luni, 7 decembrie 2009

SARMALE DE POST CU OREZ SI CIUPERCI

Cine spune ca Postul este un exercitiu de vointa, infranare de la cele lumesti, umilinta si rugaciune, nu greseste. Dar cine sustine ca mancarea de post nu este gustoasa, sau ca este fada si fara aspect, sigur nu stie ce vorbeste, sau nu a tinut Postul nici macar o saptamana. Nu te retine nimeni si nimic de la a face din meniul de Post unul pe care sa ti-l admire si adulmece toti ceilalti din jur. Si nici nu e greu. Am experienta cand afirm asta. Nu de putine ori Gabita mea spunea ca eu, cu Postul meu, mananc mai bine decat ceilalti ai casei si cu furculita in mana se posta langa blidul meu si-si baga nasu’ un “sarmanul” meu meniu de Post. Retete specifice, sunt o multime si una dintre ele, fffoarte gustoasa si apreciata, pe care Gabi o face si in afara Postului, sunt SARMALELE CU OREZ SI CIUPERCI.


INGREDIENTE
- o varza mare, murata, cca. 2,5 Kg, (pentru cca. 60 de sarmale)
- 1 kg de ciuperci Champignion
- 3 cepe potrivite
- 1 si 1/2 cana cu orez
- 2 linguri de bulion
- suc de rosii
- delikat
- piper macinat si boabe
- cimbru uscat
- marar uscat
- ulei

PREPARAREA
Se desface varza, frunza cu frunza
si se pune in apa race ca sa se desareze.

Se scurge de apa si...

...cu grija se taie in triunghiuri potrivite.

Frunzele din inima verzei se toaca marunt
si se storc de zeama.

Ciupercile se spala si se curata de pielita,
apoi se pun intr-un castron plin cu apa in care se toarna
o lingura de otet care va impiedica oxidarea lor,
pana le vine randul la eshafod.

Ceapa se toaca marunt si se caleste in ulei incins.

A venit si randul ciupercilor care se taie in felii mici...

...iar cand ceapa devine usor transparenta, se adauga si ciupercile.
Se calesc impreuna, pana scade toata zeama ce o vor lasa.

Orezul spalat in mai multe ape se adauga compozitiei.

Se adauga bulionul si suc de rosii, cat sa capete o culoare placuta.

Se condimenteaza cu piper macinat, cimbru uscat,
se sareaza cu delikat.
Se mai adauga ceva apa si se lasa pe foc,
cat sa infloreasca putin orezul.

Dupa ce compozitia s-a racit,
urmeaza infasurarea sarmalelor.

Ele nu se strang foarte tare, se lasa lejere,
pentru ca la fierbere orezul se umfla.

Varza taiata marunt se foloseste ca un pat pe fundul
vasului in care vor fierbe sarmalele.
Se presara boabe de piper, marar uscat si suc de rosii.

Se aseaza sarmalele in straturi...

si deasupra se pun din nou varza tocata,
cimbru, marar, boabe de piper si suc de rosii.

Se toarna cca. o ceasca de ulei...

...si apa cat sa le cuprinda.
Se fierb la foc mic, acoperite, jumatate din timpul de fierbere...

...apoi se introduc in cuptorul incins la 180-200 de grade,
pana la fierberea completa.

Se servesc fierbinti,
dar la fel de bune sunt si furate direct din frigider.
POFTA BUNA
SI UN POST LUMINAT !

42 de comentarii:

ana-maria spunea...

arata excelent. felicitari...e bine sa mai scapi de carne din cand in cand

Elena Toma spunea...

Of, of de sarmale grozave face stapana inimii d-tale. Eu, in loc de delikat pun 1 morcov micut ras pe razatoarea mica si o bucatica de radacina de telina si sare din cea de-a noastra, neaosa. Da o dulceata si un pic de "nu stiu ce". Da, asa am mostenit eu reteta de la mami a mea. Un Mos darnic unor oameni cu suflet ales si premiul va asteapta.

yafa spunea...

Mmmmmmm cum ai facut Gabita ca le simt mirosul de aici ? si ce bune trebuie sa fie!!! am sa devin invidioasa ca nu-s pe acolo. Te pupic drag si salutari familionului

fely2 spunea...

Bun,bun,tare bun...!

diamond spunea...

frumos si gustos!:D

Irina spunea...

Gabriela, pe forumul Retete culinare e un concurs despre sarmale! Eu zic ca poti sa participi !!!!

Cioara Andrei spunea...

Foarte interesant subiectul postat de tine. M-am uitat pe blogul tau si imi place ce am vazut.Cu siguranta am sa il mai vizitez.
O zi buna!

Anonim spunea...

Arata de delicios! am un premiu pentru tine si te astept sa-l ridici. O seara placuta!

Anca spunea...

BUNA GABRIELA
TE ASTEPAT UN PREMIU LA MJNE PE BLOG DACAITI FACE PLACEREA
SI SA STII CA O SA INCERC SI ACESTE SARMALE DELICIOASE

Marcela S. spunea...

Delicioase! Iti doresc un Craciun fericit alaturi de familie si toti cei dragi; si un an nou mai bun si cu sanatate!Te pup.

Vicky spunea...

Nu ma omor eu cu sarmale de post dar ale tale arata foarte bine, asa ca drept rasplata pentru munca ta, te invit sa ridici un premiu frumos de pe blogul meu, pupici.

Maya spunea...

Sarbatori fercite!

Edith spunea...

Nu am mai trecut de mult pe la tine (sa stii ca nici pe la mine nu prea mai trec :P).. dar am venit sa va urez un Craciun fericit si un an nou cu multe bucurii :) Te pup!

LF spunea...

Iti doresc un Craciun Fericit alaturi de cei dragi,sanatate si mult noroc! La multi ani!

Anonim spunea...

Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

CamiWitt spunea...

Sfanta sarbatoare a Craciunului sa va aduca numai bucurii alaturi de cei dragi !
Sa aveti parte de multa caldura si pace in suflete si in casa, si multa sanatate ! Cami

Daniela Addario spunea...

Craciun fericit si un an nou cu bucurii, alaturi de cei dragi ! La multi ani !

Nina spunea...

Merry Christmas and Happy New Year! XO
Nina

Sorin spunea...

Succes si multe bucurii de sarbatori!

Vali spunea...

Gabriela,
SARBATORI FERICITE !

Carmen spunea...

Craciun Fericit si un An Nou plin de bucurii si impliniri tie si familiei!
"La Multi Ani!"

dana spunea...

Craciun fericit alaturi de cei dragi!!LA MULTI ANI!

Bunny spunea...

Craciun fericit unei familii grozave de la mic la mare! Sa va bucurati si sa primiti cadouri minunate!

Miha spunea...

Craciun fericit! Sanatate, multe impliniri si dragoste!

Pupici si imbratisari cu drag!

Anonim spunea...

Iti doresc un craciun fericit si un an nou plin de bucurii alaturi de cei dragi!
La multi ani!!

Anonim spunea...

Multa sanatate, fericire in suflet, liniste in casa si multe impliniri in anul care vine, alaturi de cei dragi.
Sarbatori fericite!

Unknown spunea...

Sarbatori fericite, Gabi si noul an sa va aduca numai ce e mai bun!

Anonim spunea...

In sfarsit, o reteta grozava! Fotografiile sunt reusite si utile. Of, numai de-as avea si eu asa o bucatarie frumoasa, curata si complet utilata :) *me wants pretty kitchen for X-mas!* Multumim de reteta, in cateva ore le si servim!

Gabriela Cara spunea...

Pofta buna la sarmalute!
Si... iti doresc ca visul sa devina realitate!
Toate bune!

Anonim spunea...

Super reteta!! Super sarmalutele!!!

Anonim spunea...

MULTUMESC MULT. DATORITA TIE, EU INVAT SA GATESC.

Anonim spunea...

Arata foarte bine. Imi plac enorm de mult retetele tale...prezentarea,calitatea pozelor, dar mai ales rezultatul :d...Felicitari!!! Aceasta reteta nu am testat-o inca, dar e pe lista de asteptare dupa alte retete (normal, tot de la tine :P ). Multumesc S.

Anonim spunea...

Este foarte buna reteta,gustoasa,am gatit-o,o singura problema,dureaza vreo 5 ore prepararea......

Paul Padurariu spunea...

Arata foarte bine sarmalele tale! Chiar mi-ai facut pofta si am rugat sotia sa imi faca si mie niste sarmale de post cu ciuperci. Nu stiu daca a folosit reteta ta, dar au iesit foarte bune!

Gabriela Cara spunea...

Cum 5 ore???? Sunt laborioase, insa nu dureaza atat de mult :)

Anonim spunea...

Super, o sa le fac si eu maine. Un sfat, chiar daca nu este solicitat, ciupercile nu se spala, se curata cu hartie de bucatarie umeda de pamant. De cand am aflat numai asa am facut si au intr-adevar alt gust. Incercati!!

Anonim spunea...

Buna!
Aseara le-am facut, azi am mancat....DELICIOASE!!!
Iti multumesc mult pentru reteta!

Anonim spunea...

foarte bune mia placut

Ella spunea...

Suna foarte, foarte bine reteta si cu siguranta ies niste sarmale delicioase. Ma intreb, oare ies la fel de bine si cu varza dulce? Astept parerea ta.
Multumesc,
Ella

Gabriela Cara spunea...

Ela, se pot face si cu varza dulce, oparita cumva in bors parca, nu stiu sa iti spun mai mult, insa desigur vei gasi procedeul pregatirii foilor de varza, pe net.
Te pup!

Ella spunea...

Da, da, da! Se opareste in apa cu bors. Multumesc frumos!
Te pup!

Aurica spunea...

arata bine si imi place cum este prezentat procedeul prin care sunt pregatite si infasurate in varza acra, iti face pofta instantaneu ;)