marți, 17 martie 2009

PERISOARE IN SOS BECHAMEL

Fetita mea Sara, daca ar vedea pozele de la reteta asta, mi-ar face capul terci
si nu mi-ar da pace pana n-ar obtine promisiunea solemna ca-i mai fac.
E topita dupa ele. Manaca ca o hamesita.
Nu mai zic de Zamzuu, ca da vina pe Sara,
ca vezi Doamne, ea a cerut, ca sa prinda si el ceva.
Ce fomisti am in ograda!

INGREDIENTE

Avem nevoie de:
- carne tocata de pui,
eu folosesc pieptul, dar puteti folosi si in combinatie cu pulpa
- 1 ceapa tocata fin
- 1 ou
- putin orez curatat si spalat
- sare
- piper

Se amesteca toate ingredintele
si se formeaza cu mainile umede perisoare mici...

...care mai apoi se fierb in apa cu Delikat.

PREPARAREA SOSULUI
- 2 cuburi unt
- 2 - 3 linguri de ulei
- 5 linguri de faina
- lapte rece
- zeama de la supa in care au fiert perisoarele
- delikat
- piper

Se topeste untul,
apoi se adauga uleiul.
Se pun cele 5 linguri de faina.

Se incinge faina pana face bule,

Apoi se stinge cu laptele rece.
Se adauga lapte, atat cat este necesar ca sa se desfaca faina.

Apoi se adauga supa.
Se cauta obtinerea unei consistente mai diluata decat ciulamaua.

Se condimenteaza,
se pun perisoarele si...

...se mai lasa sa dea cateva clocote.

Se serveste cu smantana, patrunjel si/sau marar proaspat tocat.

Si te asigur ca mai vrei un supliment.
Poftim!
Nu mi-a mai ajuns culoarea pentru toata poza, deh!

POFTA BUNA!!!

20 de comentarii:

diamond spunea...

ah, da... cred ma iau de mana cu fetita ta, salivez aici, mie imi plac mult galustele cu sos! yammy

Gabriela Cara spunea...

da' fetita mea doarme la ora asta... tu esti pasare de noapte, ca si mine. lol Si mie imi plac, dar mai tare poftesc la un foietaj... eh! eu sunt mai mult cu dulciurile.

Anonim spunea...

Cum sa nu mai vrea micuta ta sa-i faci cand arata asa delicios? mie mi-ai facut deja pofta si urgent am sa fac si eu...:P

FLIK-FLAK spunea...

Neata minunata gospodina!
Vreau sa te intreb daca ai incercat acest sos cu amidon in loc de faina. Dupa experienta mea, amidonul da o finete aparte sosurilor, budincilor etc.
Ce parere ai?
Felicitari pentru copii, pricepere blog!
Numai bine!
Lavinia

Gabriela Cara spunea...

Multumesc Raluca! Mancarica asta mi-o facea si mie bunica, de la ea stiu sa o pregatesc. Ma bucur mult sa vad cu cata placere o papa si ai mei.
Spor la bucatarit!

Gabriela Cara spunea...

Buna de dimineata si tie!
Sunt de aceeasi parere cu tine, si eu folosesc amidonul in creme sau budinci, insa in acest sos nu l-am folosit. Eu am respectat reteta clasica pe care o stiu de la buni, dar m-ai facut curioasa sa incerc si cu amidon.
Multumesc pentru aprecieri. O zi buna!

Giorgos Varvakis spunea...

Lovely reteta si imagini!!!
Bună dimineaţa Gabriela:)
Eu nu vorbesc limba română
Aceasta este de la Google de traducere

Gabriela Cara spunea...

Thank you! Neata si tie, ma bucur ca iti place ce gatesc.

Anonim spunea...

Hei dar ce bine arata, cand mai cere Sara mancarica asta cheama-ma si pe mine da?Carmen L

Gabriela Cara spunea...

Te chem fata, cum nu! O sa fac o oala maaaare ca sa ajunga la toti pofticiosii.
Iti multumesc de mesaj si te pup!

Edith spunea...

Mmm cred ca e delicioasa! O sa o incerc si eu.
Arata super pozele asa mari. Zamzuu ce le-ai facut de apar asa mari? :P

Gabriela Cara spunea...

O sa iti placa. Hai ca ne vedem si iti explica Zamzuu, ce si cum, eu habar nu am, imi prind urechile. Te pup!

Flor spunea...

Gabi, eu fac perisoarele astea cu sos rosu si sunt excelente! Am sa le incerc si asa cum le faci tu cu sos bechamel ca sigur sunt bune... imi imaginez gustul! Te pup!
PS: si eu vreau sa stiu cum ai pus pozele asa marite, desi vad ca si-au pierdut din rezolutie... sau nu?

Gabriela Cara spunea...

Chiftelute marinate? Adica prajesti chiftelutele inainte sa le bagi in sos?
In legatura cu pozele, nu stiu ca nu le pun eu, intr-adevar pierd ceva din rezolutie, dar daca dai clik pe ele, se maresc si se pot vedea la rezolutie maxima.
O sa-l intreb sa ma lamureasca si pe mine, apoi iti spun.

Flor spunea...

Eu evit prajelile in general, desi ies mai bune prajite si le fac la fel fierte(fara orez) si cu sos rosu.
Mersi!

Gabriela Cara spunea...

Aha, deci sunt asa cum le cunosc si eu. Incearca si cu sos alb, sunt mai dietetice si tare gustoase.

Malak (de pe culi) spunea...

Buna Gabriela,mii de multumiri pentru aceasta reteta minunata
Am facut perisoarele tale de 2 ori saptamana asta,ne-am indragostit de ele ,sunt...wow ...super
Si pentru prima data IN VIATA MEA mi-a iesit si mie sosul beschamel,am urmat indicatiile tale pas cu pas,nici nu stii ce incantata sunt
Mii si milioane de multumiri si tineti-o tot asa...sunteti cei mai tari
Te pup :)

Gabriela Cara spunea...

Cu multa dragoste! Nici nu stii cat m-a bucurat comentariul tau si faptul ca ai reusit.... asta este multumirea mea. Sa va fie de bine, dragii mei!
Multumesc din suflet pentru frumoasele cuvinte. Pupici!

Anonim spunea...

draga gaby un multumesc mare dın partea famılıeı mele.de cınd ıncercam sa fak asa chıftele dar nu gaseam reteta necesara,azı am fakut perısoarele cu sos dar am ınlokuıt faına ku amıdon,asa ne propune cıneva dın comentarıı,vreau sa zık ka sau prımıt de mınune,ın vıata mea nam maı gustat asa sos sı chıftelute.akum astept sotul de la munka dar sıncer nu maı am rabdare sa le pun pe masa,deja am gustat vreo 5::))))mersy mersy mersy.sarut mına.pa.ıubıtelul meu o sa fıe foarte ferıcıt azı ,..sı eu:)))

Dora spunea...

MMm! Arata minunat! Eu tocmai am pregatit ieri perisoare cu sos de macris! Dar le voi incerca si pe astea!