marți, 17 martie 2009

SALATA DE BOEUF

Salata cea mai cunoscuta. "Frantzuzoaica" asta troneaza pe mesele romanilor aproape la fiecare eveniment si desi reteta este simpla, rezultatele sunt diferite. Originala, se face cu carne de vita, ca d-aia-i zice de Boeuf, dar se poate face si fara... si o numim A la Rousse, sau cu carne de pui si o putem numi A LA POULE, dar suna ceanga, asa ca o lasam ca la mama ei, ...mama ei de salata... Sotul meu, Zamzuu, de ani buni de zile este cel care o prepara si va propune varianta bunicii mele, care de la mine primeste invariabil nota 10.
- Zamzuu! Ai legatura...
-Da Gabi! Multumesc! Am preluat legatura (nu de patrunjel)!

Inainte de lista ingredientelor, trebuie mentionate cateva reguli
pe care va recomand sa le respectati, altfel va iese...altceva.
1 - proportiile sunt 1/2 cartofi - 1/2 legume
si carnea se adauga separat.
2 - castravetii, musai murati in saramura, nu in otet, se scurg bine dupa taiere
3 - amestecarea cu maioneza se face o singura data,
asa ca puneti toate ingredientele, sarea, mustarul si piperul,
amestecati legumele "la rece", abia apoi vine maioneza,
altfel cartofii se fac piure.

INGREDIENTE
- 1 kg cartofi
- 1 piept de pui
- 300 g morcovi
- 200 g telina
- 400 g castraveti murati
- 100 g mazare fiarta (optional)
- 1 lingura de mustar
- sare
- piper

PREPARARE
Se spala bine cartofii (cu burete de bucatarie va va fi mai usor) si se fierb in coaja.
Se curata aproape fierbinti, apoi se lasa la racit.
Se taie patratele mici, de cca. 5 mm.
De rabdarea dumneavoastra va depinde aspectul final.

Catravetii se taie ceva mai fin, dar tot in partatele.
Nu va recomand raderea lor pe razatoarea mare.
Rabdarea va da clasa aspectului in farfurie.
Se pun la scurs in sita.
Daca e zor, ii puteti stoarce cu mana.

Cum ingredientele cele mai importante au fost ciopartzite,
sa trecem la coloratul morcov,
aromata telina
si carnea,
de data asta de pui.
Se fierb legumele impreuna, cu putina sare.
Daca le veti fierbe mai putin decat in supa,
doar asa, aldente, cum zice italianu',
morcovii vor fi, nici cal, nici magar, semi-crocanti, cu un gust de milioane.
Morcovii, ca si castravetii se "patratzesc" la fel de marunt.

Pieptul de pui se fierbe separat, dupa toate regulile,
adica putina sare, in vas semi-acoperit.
Se taie rece.
Sa nu exageram, puiul, chiar daca veti reusi sa-i taiati patratzele,
ca in imagine, la amestecare se va desface in "atze",
asa ca nu va zbateti prea tare.
Eu am facut-o pentru impresie artistica.
Este ca arata bine? Sunt bun, ce papucii mei!
Da' si salata...mmmm!

La fel si tzelina, ca fierbe repede.
Slabe sperante sa o mai gasesti intreaga prin farfurie,
dar tu incearca sa o tai perfect, asa, de amorul artei.

Mai adaugi si mazarea, cat mai fina
si totul arata ca in tablourile cu seminte de tot neamu'.
Pui sare, nu multa, ca legumele au deja, cam un varf de cutit,
rasnesti niscai piper, de design,
trantesti o lingura de mustar clasic
si dupa ce te mandresti cu ciopartzeala ta pe la tot neamu',
vine maioneza.

Aci e alta poveste.

Si maioneza are jde' feluri de preparare,
cate bordeie...
da' io, de vreo 9 ani o fac asa...
Ingredientele sunt actori in film. Ia de vezi!


Si-mi iese dom'le.
Mereu.
Parca are ipsos in ea, iar la gust e de plesnesti.
Iti va trebui o maioneza din 3 oua,
asa ca inmultesti cu 3 tot ce ai vazut.
In poza arata ne-amestecate legumele,
dar nu fa ce face popa, fa ce zice popa.
Repet, amesteca legumele cu sarea, piperul si mustarul,
inainte sa adaugi maioneza.

Apoi pui peste zapaceala din castron cam 2/3 din maioneza,
iar restul este pentru tencuiala.
Amesteca cu duhul blandetzi, altfel pasezi cartofii.
Aici mai poti corecta de sare, mustar, piper si zeama de lamaie, dupa gust.

Daca ai gustat destul si mai ai ce pune pe platou,
foloseste-te de o spatula plata de lemn,
nu ca cea cu gauri din poza si niveleaza cat mai nemtzeste si pe margini si deasupra.
Daca ma asculti, o sa ai cu ce te lauda.
Apoi aseaza in centru restul de maioneza, cu care gletuiesti "tortul" de salata.
Dupa atata munca, ca este, nu contest, daca te taie inspiratia artistica,
da-ti corigenta la desen pe plansa ovala.

POFTA BUNA!!!
Ca ai la ce!

101 comentarii:

Edith spunea...

Felicitari pt indemanare si rabdare. Arata super!
Postul asta trebuie sa i-l dau lui Ioan sa-l citeasca ;))

Laura spunea...

Wow, dragilor, m-ati dat gata cu postul asta!!!!!!!!!!
Il declar favoritul meu ever!!! :P
Spumos ca maioneza lu' Zamzuu! :)))
Deci, eu am sa fac maioneza asta rapida doar de dragul filmuletului, hi, hi...si a maiestriei domnului bucatar! ;)
Sinteti grozavi, ce mai!!!
Nu ma mai satur de salata voastra...si tot o degust cu privirea (ornarea e de milioane!)...si citesc si recitesc, cu un zambet larg pe fata... :)))
Pup Gabita scumpa si pe cel mai haios si talentat bucatar din blogosfera!!!
...si va mai asteptam in "formatia" asta si pe viitor!
Eu una, voi fi extrem de incantata!!! :)

Anonim spunea...

Hai fetelor, ca ma simt flatarisit. Fac eu maioneza asta de ceva ani, dar tot Gabi m-a invatat sa o fac, salata o stiu tot de la ea, talentul de descurcaretz il am de la tata, asa ca... io... adica... ma rog.
Tencuiala e o chestie de rabdare, iar aseara, cand am mai facut una, am folosit cu mare succes spatula triunghiulara de luat felia de tort. Si a iesit o oglinda... N-am ce freza sa-mi fac in ea, ca incercam. Va pupez, dragele mele Edith si Laura.

Flor spunea...

Cam asa fac si eu salata asta, cu pui si iese f. buna! Ce sa zic... bravo d-lui Bucatar pt. rabdare si indemanare!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Flor! O sa-i transmit. Sa stii ca-mi este de mare ajutor, mai ales in preajma de sarbatori,cand sunt coplesita de treburi.

Paradis spunea...

Foarte bine arata salata asta frantuzeasca.Bravo Zamzuu...Gabita,esti o norocoasa:).Un weekend placut.

Gabriela Cara spunea...

Sunt, sunt... soarta a fost buna cu mine de aceasta data. Iti multumesc si ii transmit omului meu.
Te pup, weekend placut si voua!

Unknown spunea...

Super...foarte bine arata...demential.Iar reteta de mayo...ce sa zic.M-ati dat gata.Sincer habar nu aveam cat de usor poate fi.bravo.

Gabriela Cara spunea...

Draga Carmen, ma bucur ca ti-am fost pe plac cu aceasta reteta. Maioneza este ultra-rapida si la fel de gustoasa ca cea clasica. Incerc-o, nu ai ce pierde!
Puuup!

Banica spunea...

In primul rand vreau sa spun ca prezentarea retetei e una din cele mai bune, in sensul ca e precisa, nu e vaga si pasii sunt simpu de urmat(gasesti mai rar pe internet).Spun asta pentru ca eu sunt acum intr-o situatie in care mie imi trebuie instructiuni cat mai clare cand fac o mancare, pt ca o fac prima oara(m-am despartit recent de iubita si ea gatea, deci am ramas cam descoperit.)
In al doilea voi incerca sa prepar aceasta reteta sa vad si eu daca sunt in stare.

Gabriela Cara spunea...

Iti multumesc pentru aprecieri, Banica!
Acum, cu cantitatile date in reteta de fata se poate jongla, depinde si de gusturi. De obicei fac salata din ochi, unora le place ca salata sa fie mai putin acra si atunci cantitatea de castraveti murati se micsoreaza.
Eu iti urez succes, sunt sigura ca vei face o salata de milioane! De multe ori barbatii sunt cu mult mai talentati in bucatarie decat fetele, asa ca... Bafta!

Ramona spunea...

merge si la mixer nu?

Gabriela Cara spunea...

Adica sa tai legumele in robot? Nicidecum! Se vor taia doar cu mana, marunt, altfel va iesi o pasta.

Anonim spunea...

Sunt foarte impresionata de prepararea maionezei,nu tu "taiat",nu amestecat cu lingura de lemn pana iti amortesc incheieturile ;)),ca sa nu mai spun ca nu mi se pare nici costisitoare,cu de-alde-jdmii de oua pentru a avea cantitatea dorita.
Curand va trebui sa fac rost de un blender musai pt.a o incerca :)
Felicitarile mele domnului !

Anonim spunea...

Scumpa d-na Gabriela,cu mixerul oare daca as incerca ar iesi maioneza ca cea facuta cu blenderul ?

Anonim spunea...

am 20 de ani nici o data nam facut salata asta,pana acum 2 saptamani am luat reteta ta din intamplare si pot sa zic ca a iesit de minune espanioli au ramas fara cuvinte,mereu ma intreaba cand mai fac ca sai invit.:))

Anonim spunea...

Buna, maioneza merge facuta si cu mixerul?
Ms mult! si Craciun fericit!

nely spunea...

FELICITARII MIA PLACUT IN MOD DEOSEBIT PREZENTAREA PLINA DE UMOR .SI MAI ALES ASPECTUL FINAL BRAVOOO

Anonim spunea...

Prefer să nu pun mazăre niciodată pt.că-mi face rău iar maioneza o fac cu galbenuși fierte.Folosesc cartofi roz iar castraveții îi las o noapte în apă.Alegeți un mustar bun si puneti numai un pic.Sare pun si la fiertul cartofilor.Felul =n care se ornează contează foarte mult.Asta din imagine este superficial ornat.

ADMIN ZAMZUU spunea...

Pentru dragul de Anonim. Stii cate feluri de ceai exista in lumea asta? Dar paine? Dar sare? Stii cate bordeie sunt? Stii citi oameni sanatosi sunt? Dar bolnavi? Rapund eu pt tine. Nici nu ai habar. Deci draga Ano, tu faci parte din cei bolnavi, ca nu-ti prieste mazarea. Tare nasol. Nici oul crud, nu-ti face bine. Nici cartoful galben, ca suporti doar pe cel roze bombon, iar castravetii tai, dupa o noapte de balaceala sunt doar ceva anost si fara gust, sa nu-ti faca rau. Mustar pui doar un pic. Cu atatea retineri de la "excese", nu mai bine incerci tu un ceiutz cu branzica de vaci pe paine prajita si lasi draq salata, ca te termina? Si nu-ti mai epuiza neuronii cu ornarea mea anosta, ca nu ti-o vand. Nu-i facuta sa o pun in vitrina, e facuta s-o mananc, ca macar a mea are gust. .Esti tare diferit de restul lumii si esti foarte mandru de asta. Ai o exceptie. Sa o recunosc. Pui si tu, ca toata lumea, sare in apa in care fierb cartofii. Da' stii ce? Ramai diferit si cu asta. Fierbe-i fara foc. Fi smecher, ca anomim esti deja.
Admin Zamzuu

ZAMZUU spunea...

Tot io, adica Zamzuu. Cer scuze pentru intarzierea raspunsurilor, dar in noaptea asta am descoperit 109 mesaje blocate in sistemul, de care nu am fost instiintati prin e-mail, asa cum ar fi trebuit.

Zamzuu si Gabriela Cara

Si un intarziat LA MULTI ANI pentru 2009

Gabriela Cara spunea...

Anonim spunea...
Scumpa d-na Gabriela,cu mixerul oare daca as incerca ar iesi maioneza ca cea facuta cu blenderul ?
Exclus mixerul. Viteza de mixare este extrem de mica si rezultatul va fi...o maioneza in doua, adica taiata.
Regula de aur la maioneza: Se invarte doar intr-un singur sens. Mixerul are doua palete care se invart fiecare in alt sens. Rezultat idem.

Gabriela Cara spunea...

Anonim spunea...
am 20 de ani nici o data nam facut salata asta,pana acum 2 saptamani am luat reteta ta din intamplare si pot sa zic ca a iesit de minune espanioli au ramas fara cuvinte,mereu ma intreaba cand mai fac ca sai invit.

Felicitari! Adevarul e ca nu aveai cum sa nu reusesti. Legumele sunt usor de pregatit, iar maioneza asta, in forma asta de pregatire, nu da gres.

Gabriela Cara spunea...

Anonim spunea...
Buna, maioneza merge facuta si cu mixerul?
Ms mult! si Craciun fericit!

Am raspuns deja. Nu merge cu mixerul.

Gabriela Cara spunea...

nely spunea...
FELICITARII MIA PLACUT IN MOD DEOSEBIT PREZENTAREA PLINA DE UMOR .SI MAI ALES ASPECTUL FINAL BRAVOOO

Talentele lui Zamzuu. Amandoua!

Anonim spunea...

Buna seara! Avand in vedere ca toate salatele Boeuf pe care le-am gustat in timpul sarbatorilor au fost nereusite, am decis (impreuna cu sotul meu) sa urmam reteta voastra. Toate bune si frumoase, dar am scapat tavitza cu zeama de lamaie in maioneza si a iesit un pic cam acra.... nu deranjant, dar tot am gresit-o un pic. Pana la urma, ne-am satisfacut pofta si acum, cu burtile pline, va salutam si va multumim pentru pretiosul ajutor. Spor si voie buna! Diana si Costi

Anonim spunea...

Si daca n-am mixer din ala smecher cum pot face maioneza rapida? oare in blender merge?totusi trebuie si o chestie sus jos :-?

Anonim spunea...

excelent

Anonim spunea...

Buna.Am incercat maioneza si a iesit intradevar ca in filmulet.Am laudat-o la toata lumea dar acum tb sa fac cadou si blender:P(adica mamei).Multumesc de idee.Simona

Truedelights spunea...

Felicitari pentru felul in care descrii retetele!Sunt si eu bloggerita incepatoare si ma inspir din site-uri frumoase asa ca al tau :)
http://truedelights.wordpress.com/

Anonim spunea...

Maioneza e fantastica. Cat de repede se face :) Dupa ce am vazut filmuletul, m-am imbracat si m-am dus sa imi iau blender :)) hehe
tx

Elena spunea...

Cu intarziere am descoperit si eu acesta postare. Nu stiu cum este salata dar povestea este tare amuzanta, m-am distrat grozav!

Anonim spunea...

Doamne ce poveste. Rupta din Ion Creanga, cat despre salata este super. O mananc de cand ma stiu si tot nu ma satur... Succese mari in viitoarele prezentari. Am sa urmaresc blogul tau....

krinalb spunea...

yummi! :D M-ati convins, ma duc sa pun legumele la fiert! :D

Unknown spunea...

Este un deliciu acest blog. Felicitari!

Anonim spunea...

Mereu ma uit la filmulet.E foarte tare!Maioneza am incercat-o si eu d cateva ori.E o placere sa fac maioneza de cand am descoperit reteta voastra.Va felicit.Nush de unde asa o idee dar este EXCELENTA.Va pupa Simo

MihaelaCa spunea...

O reteta completa. Multumesc. Imi lasa gura apa...:)

anna cazan spunea...

Sunteti mortali! Felicitari! Mor de pofta si de ras...Super post!

anca spunea...

buna, ma numesc anca si am o problema. fac crema de budinca si margarina/unt pt prajituri si mi se taie oricum o fac. aveti ceva sugestii, sfaturi sa nu se mai taie? ms anticipat

daniel spunea...

sfatul meu pentru anca este sa nu mai frece crema cu cutitul sa foloseasca si ea o lingura de lemn.accept multumirile pentru sfat .

Gabriela Cara spunea...

Pentru a reusi combinatia intre budinca si unt (margarina)fara a risca taierea, sunt cateva reguli de urmat:
@ untul (eu folosesc doar unt) trebuie sa fie cu grasime de 80%, cel de 65% contine apa multa si nu este indicat pentru creme
@ budinca sa aiba aceeasi temperatura cu untul
@ budinca se pune lingura cu lingura peste untul frecat bine in prealabil
Eu fac aceasta combinatie numai cu cutitul la robot, mama face la fel de ani de zile si niciodata nu am avut surprize neplacute. La fel de bine merge si cu lingura de lemn, ca doar asa o faceau bunicile noastre. Importante sunt celelalte reguli.

Anonim spunea...

Dragii mei urmaresc de cateva zile minunile facute de voi, si.. felicitari !!!
gabriela ai un dar de la Dumnezeu care ar fi pacat sa nu il transformi in afacrea vietii tale, sau poate ca ai facut-o deja si atunci mult succes !!
Mai rar sa se gaseasca doua persoane care sa formeze un cuplu cu ac. pasiune si care sa faca asemenea minuni deja la nivel de arta !!!!!

Anonim spunea...

Va scriu ca si" anonim" pt ca nu am reusit sa-mi fac un cont inca .dar sunt foarte revoltata de boul anonim care a postat comentarii rautacioase despre minunata voastra salata !!!
sunt frustrati care isi ascund neputinta in spatele cuvintelor si denota prin vorbele lor jegoase si caracterul lor jegos !!!
nu va lasati afectati si cinste voua ca sunteti un cuplu asa minunat care se intalneste din ce in ce mai rar !!!

Anonim spunea...

Felicitari!!Aveti cele mai bune retete.Sarbatori Fericite!

cyqyta spunea...

Acum ca mi-am recuperat parola ca si utilizator nu mai sunt "anonim"ca in ultimile doua postari si va doresc un Craciun fericit si un 2011 perfect !!

Gabriela Cara spunea...

Elena, krinalb, Veronica, Simo, Mihaela, Anna, cyqyta, ma iertati ca nu va raspund la fiecare in parte, toate comentariile voastre m-au bucurat nespus si va multumesc!
Va doresc un Craciun fericit alaturi de persoanele dragi voua, un an mai bun si mai bogat! Va pup cu mult drag!

Anonim spunea...

SUPER frumoasa prezentarea = multa munca. EU bucatar = 0 barat! Dar cred ca s-a strecurat o gresala cu uleiul la maioneza. 300ml x 3 = 900ml !?! Din film credca 100ml = OK! la un ou.

Anonim spunea...

Dar cu maioneza in borcan cumparata din magazin nu se poate face salata de boeuf?

Gabriela Cara spunea...

Se folosesc 300ml de ulei la un singur ou. Nu vad unde este greseala.
Sarbatori fericite1

Gabriela Cara spunea...

Deci, da, cum nu, pentru cei comozi si daca gustul ti se pare ok...
Cum si la prajituri putem folosi creme la plic, eu una nu servesc asa ceva.

Dragos spunea...

Buna Gabriela, eu am o problemutza, in spania asta nu gasesc telina. de fapt gasesc dar nu partea alba, ci doar frunzele alea verzi. zi-mi si mie o solutie te rog. ma gandesc sa nu pun telina sau sa pun acea parte verde, dar nu stiu efectul. sti tu ceva?

Laurentiu Dragos

CamiSol spunea...

Astazi am facut si eu salata boeuf. Si am incercat si maioneza minune...care bineinteles nu mi-s iesit din prima, s-a taiat, dar a doua incercare a fost un succes. Felicitari pentru site!

Anonim spunea...

maioneza...e divina :x
de fiecare data cand ma punea mama sa bat maioneza era un calvar ;)). niciodata nu imi iesea asa cum imi doream!
multumim pt postarea retetei! :*
Sarbatori fericite!!

Gabriela Cara spunea...

Dragos, poti sa renunti la telina si in nici un caz nu pune tulpina. Spor!

Gabriela Cara spunea...

Ma bucur sa aud cum ca munca voastra s-a usurat cu aceasta reteta de maioneza. Va pup si va doresc sarbatori fericite!

Anonim spunea...

Super!!! Am facut astazi reteta. A iesit foarte buna. Am folosit si ceva gogosari acri in loc de cativa castraveti..dar cantitatile le-am pastrat..Multumesc pentru reteta! S.

Miau Miau spunea...

eu folosesc si gogosari murati...mazarea se pune din borcan sau se mai fierbe o data?

In bucatarie la Sidy spunea...

Imi ploua in gura numai citind si vizionand filmuletul....
Felicitari pentru amandoi ! Sunteti tari...
Ma bucur ca v-am gasit !
Nu-i bagati in seama pe anonimii ce va critica reteta....sunt invidiosi ca lor nu le iese asa de buna cum o faceti voi.
Bravo voua !

Anonim spunea...

Buna, aseara am facut maioneza dupa reteta voastra si este super rapida si buna in acelasi timp, ma bucur ca v-am gasit; nu pot sa spun ca sunt novice in bucatarie , dar ce vad aici la voi(ma refer la toate retetele), mai am foooarte mult de invatat.
Insa nu am inteles un lucru care l-am citit la o alta reteta de la voi:sotul tau "Gogosica" ??!!
va pup si in viitorul apropiat o sa copiez si din torturi.

Anonim spunea...

Foarte frumos si execlenta ideea cu filmuletul!!! Deja l-am recomandat si eu multor prietene! Intr-adevar s-a usurat munca cu maioneza. Feliciarile mele! Magdalena

Anonim spunea...

OK.SUNTETI SUPER.Eu sunt incepator dar urmand sfatuile voastre mi-a iesit o salata de te lingi pe bot. Adrian va multumeste.LA MULTI ANI.

Anonim spunea...

Sunteti totali...drag mi-e de voi...felicitari.Nu sunt o novice dar nu prea le am cu torturile,asa ca ...."nebunie totala"ce faci tu,draga mea.Tin sa va felicit si ....tot inainte.
PS...la salata de beauf folosesc aceleasi ingrediente,dar nu le-am cantarit niciodata...ce mai pun in plus...putin hrean ras(depinde de cantitate si dupa gustul fiecaruia)... incearca.
Va doresc numai bine in viata si multumim ca ne impartasiti vastele voastre cunostinte in ale bucatariei.

Gabriela Cara spunea...

Andreea, mazarea se pune direct de la borcan, pentru ca a fost fiarta inainte.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc, draga mea Sidy. Te pup!

Gabriela Cara spunea...

Magdalena, Adrian, va pup si va multumesc!

Gabriela Cara spunea...

Nici eu nu le cantaresc, dar am fost nevoita ca sa pot posta reteta cat de cat exacta pentru cei care sunt la inceputuri in ale bucatariei si... hehehe.... si eu servesc salata cu hrean alaturi, caci sunt un mare fan.
Multumim si te pupam!

Anonim spunea...

Felicitari pentru reteta si pentru prezentarea acesteia.Filmul despre prepararea maionezei l-am gasit si eu pe youtube cand cautam altceva(nu stiam atunci ca e opera voastra).M-a dat gata si pe mine asa ca mi-am cumparat(special) blender vertical. La inceput deschideam filmuletul mereu cand faceam maioneza(nu faci chiar toata ziua), acum am invatat.Multumiri pentru ajutor! Totusi , as vrea sa stiu: se poate face doar din cate un ou, pe rand, sau ati incercat si din 2-3 deodata? Eu nu am avut curaj.

Anonim spunea...

din intamplare am dat peste voi ,tin musai sa va felicit ,bravo ,felicitari si tot oasa incontinuare

Anonim spunea...

muream si nu stiam ca se face asa usor maioneza....multumesc frumos si felicitari...un paste fericit

Cristian Luca spunea...

ATENTIE!

Se poate mixa si cu mixerul! Numai ca la inceput o sa aiba un aspect taiat dar dupa 20 de min de mixat se intareste frumos. Nu iese ca o frisca dar oricum, iese frumoasa.

Anonim spunea...

Din ceea ce am vazut in filmulet, ati folosit la blender partea cu cutit? Deoarece sunt modele care au si telul, nu stiam ca merge si astfel. Felicitari pt. tot ceea ce faceti! Este un blog (cu retete) excelent(e)!
Lily

diana spunea...

am ramas masca vazand cum preparati maioneza! subscriu celor care urmarind imaginile au realizat ca si-au irisit ore din viata invartind la maioneza in timp ce blenderul se odihnea in cutie... fenomenal! sunteti grozavi! multumim pentru rabdarea cu care ne invatati sa gatim intr-un mod placut! sanatate!

Anonim spunea...

sunt curioasa daca maioneza ta merge cu mixer-ul facuta ...

Anonim spunea...

criminala maioneza voastra! nu m-am gandit niciodata ca poti folosi doar ou crud si intreg pe deasupra!!!

Anonim spunea...

parerea mea e ca salata e ornata super.simplu dar de efect.as face si eu asa ceva dar nu stiu dak imi iese.cei carora nu le place sau nu le prieste nu au decat sa moara de....CIUDA.

Medea Felina spunea...

Multumesc frumos gabriela :)

Anonim spunea...

foarte tare..mereu taiam maioneza cu mixerul..norok k am si blender d-asta..e foarte usor.multumesc:D

pansy spunea...

acuma dupa ce aflai astazi toata tarasaneia am avut curiozitatea sa vad despre ce e vorba.grozav m-am mai distrat ! zamzule zi inainte ca zici bine !eu fac asa maioneza de ani de zile si nu mi s-a parut sa fie ceva anormal,mai ales daca citesti instructiunile unui mixer vertical si le pui in practica.ba chiar o perioada,cand sotul avea interzis la galbenusuri,nu ca acuma n-ar avea,gaceam maioneza numai din mustar si cu un albus de ou sa doua cel mult si iese un 1 litru.si nimeni nu stie daca nu le spun ce fel de maioneza mananca.maioneza originala este numai cu galbenus. sunt voci care sa spun ca nu e bine numai cu albus ca albusul ,ca albusul e un mediu bun pentru cultura microbiana.parerea mea de neofit este ca in combinatie cu uleiul ceva se schimba.noi mancam maioneza de asta de 20 de ani si inca,multumesc lui dumnezeu,n-am patit nimic.ceva cu colesteroul, drept care lui dinu i-au fost interzise galbenusurile.daca-i intrebi pe chinezi,ei au alta parere.asa ca din aceasta dilema nu vom iesi.decat intre 4 scanduri,

Carmen spunea...

Imi place, imi place, imi place... ce vad, ce citesc... Un blog de nota 10! Felicitari! De 3 zile "bantui" pe aici si nu ma mai satur. Si pozele si retetele mi se par excelente, am numai cuvinte de lauda pentru voi.
Zamzuu, metoda de preparare a maionezei imi este de un real folos asa ca... iti multumesc mult si mai astept sa postezi si alte "minuni".
Numai bine!

Anonim spunea...

eu mayoneza asta o stiu de ani de zile, cred ca nu am facuto niciodata la mana (ptr ca nu stiu)asa ca mai usor cu laudele ca nu ie pentru atat treaba.adevarul ca salata arata foarte bn si cred ca anul acesta de craciun o sa o fac sigur,mmmm de abea astept mai ales ca sotul meu ca este spaniol dar ii place foarte mult mancarea romaneasca.

Anonim spunea...

Foarte tare! Felicitari!

Ely spunea...

LIKE!!!!!!!

adinagrig spunea...

Oare pot incerca la maioneza un galbenus fiert + unul crud? credeti ca o sa iasa la fel?
si inca ceva : cantitatile de legume legumele pt salata sunt crude, nu? adica inainte de fierbere?

Gabriela Cara spunea...

Sigur nu iese la fel, daca folosesti galbenus fiert+ galbenus crud, torni in fir subtire uleiul si faci maioneza clasica, frecata cu lingura de lemn, asa cum o stim de la buni.
Da, legumele inainte de fierbere. Eu nu cantaresc, o fac la ochi, doar atunci am cantarit ca sa va dau cantitatile exacte.

adinagrig spunea...

am inteles, varianta clasica am facut-o de multe ori, a iesit mai de fiecare data dar am mai avut si rateuri...o sa merg pe varianta ta, am si oua de tara sper sa nu fie probleme (oualele trebuie sa fie la temperatura camerei sau nu conteaza?)...

costik spunea...

salut.eu fac maioneza numai cu mixerul iar ca ingrediente oua crude lamaie ulei si apa.si iese minune,si nu mi-sa taiat niciodata.acum incerc reteta de mai sus.spor in bucatarie si sarbatori fericite la toata lumea.

Anonim spunea...

Traiesc de peste 20 de ani in Germania,mi-am dorit tot timpul sa-l impresionez pe sotul meu german si cu o salata de bouef grozava, inafara de alte multe mincaruri rominestii,dar din pacate nu am gasit niciodata pina astazi o reteta asa de completa ( si cu video si imagini frumoase), asa de clar explicata si peste toate si foarte amuzanta.I-am aratat-o si traduso si lui,am facut salata.Iubitilor,nici nu aveti idee care a fost bucuria mea dar mai ales a lui,ca am avut in sfirsit posibilitatea sa mincam ceva asa de bun.Sinteti grozavi,bravooo si multumim,Cristina si Georg.La multi ani si numai bine in Noul An 2012 !!!!!

ingrid spunea...

Cea mai buna reteta, cea mai buna prezentare, cel mai bun mod de a explica.Super! Felicitari amandurora! Si sa nu uit de urari ...La multi ani! Multa sanatate si fericire va doresc in noul an ce vine.Sarbatori fericite in continuare :)

Florin spunea...

prima mea salata Boeuf. Miati salvat Revelionul cu reteta asta, mai ales ca nu facusem maioneza nici o data. Mia iesit nemaipomenit. Respect! La Multi Ani si numai bine.

Anonim spunea...

buna. Ceea ce ai pregatit tu este o super combinatie de salata Boefi si A la Russe. Prea putina lume stie diferenta dintre ele... vreau sa zic adevarata diferenta! Eu am urmat o scoala de turism si iata ce m-au invatat. http://www.youtube.com/watch?v=nBc9EOmAxMg&feature=player_embedded
la sfarsitul filmuletului se vorbeste despre aceste doua salate pe care aproape nimeni nu stie sa-l pregateasca in mod corect.

Radu spunea...

Felicitari! Azi am facut prima salata de boeuf dupa reteta voastra si a iesit super!Mai ales maioneza foarte usor de facut!

Anonim spunea...

Am facut salata si a iesit superb!!! Gabi vreau sa iti multumesc pentru acest blog. Am facut multe din retetele tale si sunt foarte bune. Am incercat maioneza asta si sincer nu ma pot obisnui cu ea. Are un gust ciudat. Stiu ca multora le place insa eu tot la varianta veche am ramas. lol Te pup si iti multumesc din suflet pentru aceste retete minunate. Ralu

Anonim spunea...

daca ai pus si mazare de ce nu ai scris si in reteta am observat doar in fotografi, oricum arata foarte bine si esti tare indemanatica

Gabriela Cara spunea...

Daca citesti cu atentie o sa vezi ca este trecuta si mazarea optional :)

Silviutza spunea...

Teribil de frumoasa prezentarea!!! Iar "modul de predare" este uimitor :)

mama folosea castraveti in otet, sa fie putin mai acrisoara salata, dar in Canada nu gasesti decat in saramura si sunt foarte dulci! iar maioneza...n-am de ales si o voi face "la lingura" :( . acasa aveam mixer cu paleta pentru aluat si tata il folosea la prepararea maionezei(atunci cand, mama,coplesita de treburi nu avea timp si de salata, iar tata era bucatar sef la prepararea salatei, a salamului de biscuiti, tort, prajitura cu iaurt si alte dulciuri :) )

acum ma apuc de salata, sper sa imi iasa la fel de gustoasa pe cat spuneti voi ! in ceea ce priveste ornarea, ma voi folosi de albusul de ou, masline si ceva castraveciori, ca gogosari n-am de unde :( . multumesc pentru indrumari! va pup

Silvia :)

Alexxa spunea...

Nu pot sa cred cat de repede se face maioneza...eu mereu am o prb cand vine vba de maioneza...trebe sa incerc neaparat :O

Anonim spunea...

Arata foarte bine ! Am sa " fur" ideea cu trandafirii. Cu toate astea eu nu concep o salata de beuf fara gogosari la otet ( pe langa castraveti) .

Anonim spunea...

Buna sa va fie inima!!! sunt super incantata de maioneza voastra,chiar akm vreau sa prepar salata..ca de...vine craciunu ..insa am o problema foarte foarte mare iar un sfat din partea voastra e ca sarea-n mancare! am absolut ce-mi trebuie mai putin mustarul...pot imprumuta d la prietena din frigider caci de..impartim precum surorile...numai ca al ei e cu hrean...iar mie nu-mi place ..int mea este..ce pot pune in plus sau minus sa nu mai simt gustul hreanului in maioneza...sau cel putin sa nu se simta asa mult..(spaniolii nu le au cu mustaru nostru bun),ast rasp te pup si Craciun Fericit alaturi de cei dragi!!!

Gabriela Cara spunea...

Raspunsul meu vine tarziu, imi pare rau... am fost si eu prinsa cu pregatirile pentru Craciun. Mustarul este in cantitate mica, gustul nu este puternic, dar este necesar pentru pregatirea acestei maioneze. Eu zic sa folosesti linistita si din acesta cu hrean. Craciun fericit si tie!

CALIN spunea...

EXCELENTA MANOPERA, COMPOZITIA, UMORUL... TE INDEAMNA SA TE APUCI DE TREABA! RAMAN FIDEL INSA, UTILIZARII CARNII DE VITA.

Gabriela Cara spunea...

Ma bucur ca iti place ce citesti aici. E cat se poate de adevarat ca salata asta, la origine, este pregatita cu carne de vita. Am spus asta, dar noi am ales varianta modificata cu carne de pui pentru ca ai nostrii prunci sunt mai "jingashi" si-i zgarie pe matze carnea de cornuta. Mofturosi cu diplome.