sa-ti spun ca mi-a iesit o prajitura minunata care a durat doar 5 minute, dar cand am vazut mai bine blogul tau, m-am simtit mica mica mica si nu am mai zis nimic!:) Ador sa gatesc si ma relaxez atunci cand incerc o noua reteta. Voi incerca sa fac kombe si te rog sa-mi spui daca semintele folosite sunt chimen negru si susan.

Iti multumesc si sper sa contraatac si eu cu un blog sa impart cu tine tot ce fac eu.

Tiza ta, Gabriela

Giorgi spunea...

Placinta asta arata delicios...insa tortul magic moments este DIVIN!!! Ieri a fost ziua mamei mele si am facut acest tort...eu am pus ciocolata cu lapte la crema cu alune, insa a fost o minune. De asemenea vroiam sa iti spun ca am vazut ca ai vechiul meu blog in blogurile favorite si m-am gandit sa iti dau noua adresa unde poti vedea si magic moments made by Giorgi :) adresa e http://giorgi-sotie-de-bucatar.blogspot.com/. Te pup si la cat mai multe retete delicioase!!

Gabriela Cara spunea...

Olgutzo, succes la examene si cand te linistesti, sa faci neaparat placinta ca-i tare buna!

Gabriela Cara spunea...

Desigur, cu mare placere, daca nu o sa am timp in seara aceasta, maine, cu siguranta.
Multa sanatate!

Gabriela Cara spunea...

Gabriela draga, bine ai venit pe la mine! Ma bucur ca-ti plac retetele mele, ca iti faci timp sa le probezi si cel mai mult, ca ti-au reusit si au fost pe gustul tau.
La kombe am folosit susan negru (de la magazinele arabest) si susan alb.
Te pup si astept contraatacul :)

Gabriela Cara spunea...

Giorgi, ti-a iesit super tortul, ti-am vizitat blogul si l-am ochit. Imi imaginez ca gustul este deosebit si cu modificarile pe care le-ai facut. Bravos!
La multi ani si multa sanatate mamei!
Incerc sa schimb linkul cu noua adresa a blogului tau, dar nu reusesc, nush ce are, tot se posteaza cu vechea adresa, chiar daca o introduc pe cea noua. Mai incerc.

Tunde spunea...

ceau ... as vrea sa te rog ceva ... daca poti sa contribui si tu la salvarea unei vieti ... scuze ca este inafara subiectului ... este vorba de un baietel de numai 5 ani Catalin ...diagnosticat cu tumoare maligna pe creier ... care are nevoie de bani pt acoperirea costurilor tratamentului care ii va salva viata ... fara acest tratament va muri ...o poveste cutremuratoare reala a unor parinti care si-au mai pierdut un copil acum cativa ani in acelas mod ... contribuie si tu cu un simplu post pe blogul tau despre cazul lui Catalin ... eventual cine doreste poate sa ataseze benarul cu cazului lui Cata pe blogul lui ar fi un mare ajutor ...
pt detalii: http://sperantaptcata.blogspot.com sau http://dr-tunde-pantea.blogspot.com
multumesc si imi cer scuze daca acest mesaj te-a deranjat intr-un fel ...
Tunde

Anonim spunea...

f buna placinta, multmesc pt reteta. vroiam sa spun insa ca mi-a intrat mai mluta faina, cu totul si cu totul, vreo 750 g. iar la framantat am pus si putin ulei.
sa fi fost pt ca am fol drojdie uscata si de aceea coca a iesit mai lipicioasa si a necesitat mai multa faina? eh astea sunt intrebari pur tehnice, placinta a iesit super buna , asta e important!

Gabriela Cara spunea...

Tunde, stai linistita, cum sa existe suparare pentru asa ceva, sa-mi gasesc timp si voi adauga si eu benerul pe acest blog. Mi-ar placea sa stiu ca am contribuit chiar si cu atat de putin la salvarea unei vieti.
Cu toata dragostea!

Gabriela Cara spunea...

Da, mai poate merge faina, cam pana la 100g in plus, asa era specificat in reteta originala, mie mi-au fost de ajuns doar 600g.
E ok ca ti-a iesit buna si ca v-a placut. Nu cred ca de la drojdia uscata a iesit aluatul mai lipicios, pur si simplu, fainile difera. Una inghite mai mult lichid, iar o alta, mai putin.
Sa va fie de bine! Puuup!

sarah spunea...

gabita mi-e dor de retete de la tine.ma intreb de ce nu mai postezi....sper ca esti bine sanatoasa.astept cu nerabdare retete.

Bunny spunea...

Gabi, te asteapta un premiu la mine pe site. Ti l-am oferit cu tot dragul!

Gabriela Cara spunea...

Stai linistita Sarah, suntem bine sanatosi doar cu timpul stam mai prost, ca de obicei. Acum apar si cu ceva noutati.
Pupici si iti multumesc de grija!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc iepurasule! Pupic dulce!

Anonim spunea...

Imi place spanacul tare mult, dar sint singura din casa care maninca. Cred ca a fost delicioasa placinta. cccris.blogspot.com

Naina spunea...

Arata foarte bine placinta, ca si restul preparatelor de altfel....Bravo, felicitari!

CamiWitt spunea...

Te astept la cules premii o zi buna! Cami

Sarea in bucate spunea...

AI UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

Ellie spunea...

Gabriela, Am venit si eu pe la tine si am vasut aceasta placinta minunata. Asa de mult vreu sa o fac si eu. Iti multumesc pentru idee si ca mai inspirat sa o fac!~ELLIE

Kris spunea...

Ador placintelele!
TE invit pe:
http://hoinarprinlume.forumcommunity.net/

Unknown spunea...

Pffffffui, arata imoral de bine!!!!!!!!!!!!

pansy spunea...

gaby,un martisor intr-un cub de primavara te asteapta ma mine pe blog

Anca spunea...

minunata!!!
Hi ,te asteapta niste premi la mine pe blog de 8 Martie daca iti face palcere sa-l ridici .....

Bucataras spunea...

Salut, Cara. As dori sa te intreb daca pot folosi o poza de pe blogul tau la o reteta de stufat de miel de pe www.bucataras.ro. Voi cita sursa. Iti multumesc anticipat

Gabriela Cara spunea...

Imi pare rau, Bucataras, dar trebuie sa te refuz. Daca este o alta reteta, clar nu poate arata la final ca si in poza mea, deci sa nu fie cu suparare. Si un alt motiv ar fi ca eu sa-mi aleg unde si cand sa postez retetele sau pozele mele, nici macar nu sunt membra a site-ului vostru.
Toate cele bune!

Ana spunea...

Pe blogul meu te asteapta niste premii.

Lale spunea...

Draga Gabi,

Eu locuiesc in Germania si gasesc aceste foi de cumparat in magazine turcesti am incercat si eu de citeva ori si nu au crescut.Am sa incerc reteta ta de foi.Super tot ce faci.Succes in continuare.

LauraAdamache spunea...

La Multi Ani draga mea!! Iti doresc un 8 Marie plin soare si caldura si o primavara minunata!! Te pupic!!

Unknown spunea...

Te asteapta un premiu la mine pe blor draga Cara! Sper ca totul e ok ... nu ai mai postat de multicel ... si chiar mi-e dor de o reteta noua de la tine... Numai bine!

Alecsandra spunea...

Buna, Gabi! Si eu sunt fan, desi nu am lasat niciodata comentarii; am incercat ciorbita de burta dupa reteta ta si a iesit delicioasa; iar aseara mi-am surprins iubitul cu placinta Kombe, am fost incantata sa vad ca a iesit ca in pozele tale, iar de buna nu mai spun....minunata!! Multumesc pentru provocari! O zi buna!

torturi romanesti londra spunea...

ce de bunatati bune......trebuie sa incer si eu, cu siguranta ca sunt bune

Anonim spunea...

Gabi pupici pentru reteta,am facut ieri placinta si a iesit delicioasa,copilul imi zice mami poti sa o faci si maine ca-i foarte buna si sotul imi zice buuuuuna rau, s-a topit cat ai clipi,si bineintelesc ca am facut-o si azi .Iti multumim pentru ca iti faci timp pentru a posta pas cu pas retetele tale delicioase.Pupici.

florea geanina spunea...

Placinta a iesit foarte buna insa eu am avut o problema...nu prea am avut loc sa intind toate foile pe masa.Prima foaie a ocupat treisferturi de masa , apoi celelalte le-am intins pe bucati si le-am adaugat peste prima.Mai greu cu spatiul in bucatarie....Dar cand am vazut ce pufoasa a iesit , merita osteneala.Felicitari !

Anonim spunea...

Buna Gabriela! Retetata ta minunata de Kombe a ajuns si la Toronto :-) si a iesit absolut super. La fel de pufoasa si gustoasa ca si cea din pozele tale. Multumim ca imparti retetele cu noi toti. Ma bucur ca iti petreci o parte din timpul tau scriind cu toate detaliile si cu poze mai mult decat sugestive. Promit sa mai incerc si alte retete ale tale si sa iti scriu apoi cum mi-au iesit. Numai bine, tie si celor dragi tie. Multe salutari. Florin S, Toronto

Anonim spunea...

Buna Ziua,
Dc va puneti drepturi de autor daca nu d-voastra ati inventat reteta ?
Suferiti de grandomanie ?

Gabriela Cara spunea...

Doamna ANONIM, eu nu sufar de grandomanie, dar se pare ca tu suferi grav cu ochii. Nu am inventat eu aceasta reteta si tocmai de aceea am inceput povestea chiar cu persoana de la care am reteta. Altadata citeste cu atentie si mai apoi sa arunci cu cuvinte grele, daca si numai daca este cazul.

Gabriela Cara spunea...

P.S. Eu am drepturi de autor doar pe textul aici dat si pe poze, lucru normal si firesc, atat timp cat imi apartin, "duamna" anonim.