sâmbătă, 11 aprilie 2009

PUI MARINAT IN LAMAIE SI SOS WORCESTERSHIRE

E duminicaaaaa! Uraaaaa!
Eii, pai daca e duminica, atunci e GRATAR !!!
Sa mai zica nutritionistii ca nu halim si mancare sanatoasa, ca astia ne fac capu' banitza
sa nu consumam alimente grase, sa nu fim sedentari, alea, alea, bla, bla, bla
si cand vine vorba de:
- PAI BINE DOCTORE SI-ATUNCI CE-AM VOIE SA MANANC?,
subit lista de "placeri" se subtiaza considerabil si din toate la cate poftesti,
e musai sa renunti exact la ce iti doreste corasonu' mai mult.
Dar ... spre fericirea noastra, nemultumitii de nutritionisti ne lasa, ba mai mult,
parca ne vara pe gat cu de-a sila: CARNE SLABA LA GRATAR.
Ok! E bine! Carne la gratar sa fie, daca patria o cereeee!
(rostit cu intonatie, emfaza si voce de berbeeeeec)
Dar sa o inobilam o tzara nu-i bai, ca doar asa, spalata, usor sarata si trantita pe gratar,
e ca nuca-n ... fundu' calului (proverb boshiman).
- Da' cu ce bre? o sa ma-ntrebi.
Ei, cu ce, cu baitzuri, cu marinate, fragezite, coafate, bibilite si machiate!
Fara asa ceva, carnea are gust de spital si iar ti-aduci aminte de "pretenu' de doctor".
Retete sunt garla, care mai de care mai apetisante, dar zilele trecute am incercat
MARINATA DE LAMAIE SI SOS WORCESTERSHIRE, este ca suna bengos?
Si dupa ce am gusta asa ceva, am decis, sec, ca tre' sa intru la regim
si sa infulec numa' carne la gratar.
Cu minuni d-astea, nu mi-e decat ca am grataru' prea mic, sau farfurii prea putine.
Aolica, muicaaa, cum arataaaa...
Lautare, baga bre o dedicatie pentru nea Chris Knight, ca a lui e reteta, pupa-l-as pe polonic.

INGREDIENTE
- 1,5 kg carne de pui, ce ai prin frigider, daca ai, carne nu frigider,
- 2 lamai si coaja de la ele, rasa, barbierita fin,
- 2 lingurite de boia de ardei dulce, sau 1 dulce, 1 iute, pentru un gust picant (10 g),
- 1 lingura de usturoi tocat la cutit (15 g),
- 1 lingura de sos Worcestershire (15 g), nu-ntreba ce e asta, ca iti zic mai incolo...,
- 1 lingurita de praf de mustar uscat, boabe bre, nu d-ala uitat pe farfurie,
- 1/4 cana de ulei vegetal (60 ml),
- sare,
- piper.

PREPARAREA
Boable de mustar se farama in mojar, cat mai fin.

Apoi se strecoara cu o sita de ceai si cojile se arunca.

Radeti cat mai fin coaja de la cele 2 lamai,
apoi "dezbracati-le" de pielitza alba.

Usturoiul se toaca grosier, cu cutitu'.

Asta-i boia de ardei dulce, dar daca te tin curelele, amesteca si ceva boia iute,
asta ca sa iti iasa un gust mai picat, dar daca vrei o masa lacrimogena,
sau ai cumparat prea multa apa si n-are cin' s-o bea,
pune numai iute, da' te previn, asta ustura de doua ori.

Sosul Worcestershire (ce nume imbarligat are baaa...) il poti procura
din reteaua magazinelor Mega Images si nu numai...

Foloseste doar o lingura si pune-l bina, ca mai avem retete care il cer.

Lamaile nude se taie in felii de cca. 8 mm, ca la ceai,
da' nu fa ceai, ca nu e vremea acu'.

Intr-un castron suficient de mare incat sa iti incapa si carnea,
pune toate ingredientele la un loc si amesteca incet, ca feliile de lamaie sunt fragile.

Spala si usuca bine carnea ce urmeaza sa o pui la macerat.
Astea-s bulane de "Petreusi" fara samburi, ... asta ..., oase.

Apoi amesteca tot, incet, in asa fel incat marinata sa cuprinda toata carnea.
Ce farduri, ce rimel? Uite-aci machiaj profesional. Pui fardat.
Made in CAPABILU' S.R.L.

Acopera castronul cu folie alimentara de plastic si lasa-l la frigider,
timp in care topesti 4-5 beri cu baietii, faci focul, aprinzi carbunii,
mai bei o bere, taclale multe, povesti vanatoresti,
ii aburesti pe gura casca cum ai impuscat tu puiu', sa treaca cam la vreo 2-3 ore.

Daca mai ai loc de cata bere ai bagat in tine, e timpul sa gusti din minunea asta
si o sa ma pomenesti. Si-o sa te ierte si amicii de cate tromboane ai scos pe gura.

POFTA BUNA !!!
- Lautare, ce stai, baga ceva, de inima palastra ...asta ... albastra!

12 comentarii:

Oana spunea...

Superrrr! Incerc reteta curand, ca tare arata mniamiii!

mihaela I. spunea...

reteta e descrisa de sotul tau?:))
n-am cuvinte! arata exceptional si prezentarea e pe masura!! felicitari inca o data! Eu astept cu sufletul la gura fiecare reteta a voastra.

Gabriela Cara spunea...

Oana, eu am prins si bucatile de lamaie pe carne, s-au caramelizat si au avut un gust sublim.
Te pup!

Gabriela Cara spunea...

Da, da, el este povestitorul si mie imi place tare mult, asa este el si in viata de toate zilele, un haios.
Multumim mult pentru aprecierile tale si crede-ma ca ne dam toata silinta sa va bucuram atat prin continutul retetelor, cat si prin prezentarea lor.
Te pup si te mai astept!

rodica spunea...

asa deci, sotul e cel care comenteaza? m-am gandit eu dar nu eram sigura. ti-am admirat adineauri si reteta de sarmalute-n stevie, i-am citit si sotului meu si de atunci ne delectam amandoi acum, sambata dimineata la o cafea.
imi place la nebunie munca asta ( de fapt probabil e o distractie pentru voi) in comun.
felicitari echipei, o sa citesc blogul din scoarta-n scoarta :)

nico spunea...

buna ,arata foarte bine carnea marinata dar lamaia nu amareste?

Gabriela Cara spunea...

Rodica draga, iti multumesc de aprecieri! Da, el este comentatorul, ii place sa faca asta si ii iese, ce-i drept. Si eu ma amuz teribil.
Pupici!

Gabriela Cara spunea...

Absolut deloc! Este un deliciu asa caramelizata, nu-ti ramane decat sa incerci si ai sa te convingi.
Nico, te astept cu impresiile.

justine spunea...

SUPER!!! ADOR BUCATARIA VOASTRA TRADITIONALA.

Pescar Hoinar spunea...

Arata exceptional.
Sigur voi incerca si eu la urmatorul gratar.

cremona spunea...

BUNA BUCATARESELOR.IN PRIMUL RAND VOUA VA SPUN SA LE INCERCATI CA SUNT DEMENTIAL DE BUNE EU LE FAC DE 3 SAPT.IN FICARE DUMINICA.LE-AM ZIS SA MA LASE SA LE FACEM MAI RAR CA O SA LI SE APLECE .FELICITAR

Marina spunea...

Vai, aici e-un frig si-o zapada de nu-mi vad tuile iar eu poftesc la pui parpalit pe gratar in gradina...of, rabdare Marina, rabdare, inca 6 luni si trece...