vineri, 29 mai 2009

CHEESECAKE

S-a făcut cald.
Parcă prea cald și înghețata s-o gătat,
sucul de fructe-i doar de un deșt pe fundul paharului,
iar singura soluție e sa mă ascund în frigider.
Dar, deschizându-l, sa-l scanez de ceva răcoritor, dau de punga de zmeură congelată.
Îmi vine imediat cheful de prajiturit.
Fac repede inventarul din frigider și spre bucuria mea
și mai ales a lui David, găsesc tot ce îmi trebuie,
așa ca azi, pe lista de bucate, trec și
CHEESECAKE

Din imaginea asta lipseste doar iceberg-ul de care s-o pălit Titanicul.
INGREDIENTE BLAT
- 200 g biscuiți digestivi
- 80 g unt topit

INGREDIENTE CREMĂ
- 1 kg brănzâ quark cu vanilie de 6 % grăsime
- 5 ouă
- 200 g zahăr
- 300 ml smântână lichidă Dorna, 32% grăsime

INGREDIENTE ORNARE
- 400 g zmeură (congelată sau proaspătă)
- 2 linguri zahăr
-4 foi gelatină

PREPARAREA BLATULUI
Biscuiții se macină la robot, apoi se amestecă cu untul topit.

Se pregătește o formă de tort cu diametru de 26 de cm, tapetată pe fund cu hârtie de copt,
în care se încrustează amestecul de biscuiți și unt,
obținând astfel un blat subțire.

PREPARAREA CREMEI
Se bat ouăle întregi cu zahărul, până se umflă.

Se adaugă smântâna, ...
... quark-ul și se bat bine.

Crema obținută se pune în formă, peste blat.

Cam așa trebuie să arate înainte de a o introduce la cuptor.

Se coace timp de 1 oră la 160 de grade Celsius.
Se închide focul și se lasă în cuptor, până se răcește.
Se pune la frigider câteva ore bune, apoi se ornează cu jeleul de zmeură.

PREPAREAREA JELEULUI DE ZMEURĂ

Se pun fructele într-o crăticioară,
la care se adaugă cele 2 linguri de zahăr
și se încălzește până acesta se topește și se formează un sirop.

Se adaugă cele 4 foi de gelatină, înmuiate în prealabil în apă rece,
... apoi stoarse și se amestecă până la dizolvarea completă a gelatinei.
Se lasă să se răcorească, apoi se toarnă peste cheesecake.

Se dă iar la frigider, până când jeleul se încheagă.

David este un concasor de așa ceva.
Abia dacă s-a terminat, că mă și întreabă dacă îi mai fac și mâine.

Combinația de fructe ușor acrișoare, alături de gustul dulce, aromat și fin al cremei,
completând totul cu blatul moale, face din prăjitura asta un mare concurent pentru restul preparatelor de pe masă.

Mai că îți vine să lași totul de o parte, pentru o porție rece de cheesecake.
POFTĂ BUNĂ!

43 de comentarii:

Miha spunea...

Mai ca as lasa totul deoparte si as veni la o portie de cheescake...:))

Innebunitor de apetisant!

FLIK-FLAK spunea...

Ca de obicei la superlativ!!!!!!!

diamond spunea...

Gabitza, arata de-a dreptu' imbietor! spune-mi te rog se gaseste qurk per kil? si daca da... unde? iti multumesc!te pup!

CristinaK spunea...

Gabi, zau daca acuma n-as vrea sa fiu eu iceberg-ul acela care lipseste :D si sa ma "lipesc" de-o bucatica din Titanicul tau delicios cu branzica si zmeura :)

Amy spunea...

Wow arata superb si cum eu sunt inebunita dupa orice fel de fructe de padure ....Cred ca zilele astea este a mea !!!!
Pupici Amy

Anonim spunea...

Ah, Gabriela, ce as intinde mana la lingurita asta, macar atat! Il inteleg perfect pe David! Chapeau bas!

Cuisinette spunea...

Si eu tot cheesecake am facut dar cu jeleu de prune acrisoare.

Aproape aceasi reteta cu diferenta ca eu pun si putina ciolata alba topita.

Foarte bine arata.
Pupici

Maria spunea...

This cheesecake is so beautiful and yummy!

dana2dor spunea...

Excelenta, ca de obicei!
Arata bestial, iar gustul deja il simt, pentru ca imi ploua in gura:):)
Felicitari si pup familie draga!

Gabriela Cara spunea...

Ce mai astepti, Miha? Vino! Intre timp mai pun de unul, cand terminam pe acesta, trecem la urmatorul fara pauza.

Gabriela Cara spunea...

Laviniaaa! Pupici muuulti! Multumesc pentru mesaj!

Gabriela Cara spunea...

Diamond, fata frumoasa, eu cumpar quark-ul de la Exquisa, la cutii de 500g, la cutii de 1kg nu am vazut.
Multam si eu! Puuup!

Gabriela Cara spunea...

Cristina, mi-a fost dor de tine! Te astept cu retete noi, la fel de delicioase, cum ne-ai obisnuit.
Fain comentariu. Multumesc!

Gabriela Cara spunea...

A ta sa fie! Implineasca-se vrerea ta! Daca iti place branzica, o sa fi cucerita de aceasta prajitura. Astept impresiile! Puuupiiici!!!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc si te pup Grace! Intr-adevar, crema este atat de pufoasa si fina... am vrut sa se vada asta in poza si cred ca am reusit.

Gabriela Cara spunea...

Scumpa Vi, iti multumesc de vizita, mai ales ca stiu cat esti de ocupata, Cand apreciera vine de la tine, este atat de importanta.
Imi dau seama ce buna poate fi si cu prune acrisoare. Retetele de cheesecake sunt asemanatoare si la fel de buuune, o sa incerc si cu cioco alba, ii da un gust sublim.
Te pup si succes mai departe!

Gabriela Cara spunea...

Dear Maria, thank you so much!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc iubita Dana! Mi-ai facut pofta cu cheesecake-ul tau si am vrut sa fiu si eu pe aproape.
Cu cativa ani in urma nici nu vroiam sa aud de prajiturile sau cremele ce contineau branza, acum stiu ce am pierdut. Sunt pur si simplu indragostita de combinatia branza-fructe.
Pupicei!

Cuisinette spunea...

Iti mai zic odata :))
Ai un premiu de la mine... e pe prima pagina mai jos.

Pupicei mancaciosilor :))

Mirela spunea...

Super cheesecake-ul,l-am notat,maine cred ca-l execut ca tare pofta mi-ai facut,:)
Felicitari pt toate bunataturile!
Te pup dulce!

Bunny spunea...

Gabi, felicitari pentru cheesecake, arata de numa-numa! As manca in fiecare zi... Numai ca eu am trecut in tabara montignaca de ceva vreme - azi fac o saptamana intreaga!! si am renuntat de tot la zahar. Poate peste vreo 2-3 saptamani sa ii incerc varianta cu fructoza. In rest, baietilor mei le gatesc ca si pana acum. Saptamana viitoare o sa fiu extrem de prinsa dar poate ne vedem dupa aceea, ce zici? Iesim la o cafia cu fetele, hm?

yafa spunea...

Gabita frumoasa, cheesul tau e o minune, parca, parca l-as fura din farfurie, dar vad ca zamzuuu l-a lipit bine, nici macar o firmitura nu ajunge pan' la mine....Pupaturi tie si celor de langa tine.

XTCPlus spunea...

cum e branza asta quark cu vanilie, ne poti detalia ?

multumesc
Stefan

Gabriela Cara spunea...

Multumesc mult Vi! O sa trec pe la tine sa il iau, este o mare cinste pentru mine, sa primesc un premiu de la tine. Te pup de mii de ori!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc draga Mirela! Spor la treaba si te astept sa ne spui cum ti-a placut.

Gabriela Cara spunea...

Vorbim pe mess, ca sa stabilim intalnirea.
Iti doresc succes in regimul pe care il urmezi si astept rezultate imbucuratoare. Puuup!

Gabriela Cara spunea...

Te pupam si noi, fata scumpa!
Te invit p'aci, ca avem facut unul proaspat, chiar acum ma pregatesc sa il portionez. Pup, pup!

Gabriela Cara spunea...

Stefane, quark-ul este o crema de branza, foarte fina, ceva intre smantana si iaurt, se gaseste in supermarket simplu sau cu diferite arome, cum ar fi de vanilie, latte macchiato, capsuni etc. Cea pentru cheesecake este bine sa fie mai grasa, deci nu light.
Salutari!

Ina Todoran spunea...

Concurs pt mamici si copii: http://floridecires7.blogspot.com/
Te astept! :)

Edith spunea...

Gabica, ce bunaciune ai facut tu aici! Mmmmm cu zmeura trebuie sa fie o ne-bu-ni-e! :) Puup!

adriana gherman spunea...

Ce bunatate ai tu aici. Musai trebuie premiata si apoi incercata. Cred ca este un deliciu. De fapt sunt convinsa ca este un deliciu. Ai doua premii simpatice la mine pe blog.

Anonim spunea...

Super ca de altfel toate retele tale. Dar am o intrebare se poate inlocui cu alt sortiment de branza quark-ul, deoarece unde locuiesc eu se uita vanzatoarele la mine ca la extrateresti cand intreb de ea.
Multumesc si la cat mai multe retete delicioasa.

Gabriela Cara spunea...

Multumesc pentru invitatie, draga mea Ina! Este o adevarata provocare sa pot participa, insa acum am o perioada mai aglomerata si nu pot promite nimic.
Te pup!

Gabriela Cara spunea...

Pupici multi si de la noi, draga Edith! Este tare, tare buna si o poti incerca cu ce fructe ai la indemana, iese la fel de buna.

Gabriela Cara spunea...

Nana, multam fain pentru premii, promit ca voi veni cat pot de repede sa le iau.
Felicitari pentru blogul tau minunat! Esti pe lista mea de favorite.

Gabriela Cara spunea...

Ai dreptate, multa lume nu a auzit de aceasta branza. Cred ca se poate inlocui cu o alta branza cremoasa, cum ar fi branzica de casa, pasata bine si aromata cu vanilie sau cu crema Philadelphia, cu toate ca aceasta din urma este usor sarata, am citit ca multe gospodine o folosesc la cheesecake. Eu una nu am incercat. Daca ai un Kaufland in zona, vei gasi cu siguranta quark-ul, si cu el garantez reusita unui cheescake cremos, deosebit.
Multumesc pentru aprecieri si ma bucur tare mult ca retetele pe care le pun, iti sunt pe plac!

Cristina spunea...

Gabitza, cred ca numai e nevoie sa iti spun ca prajiturica ta arata de nota 100,ti-au spus-o atatea fete pana la mine.Acum e si pe lista mea de asteptare pentru ca ii vine randul cu siguranta.Arata tare bine.Pup

Ala Oancea spunea...

Arata foarte bine si cred ca este delicioasa ! Treci pe la mine dupa niste premii ;)

Miny spunea...

Am facut aceasta reteta si a iesit delicioasa (sotul care nu se omoara cu duciurile a spus ca pot s-o repet oricand). Am facut si modificari, in blat am pus si o mana de nuci iar peste blat am pus un strat de feli de piersici .Deasupra am topit putina ciocolata amaruie, si a iesit super. Multumim de reteta si pupici dim partea familiei mele.

Gabriela Cara spunea...

Cristinutza, abia astept sa-mi scrii daca ai facut-o si daca v-a placut! Pupicei!

Gabriela Cara spunea...

Multam Ala!

Gabriela Cara spunea...

Modificarile pe care le-ai facut, imi suna tare bine. Mmmm... si cu piersici,cred ca ti-a iesit un deliciu. Sa va fie de bine!
Pupici si de la noi!

Gabriela Cara spunea...

Multumesc frumos! Voi trece pe la voi sa ridic acest premiu si sa va citesc.
Toate bune!