luni, 28 decembrie 2009

CASUTA LUI HANSEL SI GRETEL

De cand am fost mica am visat sa mi se cumpere Turta Dulce in toate formele ei.
Cea care avea bucati de oglinda prise in ea era pentru mine suprema piesa dulce de sarbatori.
Dar mai ales de sarbatorile de iarna.
Am dorit atat de tare sa invat sa fac si iata ca a venit vremea sa ii bucur pe piticii mei,
mai mult decat eram eu, cand eram de varsta lor.
Cu bunul ajutor al revistei IOANA din 2003 "Dulciuri de Craciun",
am reusit sa implinesc aceasta dorinta din copilarie
si sa retraiesc magia Craciunului de cand eram o mica printesa.

Casa de la adresa Hansel & Gretel Gmbh
Afara e frig, dar inauntru...
...e o caldura dulce, de s-au aburit geamurile si-n fata...
...si-n spate...
...pentru ca Hansel a facut focul...
...iar Gretel a ornat gemuletele ca de sarbatoare...
...a ornat braduletul din mica curte...
...si a deschis larg obloanele sa intre lumina in casuta...
...pregatita de mare sarbatoare,
in asteptarea micilor musafiri la masa de Craciun.
INGREDIENTE
- 1125 g de miere
- 375 g de margarina
- 375 g de zahar
- 1900 g de faina
- 5 lingurite de scortisoara
- 3 lingurite de cuisoare macinate
- 4 oua
- 2 plicuri de praf de copt

Nota: Sa nu va speriati de asemenea cantitati!
Asa am crezut si eu si am pierdut o zi ca sa refac cantitatile exacte.
Casuta este destul de mare si va necesita TOATE acestea.
Va va ramanse suficienta materie prima pentrut corectarea eventualelor rebuturi.
PREPAREARE
Intr-o craticioara se aseaza mierea, margarina si zaharul...
...si se lasa sa se topeasca, amestecand la foc mic
pana ce se dizolva complet tot zaharul.
Se toarna totul intr-un castron si se lasa sa se raceasca.



Se bat usor ouale...
P.S.- in imaginea mea apar doar doua oua, pt ca, va reamintesc,
am incercat prima data doar jumatate din cantitatile necesare. Greseala mea!
...si se pun in compozitia de miere.
Se amesteca faina cu mirodeniisi praf de copt.
Se adauga compozitiei de miere si oua...
...si se framanta.
Se acopera aluatul si se lasa sa stea la pemperatura camerei pentru doua ore.
Intre timp se confectioneaza sabloanele, preferabil din carton, astfel:
Imagine Atasata
Se intind foi de aluat groase de 4 mm.
Se aseaza deasupra sabloanele si se decupeaza.
Folosindu-va de formele de taiere pe care le aveti (inimioare, stelute)
taiati tot atatea bucati cate aveti nevoie pt decor si chiar mai mult.
Pentru linii lungi, folositi-va de rola de taierea pt pizza,
iar pentru detalii, de un cutit cu varf.
Se coc la 190 de grade Celsius, cam 10 minute.
INGREDIENTE PENTRU ORNAT SI MONTAJ
- cca 500 g de zahar pudra
- 3 albusuri
- zeama de lamaie
- zahar cubic
- coloranti alimentari rosu, galben, verde inchis, verde deschis
- 1-2 lingurite de cacao pudra
- 8 migdale intregi
- migdale feliate
- fistic
- ornamente colorate
- bilite de zahar argintii
- 200 g de fulgi de cocos
- cirese confiate
Am lucrat cu doua tipuri de pensule...
...una mai lata, pt incarcari si una mai fina pt detalii.
Dupa ce am glazurat obloanele cu rosu,
am pus pe fiecare cate o felie de migdala.
Nu am facut toata cantitatea de glazura deodata,
ci am lucrat cu portii mici.
Albus batut spuma cu zahar si zeama de lamaie,
ca sa obtineti o consistenta de smantana mai groasa.
Culorile le-am cumparat de la un magazin dedicat Wilton.
La ferestre, dupa ce am glazurat cu alb si s-a uscat,
am pus cacao in glazura ca sa desenez rama ferestrelor.
Usa inainte de copt...
Acoperisul glazurat si proaspat ornat cu detaliile uscate bine...
...pregatite cu o zi inainte.
Peretele din spatele casutei.
Fatada cu bordura din fistic si ferestre cu cirese confiate.
Usa inca nu era pictata.
Peretii laterali cu ferestre si obloane.
Totul a fost lipit cu aceeasi glazura.
La bradulet am folosit glazura verde cu doua nuante,
iar bilutele le-am lipt pe glazura umeda.
Asamblarea a facut-o inginer constructor Zamzuu.
Zamzuu, ai legatura!

Daaa, multumesc Gabiii, am preluat legaturaaaa...
Mortarul folosit a fost preparat in laboratoarele Gabrielei,
iar reteta este complicata rrrau de tot, adica zahar pudra si zeama de lamaie.
Din cauza coacerii, dimensiunile dintilor de asamblase se deformeaza
si necesita ajustarea cu un cutit sau o foarfeca de bucatarie.
In prima zi de asamblare se lipesc cuburiele de zahar cubic,
pe cate o latura a fatadelor, apoi dupa potrivirea corecta
se incarca cu glazura folosindu-va de o pensula.

Pentru sprijin, folositi-va de schele solide din pahare inalte, cutii de cafea, etc.
Tehnica grea, ce mai...
Cu o zi inainte de asamblarea finala se lucreaza la pregatirea acoperisului,
care dupa toate incarcarile succesive anterioare, devine destul de greu si fragil.
Se lucreaza cu el cu foarte mare atentie, in asa fel incat sa evitati fisurarea glazurii albe.
Daca totusi se intampla asta, reparatiile se fac dupa asamblarea completa
si tot cu pasta din zahar pudra si zeama de lamaie.
Inainte de montarea acoperisului, casuta se aseaza pe cea mai mare foaie de turta
si se lipeste doar din interior.
Pe spatele acoperisului se lipesc cuburi de zahar in asa fel incat
sa vina pozitionate exact deasupra celor de pe interiorul fatadelor,
astfel acoperisul va fi sprijinit ferm.
Gardul se pregateste folosindu-va de o rigla, pt exactitate.
Dupa uscare, se pozitioneaza pe marginea "terenului",
se sprijina cu scobitori si se lipeste cu acelasi "aracet" dulce-acrisor.
Dupa lipirea bradutului in curte, care are steaua sprijinita cu un ciot de scobitoate,
se pensuleaza muchiile casutei cu glazura si cat este proaspata
se ninge cu fulgi de cocos care se vor lipi peste tot ca va place,
horn, caramizile de sus de pe casuta, ulucele gardului, etc
Hansel si Gretel in varianta autohtona.
Vrajitoarea de data asta e o zana buna, cu maini de aur, care iubeste copiii.
Aici Zamzuu, am predat legatura...
Musafirii sunt deja sositi...
...iar casuta miroase a cozonac proaspat, laptic cu vanilie,
fursecuri si prajituri.
POFTA BUNA !
CRACIUN FERICIT!

35 de comentarii:

Ina Todoran spunea...

Gabi pe cuvant ca nu am vazut casuta mai frumoasa in viata mea!!! wow! Superba! cata rabdare aveti de v-ati incumetat la asa treaba migaloasa. Felicitari inca o data!

Nati spunea...

Absolut spectaculoasa casuta! Cite detalii, exactitate maxima, jos palaria pentru atita rabdare!
Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

boscodina spunea...

Superba casuta, superbi spiridusii! ai rabdare nu gluma de te-ai inhamat la asa o munca titanica.oricum rezultatul e pe masura. :)

Sa aveti un An Nou in pace si iubire, cu muuulta sanatate si o multime de prostioare facute spiridusii dulci, sa fie un an imbelsugat, un an cu vise ce devin realitatea!

Laura spunea...

Atata mi-i de drag de voi!!!!!!!!!
Sa va traiasca pruncii frumosi si voi, sanatosi, pe langa ei!!!
Va pupam cu mare drag :)
Casuta voastra e la superlativ...e fara doar si poate cea mai frumoasa casuta de turta dulce pe care am vazut-o vreodata (si eu chiar colind netu'-n lung si-n lat :P)
Craciun Fericit in continuare, dragilor si multe clipe fericite petrecute impreuna!!!

ana-maria spunea...

ce frumos arata! pot sa spun ca e cea mai frumoasa casuta de turta dulce de pe blog. m-am inspirat pentru la anu'

mihaela idriceanu spunea...

Dumnezeule,cata munca!!! Dar si cum arata nene! Chef d'oevre,nu alta!Astept cu nerabdare sa vad si celelalte minunatii care au fost si vor fi pe masa voastra de sarbatori!La multi ani fericiti!

CamiWitt spunea...

Gabi, esti o artista, ce mai. Arhitecta. Mi-ar fi mila sa o maninc! Iti doresc "un alunecus" usor in noul an, plin cu reusinte si multa sanatate! Salutari din Hamburg Cu drag Cami

LF spunea...

e de vis casuta asta! nici nu-ti vine sa o mananci,atata munca de artist. cu pitacii langa ea, chiar ca-i din poveste.FELICITARI!

dana2dor spunea...

Waw-wawwwwww! Ce minunatie!!!!
E cea mai frumoasa casuta din turta dulce pe care am vazut-o pana acum!
Felicitari intregii echipe :)
Va pup si va doresc sarbatori fericite in continuare si un An Nou minunat incarcat numai su surprize placute!!!!

Unknown spunea...

Superba Gaby, cred ca e cea mai frumoasa casuta pe care am vazut-o pana acum :)
Iit pup puii si va doresc Sarbatori Fericite in continuare!

Lissa's Cakes spunea...

Gabriela draga ,e cea mai frumoasa casuta ce am vazut vreodata, nu-mi pot lua ochii de pe monitor ,e intradevar casuta din povesti,e minunata ...nici nu am cuvinte sa descriu asa frumusete.
Sa aveti un an nou plin de bucurii, cu multa liniste sufleteasca, cu sanatate si multe realizari!
La multi ani!

Kris spunea...

Minunat, n-am cuvinte! Felicitari!!!

Aura spunea...

Exceptional! Multumim pentru rabdare, talent si indemanare, mai ales ca astfel vor putea si alte temerare gospodine sa incerce isprava. Felicitari inca o data.

PS Cozonacii babani au iesit corespunzatori si de data asta si iata un alt motiv de a aduce multumiri.

Narnia spunea...

Gabi, casuta asta arata impecabil ... si recunosc, fara a incerca sa te flatez, ca n-am vazut nicodata una mai frumoasa. Eu nu sunt foarte priceputa in arta decorarii, dar am o mare admiratie pentru cei care au rabdarea si talentul de a realiza asa ceva.
Sunt convinsa ca ti-ai facut copii foarte fericiti cu ea. :)
Va doresc un an nou fericit, care sa va aduca sanatate, bunastre, realizari si bucurie in fiecare zi !

Irina spunea...

Am citit si recitit, apoi am citit din nou.... Ma minunez de vreo 10 minute bune! Bravo, felicitari, totul e minunat!

adriana gherman spunea...

Noul An să-ţi aducă sănătate, să fie mai bogat în împliniri şi plin de succese. La mulţi ani!

CristinaK spunea...

Doamne, Gabi, ti-a iesit atat de frumoasa casuta! Si atat de perfecta... nici nu zici ca este din turta dulce! Felicitari!
Sarbatori fericite si un An Nou cu sanatate si numai bucurii!
La multi ani!

Diana spunea...

superba casuta Gabi! e deosebita, felicitari si tie si domnului inginer constructor!

Miha spunea...

Foarte frumoasa casuta. Iar Hansel si gretel...hmmm...sunt deliciosi. Multi pupici pe obrajorii bucalati.

Grea munca la casuta asta. Poate ma voi invrednici si eu candva.

La multi ani si un An Nou cu multe realizari.

Alexandrina spunea...

Wow, am ramas fara cuvinte, e minunata casuta ta! M-a impresionat mult acuratetea detaliilor!
Felicitari pentru prezentare!

maria mihalache spunea...

Fara cuvinte...........de fapt nu pot exprima in cuvinte........pot spune doar felicitari!

Andreea spunea...

Ai un blog foarte frumos si se vede ca faci totul din iubire fatza de familia ta....Casutza arata exact ca in cartile de povesti ...nu am cuvinte !!! Sunt sigura ca puiutii vostri au fost super incantati! Felicitari tie si felicitari si sotului pentru sustinere si ajutor!Sincer va admir....

yafa spunea...

Anul asta nu am facut, insa Gabitule a ta a iesit cu adevarat minunata, multe bloguri cu casute, dar acesta primeste 10 cu felicitari pentru frumusetea constructiei, 10 cu plus pentru domn' constructor ca munci asa cu spor pe zapezi;)Pup la voi toti.

Anonim spunea...

Am mai vazut casute de turta dulce si pe alte blog-uri, insa asa o minunatie nu am mai gasit nicaieri! Atata migala, atatea detalii.... O frumusete! As vrea sa am si eu atata rabdare sa pot face o astfel de minunatie pentru baietelul meu, dar poate anul care vine, cand va implini si el un anisor si isi va da seama mai bine de ce este in jurul sau, voi incerca.
Pentru anul care vine, ce sa va dorim? Sa fiti sanatosi in primul rand, sa postati cat mai multe retete frumoase si sa ne bucurati in continuare de toate aceste minunatii.
La multi ani!
Isabela - Ploiesti

ZAMZUU spunea...

Dragele noastre, de ceva timp Gabitza mea se amara sa constate ca nu mai sosesc deloc comentarii pe postarile ei. Isi tot facea procese de constiinta ca v-a supart cu ceva, sau ca a gresit masiv undeva de nici una nu mai intra sa-i lase o vorba de ceva vreme. Aseara s-a delogat de pe blog si apoi s-a logat iar si a ramas muta. Si de fericire si de indignare, ca mai apoi sa se impacienteze. Erau in asteptare de moderare nu mai putin de 109 mesaje de la voi. Sistemul blogului nu mai trimitea pe nici o adresa e e-mail confirmari ale comentariilor voastra si in consecinta, nu stiam nimic de existenta lor. Fericita ca nu sunteti suparate pe ea, indignata ca altcineva, nu stim cine, coafeaza regulat blogul, si impacientata ca mesajele erau fara raspuns de atata timp si acum ati fi avut motive sa nu-i mai scrieti. Asa cum aceste comentarii nu au fost trimise pe adresa de e-mail setata, tot asa, inexplicabil s-au sters contoarul vizitelor, si gadgetul prin care urmaream vizitele instant si istoricul lor.
Din acest motiv nu v-am raspuns la timp.
O facem acum, sperand ca nu v-am suparat cu ceva.
Multumim pentru toate cuvintele frumoase, laudele si urarile de LA MULTI ANI. Vi le intoarcem inmiit. Va pupam dulce pe toate, dragele noastre.

Gabriela Cara si Zamzuu

Jack T spunea...

Hallo Gabi,

nu am Pälärie , da iti promit cä imi cumpär si o dau extra jos. Respekt, Respekt.

Ai atita Talent si Creativitate cit pentru 100 de Blogerinen.

Multumesc mult de Postare.

Multe Salutäri Jacob

LauraAdamache spunea...

Draga mea Gabi casuta mai minunata, mai perfecta si mai colorata ca splendoarea ta nu am vazut niciodata si nu cred sa mai vad vreodata!! Este o opera de arta si te felicit din toata inima mea pentru maiestria de care dai dovada.
Te pupic draga mea si felicitari maxime pentru o asemenea minunatie!!!

Karin spunea...

wünderschön. liebe grüße karin

Anca (tort.personalizat) spunea...

De mult n-am mai trecut pe aici, si rau am facut...
Este superba casuta, si cat este de mare! Cate detalii! Foarte frumos
! Felicitari!

Unknown spunea...

Woooooooow! Ce superb!!!!!! Eu tot incerc sa ma mobilizez sa fac asa ceva de fiecare Craciun, dar am tot gasit "motive" ca sa aman pe Craciunul viitor... Reteta mea de turta dulce cere obligatoriu melasa si cum nu am gasit melasa pana de curand, nu m-am incumetat sa purced la treaba. Anul acesta am melasa, si deci nu mai am scuze... In decembrie ma apuc si eu de o minune de-asta! Pupici!!

Bianca spunea...

Super casuta!!! felicitari pentru reusita si pt munca depusa.

Liliana Toma spunea...

Ce frumoasa e casuta!!!!Este ca in povesti!Felicitari!!!!

Can't boil an egg spunea...

N-am vazut in viata mea o casuta din turta dulce atat de frumoasa ca asta!!! Si am vazut muuuulte!
Felicitari din suflet, e superba casuta!

Anonim spunea...

superba casutza,sigur o voi face la ziua nepotzelului meu.Am facut si eu una acum 2 ani ....dar nici pe departe asa frumoasa si dichisita.Sper sa mai faci si acuma.

Unknown spunea...

Bună, e superbă căsuța! Am o întrebare, colorantul pentru icying pe care l-ati folosit e lichid sau gel?