duminică, 7 septembrie 2008

TORT DE ÎNGHEȚATĂ CU BLAT DE BEZEA

Rețeta de înghețată din acest tort conține gelatină
și asta face ca felia de pe farfurie să-și păstreze forma mai mult timp,
făra să se topească.
Cât despre gust,
se combină perfect cele doua feluri de înghețată,
de zmeură și de ciocolată albă, iar când dați de blatul de bezea,
ochii vi se închid și începeti să gemeți ușor,
în timp ce cu cealată mână va luptați cu "atacatorii"
să vă păstrați cât mai mult din felia proprie și personală.



INGREDIENTE BLAT

- 3 albușuri
- un praf sare
- 175 g zahăr
- 1 linguriță suc de lămâie

INGREDIENTE CREMA

- 375 g zmeură
- 75 g ciocolata albă
- 5 galbenușuri
- 125 ml lapte
- 120 g zahăr
- 3 foi gelatină albă
- 400ml frișcă

PENTRU DECOR

- spirale de ciocolată albă
- fructe de pădure
- frunze de izmușoara

PREPARARE


Albușurile se bat bezea cu sare, zahăr și suc de lămâie.


Forma de tort, cu diametru de 26 cm se tapetează cu hârtie de copt
și se așează bezeaua.
Se coace 3-4 ore la 100 grade Celsius.


Zmeura se scurge și jumatate din cantitate se face piure.


Se bat in bain-marie gălbenușurile, laptele și zahărul...

...până se îngroașă ușor compoziția.

Gelatina, înmuiată în prealabil în apă rece,
se dizolvă înăuntru și se lasă să se răcească.
Apoi totul se amestecă cu frișca bătută.
Jumătate din cremă se amestecă împreună cu ciocolata topită
.


și cealaltă cu piureul de zmeură.
SCUZE PENTRU LIPSA IMAGINILOR
CU AMESTECUL DE PIUREUL DE ZMEURĂ,
DAR MI S-AU DESCĂRCAT ACUMULATORII DE LA APARATUL FOTO


Se repartizează peste bezea compoziția cu ciocolata albă,
apoi cea cu zmeură,
se presară restul de fructe
și se trece cu o furculiță prin cele două creme pentru a le combina.
Se congelează cca 3 ore, se scoate din formă...


...și se ornează cu fructe de pădure,
spirale de ciocolată albă
si frunze de izmușoară.


E vremea sa gustam din el...


POFTA BUNA!!!

37 de comentarii:

Lory spunea...

Buna Cara,...de cand ai facut acest tort ..tot ii dau tarcoale:)
fe felicit este minunat ,iar prezentarea e super

Gabriela Cara spunea...

Multumesc de laude, si ma bucur ca iti place!

Laura spunea...

Buna Gabriela,
As vrea sa fac acest tort in weekend si nu inteleg la ce te referi cand scrii ca "se trece cu o furculiță prin cele două creme pentru a le combina". In pozele tale straturile de inghetata nu par deloc combinate, ba dimpotriva. As vrea sa fac tortul cu 24 de ore inainte de a fi servit. Daca il tin la congelator vor ingheta fructele de deasupra, daca il tin in frigider, mi-e teama ca se va topi inghetata. Tu ce sugerezi??
Multumesc mult.

Gabriela Cara spunea...

Draga mea Laura,
Ai fost tare inspirata sa alegi acest tort, este cu totul special, toti cei ce l-au gustat au fost impresionati de gustul fin si de aromele ce se combina perfect.
Daca te uiti atenta la prima poza,ai sa vezi ca, cremele se intrepatrund pe alocuri, poate trebuia sa insist ceva mai mult, desigur pe lateralele tortului se vad straturile distincte pentru ca am trecut cu furculita numai pe centru, nu si pe margini.
Fructele pe care le-am folosit au fost congelate (cumparate de la market) si dupa dezghetare nu au suferit modificari. Desigur, poti orna tortul cu fructe proaspete, in momentul servirii.
Inainte cu cca o ora de a-l servi, sa il scoti din
congelator si pune-l in frigider sau chiar la temperatura camerei, asa cum de altfel se
procedeaza cu orice inghetata, sa stai linistita, nu v-a curge.Se va taia usor si v-a fi cremos.
Succes!

Anastasia spunea...

draga Gabi, mai vrajit cu torturile tale ,toate i-mi plac si pe toate le-as incerca !!!!!!!!!

cremona spunea...

buna .am facut acest tort de proba, de SF.NICOLAE si a iesit exceptional.doresc sa-l fac si de CRACIUN ca voi avea invitati.as dori sa-ti pun o intrbare:se pot folosii fructe congelate in crema?ma gandesc ca ar fi mai acrisoara,dar mi-e teama sa nu devina prea apatoasa si sa o stric.multumesc mult.SARBATORI FERICITE!

Anonim spunea...

mmmm bun !

Gabriela Cara spunea...

Anastasia, de abia astept sa-mi scrii ce ai incercat si daca ti-a fost pe gust!
Ma bucur din suflet ca ti-am trezit interesul. Pupici!

Gabriela Cara spunea...

Draga Cremona, iti multumesc pentru alegerea facuta si ma bucur ca ti-a placut intr-atat ca vrei sa-l repeti.
Imi pare nespus de rau ca raspunsul meu a venit de abia acum, cand cu siguranta nu mai ai nevoie, dar asa cum am spus si la alte posturi, de abia aseara am descoperit foarte multe mesaje din ultima perioada, blocate in site, fara sa le primesc pe e-mail, asa cum ar fitrebuit.
Desigur poti folosi fructe congelate, dupa ce acestea ajung la temperatura camerei si dupa ce au fost lasate in sita sa se scurga. Daca ti se par acrisoare, le poti pune asa congelate cu putin zahar pe foc mic, iar cand zaharul s-a topit, le lasi deoparte sa-si traga dulceata, apoi le scurgi de lichidul in exces.
Poate iti va folosi sfatul pentru alta data.
Un sincer la multi ani!

Claudiu Jeler spunea...

Buna seara Gabriela,

ma numesc Claudiu si sa stii ca am facut cateva din retetele tale, ma inspir adesea din ele...si nimeni nu a avut sa se planga..nici din familie si nici dintre invitati, chiar din contra..toata lumea a laudat preparatele. As dori sa te intreb la acest tort de inghetata, scriai ca spuma de oua se dau la 100 de grade...3-4 ore????...e corect????, nu se arde?? Multumesc

Gabriela Cara spunea...

Buna Claudiu!
Este cat se poate de corect, la 100grade Celsius, se usuca, nicidecum nu se arde! Fa-o asa si ai sa vezi.
Ma bucur ca ai ales retetele mele si ca ai avut succes.
O zi excelenta!

charlie spunea...

Buna Gabriela,

Imi poti spune un magazin in Bucuresti de unde cumperi gelatina foi?In hipermarketuri nu am gasit asa ceva. Mi-a mai ramas magazinul arabesc pe care l-ai recomandat si pentru laptele condensat...

Merci
charlie

Anonim spunea...

salut gabriela
luni e ziua fetitei mele si as vrea sa fac tortul de inghetata cu blat de bezea. dar daca las bezeau 3-4 ore la cuptor nu se arde:)?

Gabriela Cara spunea...

Buna,
Daca cuptorul tau pastreazao temperatura de 100 grade, asa cum am specificat in reteta, nu se arde. Cuptorul meu este electric si programez pe 100 grade, in acest fel se usuca foarte bine bezeaua, fara sa isi schimbe macar culoarea. Succes si la multi ani fiicei tale!

Anonim spunea...

multumesc! o sa incerc sa il fac maine. sa speram ca o sa-mi si iese, :)

crina_oc spunea...

Buna! Am gasit reteta ta de tort de inghetata si vreau numaidecat sa-l fac , insa nu gasesc foi de gelatina....pot folosi gelatina maruntita fina la pliculete? cam ce gramaj trebuie?
astept raspunsul tau! Cu drag, Crina!

Gabriela Cara spunea...

Desigur, poti inlocui o foaie de gelatina cu aprox. 2 grame de gelatina granule, acum ramane sa calculezi tu gramajul total.
Spor la treaba!

Vale spunea...

Buna Gabriela,
Am facut tortul saptamana trecuta de ziua zanei mele de 3 ani si a fost bestial! Multam de asa minune de tort! la mine e vara acu' si a picat la fix!

Anonim spunea...

Superb si foarte bun.abia astept sa se incalzeasca afara sa il fac si eu.O sa pun poze pe FB.

Anonim spunea...

superb...pot folosi fructe proaspete?in crema pot pune bucatele de fructe?
daca da cum sa procedez

hanelore spunea...

Buna Gabi,

Ma numesc Hanelore, si am facut acest tort de inghetata (doar cu blat de biscuiti din cauza ca nu am cuptor electric si este DIVIN la gust.
Iti multumesc din suflet .... cred ca Ingerii in Rai mancau aceasta inghetata.

Anonim spunea...

buna ziua.am o urgenta....vreau si eu un astfel de tort pentru ziua cuiva, cred ca i-ar placea la nebunie, dar nu dispun de timp (sa nu mai vorbim de indemanare), pot face comanda undeva? macar de ceva asemanator daca nu de acesta.multumesc semnat: o persoana care s-a trezit pe ultima suta de metrii

Rodica spunea...

Felicitari,sunt o admiratoare a blog-ului tau ! Te rog ,scrie-mi ,poti sa-mi faci in tort ?

Gabriela Cara spunea...

Multumesc, Rodica! Cu mare placere, doar ca trebuie sa stiu pentru cand il doresti si in functie de acest lucru pot sa iti dau un raspuns sigur. Da-mi un mail cu amanunte. Pup!

Camelia spunea...

Buna, Gabi, imi place ideea acestui tort, dar am o intrebare. Nu am cuptor electric, crezi ca pot realiza bezeaua la unul pe gaz, normal?

Gabriela Cara spunea...

Sigur, Cami, poti sa coci bezeaua si la cuptorul clasic, insa sa ai grija la temperatura, sa nu urce prea tare, iar pentru asta, usa cuptorului sa fie intredeschisa. Poti sa il coci pentru un timp, apoi sa inchizi focul si sa inchizi usa. Trebuie sa fi sigura ca s-a uscat bine si in interior, sa nu ai surpriza neplacuta sa constati ca este lipicios cand il tai cu cutitul. Succes!

oana spunea...

am uitat blatul in cuptor ptr aprox 9 ore la 100 grade asta ptr ca am adormit.am vrut sa coc blatul de cu seara si sa fac tortul dimineata.nu e deloc ars doar ca pare fte uscat.mai poate fi folosit?

Gabriela Cara spunea...

Vai, Oana! Putea sa fie mai rau de atat, altadata ai grija pentru viata ta.
Blatul il poti folosi linistita si cand vei taia tortul sa folosesti un cutit zimtat, ca sa iti fie mai usor.
Daca crezi ca este de netaiat, fiind foarte tare, poti sa il zdrobesti si il pui asa pe tort. Nu v-a mai fi la fel de aspectuos, insa gustul v-a ramane la fel.

Anonim spunea...

buna gabriela.m-am hotarat sa fac acest tort , si vreau sa te intreb ce este in cele 2 borcane din poza cu ingredienet folosite.gem de zmeura?vreau sa cumpar tot ce trebuie si nu vreau s agresesc cu nimic.multumesc pt timpul acordat si FELICITARI pt preparatele tale , pozelela care ne ajuta f. multl , iar comentariile...ma binedispun mereu...
pupici
elena

Gabriela Cara spunea...

Elena, iti multumesc pentru aprecieri!
In cele doua borcane este compot de zmeura. La vremea cand am facut acest tort nu era timpul zmeurei proaspete, asa ca am folosit si din compot si fructe de padure congelate.
Spor la treaba si pofta mare la degustat tortul :)

Maia spunea...

da, este divin tortul! l-am facut de cateva ori pana acum si musafirii nu se satura! Multumesc pentru reteta!!! nu l-am dat niciodata la congelator ca am mereu copii in jur. e bun si asa, e bun oricum!

Anonim spunea...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=712878148734112&set=pb.712769925411601.-2207520000.1397070564.&type=3&theater

V-au fost folosite pozele.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc tare mult pentru atentionare. Am luat masurile necesare.

Anonim spunea...

Buna ziua. Dupa ce este scos de la congelator tortul si servit, bucata care ramane trebuie bagata inapoi la congelator? sau merge in frigider?

Gabriela Cara spunea...

Este un tort de inghetata si procedam cu el la fel ca si cu inghetata. Se pastreaza la congelator, dar inainte de a fi servit este recomandat sa il tinem jumatate de ora la frigider ca sa se taie usor.

Anonim spunea...

Buna seara,
va deranjez cu o rugaminte..
am hotarat sa schimb aragazul, care este de pe vremea tineretii mele :))), cu unul cu cuptor electric. Imi puteti spune, va rog, ce marca este cuptorul dvs ?ptr ca nu ma pricep deloc sa aleg unul bun ptr cocaturi.
Va multumesc f mult.
Cu drag,
Nico

Gabriela Cara spunea...

Cu mare drag iti spun! Si cuptorul meu este batran cu toate ca nu pare, am fost si sunt foarte multumita de el in continuare. Nu s-a defectat niciodata si intotdeauna a copt perfect. Este un Ariston si l-am cumparat in 2005, iar de atunci il muncesc la maxim, paine de doua ori pe saptamana, prajituri, fripturi, zacusca.... iar ultima data acum cateva zile am copt castane si doar le-am intepat si nu crestat asa cum trebuia... mi-au explodat cateva in cuptor de am stat doua ore sa il curat. :)))))