sâmbătă, 25 aprilie 2009

BRIOSE DANEZE

- Ce dulce fac astăzi?
(și strig, cerând ajutorul)
- Zamzuuuu, ce dulce fac azi?
(și ajutorul lui prețios sosește imediat)
- Ce vreiiiii tuuuu...
- Merci, m-ai lămurit buștean.
Of, de câte ori mă stresează întrebarea asta!
Dacă aș avea doar doua trei rețete, treaba ar fi simplă.
Ori gem pe pâine, ori pâine cu gem, ori amândoua,
dar așa, cu o grămadă de rețete, care mai de care mai apetisante,
ia naștere paradoxul, că pot să fac multe și am de unde sa aleg,
dar mă tot codesc la care din ele să mă opresc.
De data asta ajutorul mi-a venit din partea Danezei13
și folosindu-mă de rețeta aluatului meu de cozonac,
am preparat niste brioșe "croșetate", de toată frumusețea.
Mulțumesc Danezo!

INGREDIENTE ALUAT
Exact ca la Cozonacii Babani, din 500 g de făină.

INGREDIENTE UMPLUTURĂ
- 150 g unt de arahide
- alune măcinate, cât vă place

PENTRU MACHIAJ
- 1 galbenuș de ou amestecat cu puțin lapte
- zahăr candel

În aceeași zi am făcut și cozonac cu mac
și doua dintre brioșe le-am făcut cu umplutura gata pregatita.

PREPARARE
După frământare și dospire, aluatul se taie in 16 bucați egale,
apoi fiecare se întind cu mana.

Se pune o linguriță de umplutură.

Se strâng la gură, (sa tacă, că e multă gălăgie în jur)

Așa arată "amuțite" (ce liniște s-a lăsat)

După ce ai terminat toată coca preparată
și masa de lucru îți e plină de ghiulele d-astea,
e vremea să le turtești iar, dar de data asta cu un făcăleț,
ușurel să nu le spargi și să-ți iasă umplutura.

Folosindu-te de un tăietor de pizza,
fă-le 5 tăieturi adânci, străpungând coca.

Este că seamănă cu un suport de săpun?
Stai să vezi ce frumusețe poate să iasă din "grătarul" ăsta.

Se apucă de capete și se răsucește.

Apoi se formează un melc.
Capătul dintre degete se bagă dedesupt și ...

... iată tava de brioșe plină cu cocă "mototolită", asezate in hârtie de muffins.

Cam așa arată inainte de a le lăsa la crescut, până iși vor dubla volumul ...

... și după ce s-au umflat în foale.

Se ung cu gălbenușul de ou amestecat cu puțin lapte.
Se pisează și se presară pe deasupra zahăr candel.

Ei dragelor, e vremea să facem puțină plajă,
da' nu afară, deși vremea e superbă,
ci în cuptor, la "solar", la 180 de grade Celsius, timp de 15 minute.

- Mmmvai, ce broz natural ai dragaaa...! De unde?
- De la solaru' Gariela's. Este ca arat bine?
- Daaa! Și cu ce parfum te-ai dat, că-mi vine să te manânc?
- Ciumpriză, ciumpriză! Vrei să mă mănânci? Ia vezi, ca te spun lu' mama.

- Sau lu' tata, sau fraților mei, ca uite cât de mulți suntem.
Ei, mai ai curaj să mă mănânci?
-DAAAAAAAA !
- Ce bună ești!
-Este?
Cu ce ești umplută?
- Cu mac - mac!
Da' sor-ta cu ce e?
- Cu unt de arahide și alune.
Da' mai am niște rude cu Nutella, cu nuca sau cu vrei tu.

POFTĂ BUNĂ !

36 de comentarii:

Unul din multi! spunea...

Wooooow Gabita!
Ce reusite ti-ai iesit Briosele!!!
Felicitari si sa va fie de bine.
Un WE. placut si savuros, tie si familiei tale!

Laura S.

yafa spunea...

Iata-ma colea a doua oara ca scriu prima....;)Gabita m-ai innebunit cu briosele tale! Arata grozav....Pupuci multi.

Mary spunea...

wow ...what a lovely recipe , i love them !

Lissa spunea...

Briosele sunt superbe Gabi draga si felul in care prezinti toate bunatatile ma binedispune ..rad singura cateodata si citesc iar si iar... chiar ca-mi vine sa iau una asa prin monitor...
Am pus si eu ochii pe briosele astea ,dar nu stiu cand le vine randul..
Pupici si o duminica placuta va doresc !

Irina spunea...

Gabriela, reteta mi se pare excelenta! Felicitari!

Marcela S. spunea...

Minunate briosele tale!Weekend placut. Pupici.

Gabriela Cara spunea...

Mulțam draga mea Laura. Să ai parte și tu de un sfârșit de săptămânâ cât mai plin. Încearcă și tu cozonaceii ăștia croșetați și n-o să regreți. I PUP U

Gabriela Cara spunea...

Dacă ai să urmărești pașii exact așa cum i-am pus pe postare, o să înebunești și tu la rândul tău pe ai tăi cu brioșele astea și împuști doi iepuri deodată, adică faci și cozonacii mei babani, pe deasupra. Ce zici, te bagi dragă Yafa?

Gabriela Cara spunea...

I realy thenk you, me dear Mary, cum ar zice francezu' ... sau germanu' ... sau care o fi ăla de vorbește pe limba asta.

Gabriela Cara spunea...

Lissa dragă, de giumbușlucurile de pe bolg e "vinovat" onor domn' Zamzuu, că numa' lui îi poate bubui mintea să scrie așa de ... trăsnit, iar când sosesc din partea voastra aprecieri și zâmbete, imediat îl chem la vorbitor și i se umple inima de bucurie că reușeste să combine informația culinară cu glumele și vorbele de duh și să placă. Dar e în stare să scrie și foarte, foarte serios. Citește postarea STUFAT DE MIEL și ai să vezi și altă față a comicului familiei mele.

Gabriela Cara spunea...

Dragă Irina, să nu ți se pară. Te asigur că este. Sincer, dacă un preparat nu îmi iese gustos sau aspectuos, chiar dacă am muncit la el și la poze, nu îl postez. Doar așa pot ține ștacheta sus. Sunt cel mai aspru critic al meu și nici Zamzuu nu mă menajează. Dacă printr-o minune, ceva nu îi place, mă taxează, dar asta nu mă supăra, ci din contră, mă ambiționează. Mulțumesc de apreciere. Sincer. Te pupic.

Edith spunea...

Arata superb, Gabi!
Hi hi, haioase comentariile :)
Pup!

mihaela idriceanu spunea...

"da' sor-ta cu ce e?":)) in dulcele stil zamzuu-zian,ca sa parafrazez un mare poet! Gabi,ai niste maini de aur.intru de cate 3 ori pe zi pe blogul tau si taaaare ma mai bucur cand gasesc noutati!

Gabriela Cara spunea...

Mulțumesc, dragă Edith. Când postez rețetele Gabrielei, mă gândesc și la voi, cum să fac să vă fac lectura mai apetisantă și haiosă în acelaș timp. Și văd că într-un fel am reușit.

Zamzuu

Gabriela Cara spunea...

Dragă Mihaela, mulțam de aprecieri. Sună fain fraza cu "stil-ul zamzuu-zian". Mă umflu-n pene ca curcanu', nu alta. Te așteptam să ne vizitezi blogul, ori de câte ori vrea corasonu' lu' tălică.

Zamzuu

Vicky spunea...

Mama mia, nu sunt eu topita dupa briose dar astea arata absolut fantastic, le-as manca pe toate acum.

Elena Toma spunea...

"Necunoscute sunt caile Domnului..." Altfel, cum s-ar explica faptul ca am ajuns la aceasta reteta haladuind prin blogul acesta fantastic? Zamzuu, felicitari pentru contributie! Iar eu, care am renuntat de ceva vreme, din motive personale, mult mai serioase decat as fi vrut eu, nu mai faceam cozonac in casa, promit solemn ca de Craciun, pe masa de sarbatoare vor trona cozonacii babani si ceva puiuti crosetati.
Multumesc din tot sufletul, Gabriela & Zamzuu

LF spunea...

multumesc pt.reteta.
le-am facut si au iesit si frumoase si gustoase! (nu asa aratoase ca ale tale...)mare bucurie la noi in casa cu atatia "cozonacei".
te pupppp!

Gabriela Cara spunea...

Flori scumpa, ce ma bucur sa te revad si sunt tare multumita ca ti-au fost pe plac! Si eu le iubesc pe cele cu unt de arahide, chiar mi-ai dat ideea sa le fac si eu pentru nasii nostri, pe langa alte dulciuri, ca eram in pana de idei.
Te imbratisez cu mult drag!

ionela spunea...

buna sunt ionela, ...,ce vreau sa spun este ca -ti urmaresc de ceva vreme blogul si pot sa spun ca faci niste lucruri super,multe dintre ele vreau sa le pun in aplicare , aceste briose chiar le-am incercat si sunt super! super! multumesc pt reteta !si spor la treaba ca o faci bine!

www.bucataria-sylviei.ro spunea...

Multumesc pentru reteta, le-am facut si eu si au iesit nemaipomenit de bune. Sincer mi s-au parut cam complicat de realizat :) dar a fost prima incercare pana s-a obisnuit aluatul cu mine si eu cu el....data viitoare cred ca va fi mai usor. Felicitari pentru tot ce faci, imi place f mult.

Anonim spunea...

waw;):*:*:*:*

Simona spunea...

Buna Gabriela! Iti urmaresc blogul de foarte mult timp.. si recunosc ca-mi place FOARTEE tare! Incepand cu modul in care scrii si pana la reteta in sine.. Am deja salvate cateva dintre retetele tale.. Una dintre ele este aceasta reteta de briose daneze, pe care le-am descoperit prin vara.. si carora in sfarsit le-a venit randul. Minunata combinatie! Au fost foarte apreciate de mofturosi :) Te pup si-ti multumesc ptr retete!

Cristiana spunea...

Buna ziua. Am si eu o intrebare pentru dumneavoastra, daca nu va suparati: de ce mi se desumfla checul dupa ce il scot din cuptor?

Gabriela Cara spunea...

Ma bucur ca ati ales aceasta reteta si v-a placut. Sa va fie de bine! Va pup pe toate!

Gabriela Cara spunea...

Cristiana, checul daca este bine copt nu are voie sa se lase nici macar putin. Daca este vorba de pain di spain atunci se poate intampla sa se lasa, dar foarte putin fara a afecta pufosenia lui.

Cristiana spunea...

Multumesccccccccccccccc!

Cristiana spunea...

Prea MARE pofta!!!!!! Asa ca le-am facut! Le-am facut!!!!!!! (...ca sa auda toata lumea :) ) Aici sunt: http://aventurilemele.blogspot.com/2011/12/briose-daneze-babane.html

Ana Maria Ciolacu spunea...

Ce idee minunataaa !! <3 Tare frumusele-s... <3 Pup !

Tudor Elena Cristina.... spunea...

Zzzzzzzz.....tare te mai pricepi sa ferchezuiesti vorbele.....ce la mai invarti,le pudrezi..cu fel si fel....insaaa.....ce ieseeeeee.??????!!!!
....ZAMBETE......si mustaceli de n ai vazut !!!!
Asa k daca n ai un ZZZZ...Sa treci aci sa ti iei....si uiti de toateee..
Numa de ....de briosele alea...gatite asaa...cuuuu suflet...nu uiti!!!!
Cand mai faceti....faceti si voi pomana cu un suflet..chinuit...deee lucrurile minunate ce va ies intr un mare fel....Si apoi eu o sa va iubesc si mai muuuultt!!!
Sa fiti sanatosi si sa aveti pofta!!!...mai ales la vorbeee....

Apetito spunea...

...hai ca m-am pus pe blogul tau si greu ma mai dau jos, daca-mi tot fac cu ochiul...;p. cu aceasta ocazie, adica a decapitarii unui cub de drojdie proaspata, pe care l-am impartit frateste intre painea cu lapte si aluatul de "bãbãnei", si cum feciorul e indragostit pana peste simturi de pasta de arahide, am comis-o. am crosetat 24 de melci, ca eu am formele de brioshe mai mici...prima tura e coapta. dar arata si miros fantastic, eu fiind la dieta..."imi dau voie" sa mananc maine la micul dejun, sper sa mai ramana...merci de reteta si...eu mai stau pe-aici...:D

Anonim spunea...

florentina multumesc pt reteta au iesit beton

Anonim spunea...

multumesc pt reteta au iesit foarte bune dar am o intrebare, in legatura cu crema de alune am facuto eu nu am cumparato dar nu stiu daca trebuie sa bag zahar ca sa mi iasa mai dulci briosele . nu stiu cum e crema de alune din comert ?!!!!

Anonim spunea...

imi place foarte mult blogul tau sa ti dea dumnezeu sanatate . multumesc pt reteta a iesit foarte bune.

Aurica spunea...

arata super, imi place cum este aratat procedeul de pregatire si preparare, atat de gustos, savuros si delicios de pufoase sunt, un fel de mini cozonaci apetisanti :D

susu spunea...

Ai un blog minunat. Mi-am salvat deja cateva retete pe care le voi pune in practica. Multumesc