vineri, 20 martie 2009

SCONES CU PARMEZAN

Chiflele acestea sunt de multe ori un "colac de salvare" pentru diminetile
in care nu ai paine pentru micul dejun,
sau nu ai dispozitia sa te apuci sa faci una.
Se fac destul de repede, si la fel de repede se consuma.
Multumiri Shumaila!

INGREDIENTE

- 300 g faina
- 1 lingura praf de copt
- 1/2 lingurita de sare
- 20 g parmeza ras sau cascaval
- 50 g margarina
- 1 ou mare
- 100 ml lapte

PREPARARE
Se amesteca faina cu praful de copt, parmezanul si sarea.

Se adauga oul...

...care se inglobeaza in amestecul de mai sus.
Laptele si untul se incalzesc putin pentru a se topii grasimea,
operatia care se poate face la cuptorul cu microunde,
dar atentie, sa nu fiarba.

Se pune peste faina si se framanta coca.

Se lasa 15 minute la odihna,
apoi se intinde o foaie de cca 1 cm si se taie cu forma rotunda.

Rondele se pun pe o tava tapetata cu hartie de copt,
se ung cu lapte si pe deasupra se rade cascaval sau parmezan,
altul decat cel din lista de ingrediente.
Optional se pot presara seminte.

Se coc la 225 grade Celsius, timp de 10-15 minute,
sau pana prind o frumoasa crusta aurie.

Se servesc calde, dar la fel de bine se pot reincalzi,
timp de cateva secunde in cuptorul cu microunde.

Observatia mea!
Le-am facut de mai multe ori.
Si cu parmezan si cu cascaval.
Cele cu cascaval au iesit cele mai pufoase.

POFTA BUNA!

2 comentarii:

Flor spunea...

Gabi, spune-mi te rog unde ai gasit susan negru? eu caut de ceva timp!

Gabriela Cara spunea...

Susan negru am cumparat cu ceva timp in urma de la magazinul Sultan din p-ta Crangasi, langa Plus.
Cred ca mai au, sper, ca si eu tre' sa mai iau.